Hvad gør i når I er ude om aftenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2011

LISBETH:-)

Barn nr.1 (der var/er meget sensitivt) kunne overhovedet ikke puttes andre steder så vi tog ALTID hjem kl. 20 eller lod gæsterne komme til os.

barn nr. 2 kan lægges til at sove over alt, så der bliver vi bare til vi synes vi skal hjem (barn nr. 1 er nu bleve ældre og kan derfor være længere oppe, men stadig ikke puttes så vi tager stadig hjem når hun er træt - senest kl. 21.30)

Skal vi noget der kræver "natteroderi" så tager vi afsted uden børn, og lader dem bliver passet i vores eget hjem af mormor og morfar så ligger de i deres egne senge når vi kommer hjem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

SussieThyssen

MinNoah skriver:

Hej Piger...

Ja mit spørgsmål lyder på hvad I gør når I er ude om aftenen med jeres barn? Min dreng er 20 mdr og han vil simpelthen ikke sove ude om aftenen. Han er ikke sur og tvær og virker ikke træt egentlig... Han leger bare rundt, men når klokken bliver 20.30 - 21 synes vi altså det er sengetid, men vi har jo ikke lyst til allerede at køre hjem på det tidspunkt...?? Vi forsøger at putte ham i hans weekendseng som han kender, men der går snildt 1 time til halvanden hvor vi enten kan sidde ved ham eller gå frem og tilbage til skirgende dreng - og så er kl. jo alligevel 22 - 23 og vi skal til at hjemad inden alt for længe

Sover jeres børn bare allesteder uden problemer??

Undgår I at tage ud om aftenen?

tager i hjem til børnenes sengetid??

Lader I jeres barn være oppe til det ikke kan holde sig vågen længere? ( med tanke på at dagen efter kan blive temmelig træls hvis barnet ikke får sovet nok?

Er nysgerrig for hvad i andre gør for manden og jeg er lidt uenige.. Jeg er nået dertil hvor jeg siger "bare ærgerlig" så må han være oppe ind til han segner af træthed... (selvfølgelig ALDRIg i hverdagene og kun en enkelt gang imellem i weekenderne) Min mand derimod kan slet ikke "håndtere" hvis vores dreng ikke kommer i seng til nogenlunde tid, og derfor kører vi som oftest hjem senest 20.30... Men der er jo ikke noget der er rigtig og forkert?! Vi er bare uenige på det punkt, og det er temmelig træls...

Børn er meget forskellige..og det må man respektere.
Den yngste og ældste af mine har altid bare sovet når de blev lagt, og så var det i grunden ligegyldigt hvor og hvornår.

Men den mellemste..no way.
Hun sad ret op og ned, stiv som en pind med vidt åbne øjne og prøvede man at lægge hende ned, var det som om hun havde en fjedder i maven og sad omgående op igen LOL
Hun var sød og dejlig ikke noget der..og nem, men sove..nix!
Men kom vi så ud i bilen, så gik der ikke 30  sekunder, før hun sov som en stud.
Somme tider gjorde vi så det, at en af os ganske enkelt satte hende ud i autostolen og kørte en lille tur med hende til hun sov, og så bar vi hende stille ind og lagde hende, og så sov hun videre, men ellers så havde vi en lang periode hvor vi ganske enkelt sagde til folk, at de måtte besøge os eller også måtte en af os blive hjemme med den bette eller få barnepige..for ulempen ved hendes nægten at sove gjorde jo, at hun var dødtræt hele næste dag og totalt umulig og det er jo synd..så vigtigt er det altså heller ikke at besøge andre..det er trods alt kun en kort overgang det står på.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. maj 2011

MinNoah

Lyder til der er delte meninger :-)

Spændende at høre hvordan andre gør... Kom endelig med flere svar... :-)

Anmeld

21. maj 2011

Cris

Når vi er ude eller når vi har gæster gælder sengetid ikke så godt mere... Vi kan slet ikke holde med det der med 20.30.... Så de få lov til at renne til mere rudt, spise lidt mere "natmad", lege længe og hygge så meget de kan indtil vi kan mærke, at de kan slet ikke mere. Nogle gange sker det kl21, nogle andre gange kl22... Men vi er ikke så tit ude mere med to børn... Men så er det bare at få så hurtigt som muligt nattøj på og så sove, de brokker sig, men de sover hurtigt for de er så trætte. Vi har aldrig kunne at putte dem i deres sengetid, når vi var i et nyt sted...

Anmeld

21. maj 2011

Mette+Mathias

MinNoah skriver:

Hej Piger...

Ja mit spørgsmål lyder på hvad I gør når I er ude om aftenen med jeres barn? Min dreng er 20 mdr og han vil simpelthen ikke sove ude om aftenen. Han er ikke sur og tvær og virker ikke træt egentlig... Han leger bare rundt, men når klokken bliver 20.30 - 21 synes vi altså det er sengetid, men vi har jo ikke lyst til allerede at køre hjem på det tidspunkt...?? Vi forsøger at putte ham i hans weekendseng som han kender, men der går snildt 1 time til halvanden hvor vi enten kan sidde ved ham eller gå frem og tilbage til skirgende dreng - og så er kl. jo alligevel 22 - 23 og vi skal til at hjemad inden alt for længe

Lader I jeres barn være oppe til det ikke kan holde sig vågen længere? ( med tanke på at dagen efter kan blive temmelig træls hvis barnet ikke får sovet nok?

