Ja, efter en samtale med to veninder 
Vi kom til at snakke om rod i hjemmet, og sådan. Den ene bor i et hus med sin mor, far og to søskende. De har hjemmeligt rod, lidt ting over alt, man kan se at der bor mennesker. Troede jeg?! Hun fortalt så, at de rydder op inden de får gæster og at hun hader uventet besøg.
Min anden veninde bor alene med sin kæreste. De bor super ryddeligt og rent - men hun fortalte så også, at de rydder op inden besøg.
Og så tænker jeg... Det må sgu da være træls, at skulle gøre det. Herhjemme gør vi det også når min bror bor hjemme, fordi han foretrækker at have sine ting i lejligheden frem for på sit værelse på loftet. Men når han ikke er hjemme, så må de uventede gæster da komme som de lyster. De primære problem er opvasken - vi vasker IKKE op om aftenen efter aftensmad, men skyller af og rydder op i køkkenet. Så hvis der kommer uventede gæster tidligt på dagen, og den ikke lige er bleve taget, så er det jo bare ærgeligt.
Jeg elsker at der er rent og ryddet op, og jeg glæder mig sådan til at komme i min egen lejlighed, så jeg selv er herre over det
Og så må de uventede gæster komme alt det de vil.
Men hvad med jer? Bliver I nødt til at rydde op inden der kommer gæster, for at have en præsentabelt hjem? (Respons er måske ikke lige den største, da jeg læser til eksamen. Men jeg læser svarene I kommer med, synes det er interessant!)
Anmeld