Sygemeldt - hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2011

Holbæktrunten

Jeg blev sygemeldt omkring uge16 med bækkenløsning - har et fysisk hårdt job uden mulighed for ordentlig aflasting, så der var ikke så meget at gøre...

Min ene kollega blev sygemeldt omkring uge 10-12 stykker med moderkageløsning. Hun og baby har det heldigvis fint, men hun skal tage det roligt og må ikke bevæge sig så meget her de sidste par mdr af graviditeten.

Min anden kollega er også sygemeldt med bækkenløsning...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

hilma

A. skriver:

det er bare træls når man er hypermobil så vil kroppen ikke samarbejde har den samme problem

lige præcis! måtte gå til bækkenmanipulering 2-3 gange om uge, fordi man kommer til at tage ét skridt forkert nærmest, ihhh altså...  

Anmeld

22. maj 2011

A.

hilma skriver:

lige præcis! måtte gå til bækkenmanipulering 2-3 gange om uge, fordi man kommer til at tage ét skridt forkert nærmest, ihhh altså...  

hvad er det har aldrig hørt om det? måske er det håb for mig alligevel

Anmeld

22. maj 2011

th

Solstråle2011 skriver:

Jeg er selv i uge 24 og har det helt fint her i graviditeten og vil gerne arbejde indtil barsel, hvis det er muligt for maven osv... men kom til at tænke på, at jeg hører om rigtig mange der bliver sygemeldt under graviditeten, men med hvilke gener?

Jeg blev sygemeldt i uge 32 med plukveer, hvor min læge var bange for at jeg ville føde for tidligt.

Skal siges at jeg kunne alt indtil da, jeg gik til motion, arbejde fuldtid, osv. godt nok træt engang imellem, men sådan er det jo.

Jeg var meget ked af ikke at kunne arbejde de sidste 2 uger, skulle være gået fra i uge 34, men min chef sagde jeg skulle høre efter hvad lægen sagde og bare se at komme hjem og slappe af.

Anmeld

22. maj 2011

hilma

A. skriver:

hvad er det har aldrig hørt om det? måske er det håb for mig alligevel

jamen det er der hvor man skal hives og rives min læge udfører det, og det hjalp! godt nok følte jeg mig gennembanket dagen efter, men det hjalp

det er lidt ligesom når man bliver manipuleret for f.eks. dårlig ryg, men bare nede i bækkenet svært at forklare men min læge har haft en del gravide som har fået det og det har hjulpet 

hmm måske hvis du googler det, dukker der noget op? jeg kan ikke helt forklare det på skrift

Anmeld

22. maj 2011

chael

Solstråle2011 skriver:

Jeg er selv i uge 24 og har det helt fint her i graviditeten og vil gerne arbejde indtil barsel, hvis det er muligt for maven osv... men kom til at tænke på, at jeg hører om rigtig mange der bliver sygemeldt under graviditeten, men med hvilke gener?

Bækken løsning, som kan blive meget slemt hvis ikke man passer på.

Nogen lider af kvalme alle 9 mdr, det kan man også blive sygemeldt på.

Hvis man bløder ofte under sin graviditet, har fået lavet keglesnit, har forkortet livmoderhals.

Ja listen er lang og der er sikkert meget mere end jeg lige aner.

Ikke alle går ugeneret igennem graviditeter.

Jeg blev sygemeldt i min 2. graviditet pga bækkenløsning.

Den er begyndende ny her igen, men jeg har 1 uge tilbage, så har jeg læseferie og 3 eksamner. Og så har jeg lang sommerferie, så derfor vælger jeg ikke en sygemelding.

*Camilla 21+4

Anmeld

22. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

bækkenløsning så alt knækkede, kvaste og gik fra hinanden, kunne ikke tage så meget som 1 skridt, var sengeliggende, skulle nok have skaffet krygger som jeg kunne gå rundt med, nu har vi dem til en evt anden graviditet, da jeg led af det under begge mine sidste graviditeter, og 2 gang startede det i uge 10 ! :O Troede jeg skulle være indvalid for evigt man, lider stadig af lidt problemer nu her. Men det er langt bedre nu datteren er 4 mdr. Og ja så havde jeg kronisk kvalme og opkast 24/7, ikke bare morgenkvalme, nej alle døgnets timer jeg var vågen, og kastede op i et væk, kunne ikke spise i 4 mdr eller så noget, det stod på i ½ år i min 1 graviditet og liidt kortere i 2 graviditet!

Anmeld

22. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

og ja i 1 graviditet med konstant opkast i ½ år og ingen mad i flere måneder skulle jeg faktisk have været indlagt og få væske mm, men vidste ikke bedre  Nøøjh det var svært at være til i den tid

Anmeld

22. maj 2011

Kofoed.

Jeg blev sygemeldt i 16. uge, da jeg i 14. faldt midt i Kolding by, ups. Men jeg har i forvejen et MEGET dårlig hofte, så faldet gjorde, at jeg ikke kunne gå i 1-1½ måned. Jeg var kun studerede, men når man ikke kan gå og man slet ikke kan sidde på hofte/numse, ja så er der kun den mulighed tilbage, at du skal ligge på sofaen hele dagen med lidt genoptræning.

I torsdags blev min sygemelding så lavet om til en tvillingegraviditets sygemelding. Den for man normalt mellem 24+0 og 28+0, men da jeg har det dårlige hofte, så har jeg fået den lidt før normalen.

En tvillingegraviditets sygemelding er for at skåne moren, da det er hårdt for kroppen, at bære dobbeltvægt (siger lidt sig selv, at det er hårdt ) og derudover for at undgå at fødslen går igang alt for tidligt.

Anmeld

22. maj 2011

CamillaValby

Jeg blev sygemeldt i uge 14 pga bækkenløsning, jeg er hybermobil
Jeg var under uddannelse på hospital, og min læge sagde at det var no go at jeg forsatte. Jeg jeg skulle gå rundt i otte timer om dagen.

Også oveni har jeg haft døgnkvalme der først er begyndt at forsvinde en smule nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.