Skal I rydde op før I får gæster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2011

MorEllen

Hvis jeg ved at vi får besøk vil jeg alltid lige tjekke om der behøves at støvsuge eller om der roder i køkkenet... Så jo, jeg rydder da lidt op inden...
Vi får tit overnatingsgæster, og da er det jo rart at der er orden i huset, så man slipper for at støvsuge osv mens man har besøk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

Carina:-)

Her kan sagtens ligge legetøj osv.

Og i min verden er der forskel på rod,og så beskidt.

For har venner hvor der altid er ryddet op,men til gengæld kan man tydeligt se at det kun er på overfladen.

Og andre der roder som ind i H...,men der ikke er ulækkert og beskidt.

Anmeld

22. maj 2011

2babygirls

Nu roder vi ikke i vores lille hjem, kan slet ikke leve i rod, og da jeg lige havde født ryddede jeg også op og gjorde rent og alt i den stil.
Så uventede gæster er dog noget jeg hader da jeg er en privat person ikke hadet det, samt ukendt nr.!!!

Anmeld

22. maj 2011

Sildefisk

Ja jeg bryder mig ikke om at have gæster uden at der er pænt og ryddet op. Dette har jeg dog ikke fra fremmede da min mor er præcis lige sådan og altid har gjort rent/ ryddet op inden der kom gæster- og faktisk også altid inden vi tog på ferie, så der var rent hjem at komme hjem til

Anmeld

22. maj 2011

NinaNymannMadsen

hvas vi ved der kommer gæster rydder vi op.
men nu rydder vi gerne op hver dag. opvasken får da lov til at stå nogen gange. men ellers er der da så ryddet der kan være når man har en lille pige der har legetøj inde i stuen og hun er ligeglad med om man lige har ryddet op.

uventede gæster må bare finde sig i det roder lidt når de kommer. vi bor her jo også og det skal der da også kunne ses. gider ikke det klinisk rent noget.

Anmeld

22. maj 2011

SussieThyssen

Dinna88 skriver:

Ja, efter en samtale med to veninder

Vi kom til at snakke om rod i hjemmet, og sådan. Den ene bor i et hus med sin mor, far og to søskende. De har hjemmeligt rod, lidt ting over alt, man kan se at der bor mennesker. Troede jeg?! Hun fortalt så, at de rydder op inden de får gæster og at hun hader uventet besøg. 

Min anden veninde bor alene med sin kæreste. De bor super ryddeligt og rent - men hun fortalte så også, at de rydder op inden besøg.

Og så tænker jeg... Det må sgu da være træls, at skulle gøre det. Herhjemme gør vi det også når min bror bor hjemme, fordi han foretrækker at have sine ting i lejligheden frem for på sit værelse på loftet. Men når han ikke er hjemme, så må de uventede gæster da komme som de lyster. De primære problem er opvasken - vi vasker IKKE op om aftenen efter aftensmad, men skyller af og rydder op i køkkenet. Så hvis der kommer uventede gæster tidligt på dagen, og den ikke lige er bleve taget, så er det jo bare ærgeligt.  

Jeg elsker at der er rent og ryddet op, og jeg glæder mig sådan til at komme i min egen lejlighed, så jeg selv er herre over det Og så må de uventede gæster komme alt det de vil.

Men hvad med jer? Bliver I nødt til at rydde op inden der kommer gæster, for at have en præsentabelt hjem? (Respons er måske ikke lige den største, da jeg læser til eksamen. Men jeg læser svarene I kommer med, synes det er interessant!)

Orkja...vi roder guddommeligt, hader uventede gæster og står altid på hovedet inden.
Men til gengæld er vi som lyn og torden når det skal være..som regel kan huset ligne et bombekrater 1 time inden gæsterne kommer, men alt er cleanet når det ringer på døren

Mennesker er jo forskellige..og vi gider generelt ikke bruge tid på noget så totalt ligegyldigt og uinspirerende som det at rydde op og gøre rent i tide og utide.
Nå nu skal man ikke tro vi har det beskidt...vi lever bare efter mottoet:
"Hellere lidt skidt i krogene end et rent helvede".
Vi rydder op når vi synes her trænger.
At jeg hader uanmeldte gæster skyldes mest, at jeg er et meget privat menneske, og hvis det ikke lige passer mig at have gæster den dag, jamen så passer det mig ikke..så nytilkomne venner og bekendte må lære at hos os dropper man ikke bare forbi, man aftaler at ses.
Det har nogle gennem tiden haft svært ved at forstå...men sådan er vi nu engang indrettet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. maj 2011

Isabeau

Nalle skriver:

Her er altid ryddet op, så uventede gæster, kan bare komme

Oz her.

Anmeld

22. maj 2011

mortilflere

Dot D skriver:

Lyder som her... Vi er bare 4 og ingen bonde 

Jeg samler hans lort sammen og smider det ud af vinduet LOL 

Anmeld

22. maj 2011

LISBETH:-)

De kan bare komme! Her er stort set altid ryddet op! Er ekstremt ordensmenneske, og har det bedst når alt ligger på sin plads! Bliver i dårligt humør af rod.

Anmeld

22. maj 2011

Tip!

Her kan der godt rode.. især sidst på dagen, hvor min søn har slæbt halvdelen af hans værelse ind i stuen for at lege...  Men rydder altid op ved hans sengetid, og opvasken er taget, gulvet er rent, vasketøjet på plads osv...

Kommer der uventede gæster, må de finde sig i at der kan stå opvask, og der er lego over hele gulvet om dagen.. thats it.. vil hellere bruge en time på at hygge med min søn, end rende rundt og gøre rent konstant...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.