Skal I rydde op før I får gæster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2011

Dot D

mortilflere skriver:

Jeg samler det i en sæk og daffer det ud af vinduet , det lærte han af en aften han kom cyklende hjem uden lys på 

Hi hi, så er min mand lidt mere rar... Han er så sød at lægge det i bunker, jeg så kan sortere i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

Minmio

Nalle skriver:

Her er altid ryddet op, så uventede gæster, kan bare komme

Samme her, jeg kan godt lide at der er pænt og rent, og jeg rydder ikke op for gæsternes skyld, men for min egen 

Anmeld

22. maj 2011

Nalle

tatii72 skriver:

Samme her, jeg kan godt lide at der er pænt og rent, og jeg rydder ikke op for gæsternes skyld, men for min egen 

Det netop også sådan jeg har det!

Selvom folk siger det ikke kan lade sig gøre altid at have et pænt og ryddeligt hjem med børn, det er jeg da et godt bevis på

Anmeld

23. maj 2011

Carina1977

Altså her kan da være rodet, men ikke mere end at det højst tager 5 minutter at rydde det op. Skulle der komme uventede gæster, ville jeg ikke være flov over det, da det højst drejer sig om en bunke reklamer/aviser, jeg måske ikke lige har fået væk...eller lidt af marks legetøj/elektronik.

Jeg har det sådan at jeg gider ikke bo i et klinisk rent/ryddeligt hjem. Der må godt se ud som om, at her bor nogen.

Derimod bryder jeg mig ikke om at komme i et hjem, der tydeligt bærer præg af, at man ikke gider rydde op/gøre rent. Jeg kommer til at føle mig utilpas der, og vælger hurtigt at tage hjem igen. Måske hænger det sammen med, at jeg engang boede sammen med en, som virkelig var et rodehoved, og det levede jeg i, i alt for mange år. Men det har vi vist snakket om engang i en anden tråd.

Men lidt rod er ok i min verden, for meget rod har jeg det ikke godt med.

Anmeld

23. maj 2011

Frøken J.

Dinna88 skriver:

Ja, efter en samtale med to veninder

Vi kom til at snakke om rod i hjemmet, og sådan. Den ene bor i et hus med sin mor, far og to søskende. De har hjemmeligt rod, lidt ting over alt, man kan se at der bor mennesker. Troede jeg?! Hun fortalt så, at de rydder op inden de får gæster og at hun hader uventet besøg. 

Min anden veninde bor alene med sin kæreste. De bor super ryddeligt og rent - men hun fortalte så også, at de rydder op inden besøg.

Og så tænker jeg... Det må sgu da være træls, at skulle gøre det. Herhjemme gør vi det også når min bror bor hjemme, fordi han foretrækker at have sine ting i lejligheden frem for på sit værelse på loftet. Men når han ikke er hjemme, så må de uventede gæster da komme som de lyster. De primære problem er opvasken - vi vasker IKKE op om aftenen efter aftensmad, men skyller af og rydder op i køkkenet. Så hvis der kommer uventede gæster tidligt på dagen, og den ikke lige er bleve taget, så er det jo bare ærgeligt.  

Jeg elsker at der er rent og ryddet op, og jeg glæder mig sådan til at komme i min egen lejlighed, så jeg selv er herre over det Og så må de uventede gæster komme alt det de vil.

Men hvad med jer? Bliver I nødt til at rydde op inden der kommer gæster, for at have en præsentabelt hjem? (Respons er måske ikke lige den største, da jeg læser til eksamen. Men jeg læser svarene I kommer med, synes det er interessant!)

Vi er nogle VÆRRE rodehoveder begge to, så JA. Der skal ryddes op inden der kommer gæster. For det er altså ikke bare lidt rod her og der, vi er begge to slemme til at rode. Og jeg elsker at rydde op. Så i og med jeg er meget hjemme, rydder jeg op om morgenen/formiddagen. Så bruger vi resten af dagen og aftenen på at rode i voldsom grad, og så fortsætter rumlen næste dag. I al fald er det for rodet til jeg ville vise det frem til gæster. Eller håndværkere for den sags skyld Men det er også svært når man har så mange TING på så lidt plads. 

Anmeld

23. maj 2011

Carina1977

Secrets skriver:

Vi er nogle VÆRRE rodehoveder begge to, så JA. Der skal ryddes op inden der kommer gæster. For det er altså ikke bare lidt rod her og der, vi er begge to slemme til at rode. Og jeg elsker at rydde op. Så i og med jeg er meget hjemme, rydder jeg op om morgenen/formiddagen. Så bruger vi resten af dagen og aftenen på at rode i voldsom grad, og så fortsætter rumlen næste dag. I al fald er det for rodet til jeg ville vise det frem til gæster. Eller håndværkere for den sags skyld Men det er også svært når man har så mange TING på så lidt plads. 

Haha men du rydder da op  synes faktisk det lyder ret hyggeligt

Anmeld

23. maj 2011

DLM

for det første hader jeg uventede gæster. Man kan jo ikke bare troppe op og håbe at nogle er hjemme eller har tid.

Men ja vi er nogle rodehoveder og jeg vil gerne nå at rydde op inden der kommer besøg

Anmeld

23. maj 2011

quar20

Altså vi fjerne da togbanen hvis vi har samlet den - men den fylder så også hele stuen
Men ellers er der altid pænt og rent så hvis der sku komme uventet gæster så kan jeg med go samvittighed inviterer dem indenfor..!! Vil dog sige at om søndagen kan der godt rode lidt efter en weekend, men det legetøj det roder med og vi har jo små børn så det tager jeg ikke så højtidligt..!!
Men jeg ordner jo alt herhjemme, oprydning, madlavning, rengøring, tøjvask osv. MEN JEG ELSKER DET...!!

Anmeld

23. maj 2011

Louisiana

Skulle vi få uventede gæster, så ville de måske finde nogle reklamer på køkkenbordet, der "roder". Vi er alle gode til, at rydde op efter os. Det kan da ske noget bliver glemt, men så tager en anden det, eller man giver besked om, at det lige skal på plads. Både min kæreste og jeg er ordensmennesker, men min kæreste er det dog i en værre grad end jeg. Han kan blive helt dårlig, hvis noget ligger og flyder for længe.

Mht rengøring, så er her altid rengjort - undtagen gulvet, og det er af den simple grund, at vi har to (snart tre) store hunde, som går ud i haven og ind igen mange gange om dagen, og hvis vi skulle holde gulvet helt rent, så skulle vi rende rundt med en moppe bag ved dem dagen lang. Gulvet er ikke møgbeskidt, men man kan godt se, at her bor hunde, og det kan man ca 5 min efter gulvet er vasket  - så træls, men det har vi nu engang valgt at leve med. Det tidspunkt vi kan holde gulvet rent på i længst tid, er om vinteren, når det sner, da slæber de ikke så meget jord med ind på poterne  

Opvask bliver altid taget lige efter maden, eller lige efter man har brugt det (det, som kan tåle det, bliver skyllet af og sat i opvasker).

Skal vi holde noget fest eller lign., så bliver hele huset gjort rent, selvom der ikke er særlig "beskidt", det har vi det begge bedst med.

Anmeld

23. maj 2011

Nadia&Daniel

DLM skriver:

for det første hader jeg uventede gæster. Man kan jo ikke bare troppe op og håbe at nogle er hjemme eller har tid.

Men ja vi er nogle rodehoveder og jeg vil gerne nå at rydde op inden der kommer besøg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.