Skal I rydde op før I får gæster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.536 visninger
40 svar
0 synes godt om
22. maj 2011

Dinna88

Ja, efter en samtale med to veninder

Vi kom til at snakke om rod i hjemmet, og sådan. Den ene bor i et hus med sin mor, far og to søskende. De har hjemmeligt rod, lidt ting over alt, man kan se at der bor mennesker. Troede jeg?! Hun fortalt så, at de rydder op inden de får gæster og at hun hader uventet besøg. 

Min anden veninde bor alene med sin kæreste. De bor super ryddeligt og rent - men hun fortalte så også, at de rydder op inden besøg.

Og så tænker jeg... Det må sgu da være træls, at skulle gøre det. Herhjemme gør vi det også når min bror bor hjemme, fordi han foretrækker at have sine ting i lejligheden frem for på sit værelse på loftet. Men når han ikke er hjemme, så må de uventede gæster da komme som de lyster. De primære problem er opvasken - vi vasker IKKE op om aftenen efter aftensmad, men skyller af og rydder op i køkkenet. Så hvis der kommer uventede gæster tidligt på dagen, og den ikke lige er bleve taget, så er det jo bare ærgeligt.  

Jeg elsker at der er rent og ryddet op, og jeg glæder mig sådan til at komme i min egen lejlighed, så jeg selv er herre over det Og så må de uventede gæster komme alt det de vil.

Men hvad med jer? Bliver I nødt til at rydde op inden der kommer gæster, for at have en præsentabelt hjem? (Respons er måske ikke lige den største, da jeg læser til eksamen. Men jeg læser svarene I kommer med, synes det er interessant!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

Nalle

Her er altid ryddet op, så uventede gæster, kan bare komme

Anmeld

22. maj 2011

mortilflere

Ja , og uventet gæster må bare sparke sig igennem , jeg bliver ikke flov over vores rodet hjem , vi er 6 roede personer , bonden gør og er faktisk den der roder mest  , og som adrig ryder op selv 

Anmeld

22. maj 2011

Muttitil1+1

Min mand er et værre rodehoved, men han tænker virkelig ikke over det. Jeg må sige tingene til ham dagligt, og vi er helt nede på det basale plan: husk at lægge dit beskidte tøj til vask, hæng din jakke op, skyl af når du har brugt service... men jeg bliver også træt af at sige det til ham hele tiden, så nogen gange får han lov til at rode, og så synes jeg ikke lige, det er det fedeste at få gæster
Så jo, jeg kender godt til, at man lige laver en turbo oprydning, hvis der er nogen der ringer og spørger, om man giver kaffen eller noget

Anmeld

22. maj 2011

AnneBJ

Hvis jeg ved der kommer nogle, vil jeg gerne nå at rydde det værste op... Men det er ikke sådan så jeg bliver flov hvis der kommer nogle uanmeldt, og jeg dermed ikke har kunnet gøre det. 

Der er forskel på rod synes jeg - vores rod er babylegetøj hist og pist, dyner og puder (babys) der flyder i sofaen, til når jeg skal amme, tomme morgenmadspakker der ikke er båret ud til den store skraldespand, tomt tørrestativ der ikke er sat på plads og sådan noget. 

Hvis rodet består i beskidt tøj i krogene, krummer på bordet, madrester i vasken, hår i håndvasken på badeværelset osv., så bryder jeg mig ikke om der er nogen der ser der, og jeg bryder mig heller ikke selv om at komme i sådan et hjem.

Anmeld

22. maj 2011

Malonde1985

Ja jeg rydder lidt op inden, men kommer an på hvem der kommer og hvor mange... Hvis der kommer mange er det ski ik fedt med vaskestativ fyldt med tøj stående fremme eller vasketøjsbunker på toilettet osv.. Rydder det værste væk og ellers ser det ud som det ser ud :-)

Anmeld

22. maj 2011

mulle7430

Dinna88 skriver:

Ja, efter en samtale med to veninder

Vi kom til at snakke om rod i hjemmet, og sådan. Den ene bor i et hus med sin mor, far og to søskende. De har hjemmeligt rod, lidt ting over alt, man kan se at der bor mennesker. Troede jeg?! Hun fortalt så, at de rydder op inden de får gæster og at hun hader uventet besøg. 

Min anden veninde bor alene med sin kæreste. De bor super ryddeligt og rent - men hun fortalte så også, at de rydder op inden besøg.

Og så tænker jeg... Det må sgu da være træls, at skulle gøre det. Herhjemme gør vi det også når min bror bor hjemme, fordi han foretrækker at have sine ting i lejligheden frem for på sit værelse på loftet. Men når han ikke er hjemme, så må de uventede gæster da komme som de lyster. De primære problem er opvasken - vi vasker IKKE op om aftenen efter aftensmad, men skyller af og rydder op i køkkenet. Så hvis der kommer uventede gæster tidligt på dagen, og den ikke lige er bleve taget, så er det jo bare ærgeligt.  

Jeg elsker at der er rent og ryddet op, og jeg glæder mig sådan til at komme i min egen lejlighed, så jeg selv er herre over det Og så må de uventede gæster komme alt det de vil.

Men hvad med jer? Bliver I nødt til at rydde op inden der kommer gæster, for at have en præsentabelt hjem? (Respons er måske ikke lige den største, da jeg læser til eksamen. Men jeg læser svarene I kommer med, synes det er interessant!)

jeg vil også gerne have der er ryddet op når der kommer gæster tror næsten alle vil det   men der lægger da tit ting og flyder børnes legetøj eller tøj

Anmeld

22. maj 2011

Dot D

mortilflere skriver:

Ja , og uventet gæster må bare sparke sig igennem , jeg bliver ikke flov over vores rodet hjem , vi er 6 roede personer , bonden gør og er faktisk den der roder mest  , og som adrig ryder op selv 

Lyder som her... Vi er bare 4 og ingen bonde 

Anmeld

22. maj 2011

TbCp

JA! Jeg hader når der kommer uventede gæster og jeg ikke har fået ryddet op...

Men dog har vi nogle venner som har set os og vores hus fra den værste side, så det betyder ikke så meget hvis de kommer uventet

I hverdagene ser her altid pænt ud, jeg er dagplejer så der kommer jo mennesker i hjemme dagligt og så skal her være pænt...

I weekenden sejler det hele så bare

Anmeld

22. maj 2011

Dinna88

Dejligt at vide, at I ikke alle er ordensmennesker med stort O, så man tør sætte sig ned i jeres hjem
Kom der uventede gæster lige nu ville de se en sofa og et bord dækket af samfundsfagsbøger m.m. Og på spisebordet ligger der lidt undertøj der lige er blevet lagt sammen, samt de nyeste reklamer på en af stolene

Jeg synes det er hyggeligt at man kan se der bor mennesker. Jeg bryder mig ikke om at jeg skulle være flov over hvor jeg bor, men jeg har oplevet at komme ind i et hjem, hvor jeg ikke vidste om jeg måtte sætte mig ned eller ej. Og sådan ønsker jeg det ikke her! Desuden kunne sofaerne godt trænge til en støvsugning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.