Er nysgerrig for hvad i andre gør for manden og jeg er lidt uenige.. Jeg er nået dertil hvor jeg siger "bare ærgerlig" så må han være oppe ind til han segner af træthed... (selvfølgelig ALDRIg i hverdagene og kun en enkelt gang imellem i weekenderne) Min mand derimod kan slet ikke "håndtere" hvis vores dreng ikke kommer i seng til nogenlunde tid, og derfor kører vi som oftest hjem senest 20.30... Men der er jo ikke noget der er rigtig og forkert?! Vi er bare uenige på det punkt, og det er temmelig træls...

Vi puttede bare i barnevognen.

Anmeld

21. maj 2011

Nessie

Daniel er nu 19 mdr., og da han var mindre kunne vi fint bare lægge ham i en seng, men det vil han ikke mere.
Nu kører vi hjem, når han er ved at være "brugt", for lov til at være lidt længere oppe, og løber glad rundt og leger, og er egentlig så nem på det punkt, men han vil ikke overgive sig til søvnen hos andre mere.
Det kan gå an hos mine forældre, men det tager længere tid end normalt, så vi kører som regel hjem senest kl 21.
Juleaften og nytårsaften blev han lagt tila t sove i weekendsengen i mine forældres soveværelse og det gik fint

Anmeld

21. maj 2011

Lou87

Vores datter er kun knapt 10 mdr..
Vi får hende enten passet, ellers så bliver hun lagt til enten normal tid hvis hun er super træt og ellers måske et par timer efter..
Det alt efter hvordan hun har fået sovet middagslur og sådan..

Men alt efter om det er hos bedsteforældrene, så sover hun der måske til næste dag og ellers hvis det hos venner og vi skal hjem, jamen så tager vi hende bare lige så stille og rolig og bærer ud i bilen - putter hende med hendes dyne i autostolen.. tager hende fra denne.. og så direkte op i seng.. og hun sover til næste morgen Tjah, man kan vel godt sige vi er heldige at hun er nem

Men det er heller ikk noget vi gør ofte - men jeg synes det er noget hun skal "kunne" tåle engang i ny og næ... For man ska jo ikk være indespærret derhjemme bare fordi man har fået barn.

Anmeld

21. maj 2011

chael

MinNoah skriver:

Hej Piger...

Hvad med en klapvogn, hvor han bliver spændt fast?

Det har vi gjort med begge unger. Så er de blevet puttet i klapvognen og så har manden gået en tur. Så sover de og når vi så kører hjem, ja så sætter vi den i bilen og putter den i seng når vi kommer hjem.

Min datter var det den absolutte eneste måde vi kunne få hende til at sove.

Min søn har været nemmere, der har vi også kunnet bruge weekend seng.

Så måske en klapvogn, vi har emmaljunga cerox og den har vi ihvertfald ikke kunnet undvære

*Camilla 21+3

Anmeld

22. maj 2011

MinNoah

Hmm tror da jeg vil overveje den med klapvognen eller barnevognen... spørgsmålet er bare om han "hopper på den" og kan trilles i søvn eller hvordan.. han er jo 20 mdr, og ved altså godt at vi andre er oppe og hygger ;-)

Men det er et forsøg værd

Anmeld

22. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

Hej Piger...

Vi har frederic på snart 2,9 år, som er en dreng med stort søvnbehov. Han har siden han var 8 mdr kommet i seng kl 19.00 senest, alle 365 dage om året. Sover inden for få minutter og skal vækkes stort set hver morgen mellem 7 og 7.30. Sover dertil til middag fra 11.30/12.00 - 14.30/15.30

Har aldrig været ude til sen aften, hvis vi er ude - kører en af os hjem og putter ham til hans senge tid.

Er det noget middag's tam tam kommer vi gerne før, så han kan komme ud at sove - ellers kommer vi først når han har sovet til middag.

Klart at vores rytme og rutine har skabt sin debat i familien mm. så i start var det en være brokken og jamren - men da vi holder på at han fungere bedst i hans normale rytme og fast sengetid, så kan de klage lige så tosset de vil. 

Min side af familien har accepteret det, hvor manden's side til tider stadig har svært ved at inse at vores dreng ikke er som de andre fætre/ kusine. 

Vi var så heldige at vi på min mands side alle fik børn samme år og alle 3 drenge. Hvor de 2 fætre kan puttes alle steder, aldrig har haft en fast rytme osv. 

Men ofte tager vi hjem før det slutter, da han hurtig løber tør for energi i store forsamlinger.. Så herhjemme er det Frederic først og vi vælger ud fra hans behov. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.