Hvad gør i når I er ude om aftenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

Brams

Chritinap skriver:

Intet er rigtigt og forkert, korrekt.
Vi kan godt til nøds putte ude, men kører dog helst hjem. Så må gæsterne komme til eén - imens man har helt små børn.
Det er jo klart, det er jo et nut sted, det er jo ikke den samme tryghed som værelset giver. Så jeg ville hellere kører hjem så

Lige det samme herhjemme.

Vi vægter meget højt at Lærke kommer i sin egen seng, så det er ofte hjemme hos os det foregår

Lærke er sensitiv over for ting der ikke lige er som de plejer, så det tager vi meget hensyn til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Brams

MoarHvidovre skriver:

Vi har altid lagt dem til, at sove de steder vi har været i weekenden. I starten tog det rigtig lang tid, men vi har altid sagt, at det er børnene som skal indordne sig under os. I dag er der ingen problemer når vi er nogen steder.

Vi laver aldrig aftaler i hverdagene, da der er en dag derpå - det er noget andet i weekenderne.

Det er sjovt så forskellige man er, hjemme hos os er det os der indordner os efter Lærke og ikke hende der må indordne sig efter os 

Anmeld

26. maj 2011

tumle81

Jeg synes altid det var så dejligt da man var barn og var med forældrene "ude" så puttede man i en seng eller sofa og blev puttet i bilen og hjem i egen seng...

Når vi er ude hos venner, putter vi altid ungerne når det er sengetid. Det er ca ved 20 tiden i weekenderne. Vi tager kun hjem hvis det alligevel ikke er et arrangement hvor vi bliver til sent... Ungerne sover videre i autostolen, er måske lidt vågne, men så snart vi rammer sengen derhjemme er de helt væk igen

Gider ikke lave et stort nummer ud af det, synes det er rart at have muligheden for at putte ude uden at have en skrigende unge... Vores har også altid nydt det

Knus Kathrina

Anmeld

26. maj 2011

tumle81

Brams skriver:

Det er sjovt så forskellige man er, hjemme hos os er det os der indordner os efter Lærke og ikke hende der må indordne sig efter os 

Vi indordner os ikke efter børnene og de heller ikke efter os. Vi passer ind så alle er glade og tilfredse... I sidste ende er vi dog forældre og sætter de grænser der skal sættes, så alle har en dejlig hverdag

Anmeld

26. maj 2011

skønneunger

tumle81 skriver:

Vi indordner os ikke efter børnene og de heller ikke efter os. Vi passer ind så alle er glade og tilfredse... I sidste ende er vi dog forældre og sætter de grænser der skal sættes, så alle har en dejlig hverdag

helt enig med både dit første og andet indlæg

jeg syntes også altid det var så hyggeligt at være sent ude og blive puttet på en sofa eller lign hvor man alligevel kun småsov, for det var alt for spændende til at sove

Anmeld

26. maj 2011

Majbriteriksen

MinNoah skriver:

Hej Piger...

Ja mit spørgsmål lyder på hvad I gør når I er ude om aftenen med jeres barn? Min dreng er 20 mdr og han vil simpelthen ikke sove ude om aftenen. Han er ikke sur og tvær og virker ikke træt egentlig... Han leger bare rundt, men når klokken bliver 20.30 - 21 synes vi altså det er sengetid, men vi har jo ikke lyst til allerede at køre hjem på det tidspunkt...?? Vi forsøger at putte ham i hans weekendseng som han kender, men der går snildt 1 time til halvanden hvor vi enten kan sidde ved ham eller gå frem og tilbage til skirgende dreng - og så er kl. jo alligevel 22 - 23 og vi skal til at hjemad inden alt for længe

Sover jeres børn bare allesteder uden problemer??

Undgår I at tage ud om aftenen?

tager i hjem til børnenes sengetid??

Lader I jeres barn være oppe til det ikke kan holde sig vågen længere? ( med tanke på at dagen efter kan blive temmelig træls hvis barnet ikke får sovet nok?

Er nysgerrig for hvad i andre gør for manden og jeg er lidt uenige.. Jeg er nået dertil hvor jeg siger "bare ærgerlig" så må han være oppe ind til han segner af træthed... (selvfølgelig ALDRIg i hverdagene og kun en enkelt gang imellem i weekenderne) Min mand derimod kan slet ikke "håndtere" hvis vores dreng ikke kommer i seng til nogenlunde tid, og derfor kører vi som oftest hjem senest 20.30... Men der er jo ikke noget der er rigtig og forkert?! Vi er bare uenige på det punkt, og det er temmelig træls...

Vi tager sjældent nogle steder om aftenen. Hvis vi endelig skal få børnene til at sove ude, så kommer de i seng som sædvanlig. Kan det tænkes at din søn bliver overtræt, for hvis det er tilfældet, så har vi også problemer med vores unger. Vi sørger altid for at det er deres egen dyne, bamse osv. der er med, det giver tryghed for dem.

Vi har altid holdt på at de skulle i seng til hverdagstid, om vi var til fødselsdag, jul, ferie. Det har været vigtigt for vores unger. De sover aldrig længere fordi at de er kommet sent i seng, så dagen efter har altid været umulig.

Hvis vi er i byen og ikke skal sove der, så kører vi hjem til sengetid. Syntes ikke om at vi skal slæbe dem ud i en kold bil og igen vække dem når vi kommer hjem.

Anmeld

26. maj 2011

Nettemor

har ikke læst hele tråden så kan være jeg varer noget der er blevet sagt. men vi plejer at have barnevognen med for den er han jo tryg ved. og så bliver han puttet i nattøj og så i barnevognen. så står den inde i en gang eller noget hvis det er koldt. og når vi skal hjem bliver han flyttet over i bilen og barnevognen pakket. vores søn er 14 mdr

Anmeld

26. maj 2011

Brams

tumle81 skriver:

Lærke er det man kalder et sensitivt barn. Hun har brug for rammer, der 99 % af tiden, er fuldstændig de samme som de var i går. Derfor indordner vi os efter hendes behov, fordi vi som forældre er nødt til at skabe en tryg hverdag for hende (selv om det for nogle i vores familie er svært at forstå)

Anmeld

26. maj 2011

Thalia

Her har løsningen været at acceptere at nogle børn kan sove ude og andre kan ikke.

Min ældste søn var et vidunderbarn på den front. Når bare han havde sig egen dyne med kunne han puttes alle steder, hvilket betød at jeg godet kunne spille brætspil med veninder og den slags.

De yngste til gengæld har aldrig været rigtigt gode til det, og der er vi ofte endte med at invitere gæster hjem til os selv, eller ganske enkelt tage afsted hver for sig til ting.

Særligt for den yngste har det slet ikke været holdbart at blive sent oppe. Han bliver helt umulig hele dagen efter hvis ikke han kommer i seng til nogenlunde normal tid.

Anmeld

27. maj 2011

tumle81

Brams skriver:

Lærke er det man kalder et sensitivt barn. Hun har brug for rammer, der 99 % af tiden, er fuldstændig de samme som de var i går. Derfor indordner vi os efter hendes behov, fordi vi som forældre er nødt til at skabe en tryg hverdag for hende (selv om det for nogle i vores familie er svært at forstå)

Så er der jo også helt andre hensyn at tage fremfor et "alm" barn. Heldigvis for os er vores unger gearet til vores liv og hverdag, vi begge er meget impulsive og kan aftale at tage til Jylland om en time i weekenden hvis vi føler for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.