Hvad gør i når I er ude om aftenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.478 visninger
39 svar
0 synes godt om
21. maj 2011

MinNoah

Hej Piger...

Ja mit spørgsmål lyder på hvad I gør når I er ude om aftenen med jeres barn? Min dreng er 20 mdr og han vil simpelthen ikke sove ude om aftenen. Han er ikke sur og tvær og virker ikke træt egentlig... Han leger bare rundt, men når klokken bliver 20.30 - 21 synes vi altså det er sengetid, men vi har jo ikke lyst til allerede at køre hjem på det tidspunkt...?? Vi forsøger at putte ham i hans weekendseng som han kender, men der går snildt 1 time til halvanden hvor vi enten kan sidde ved ham eller gå frem og tilbage til skirgende dreng - og så er kl. jo alligevel 22 - 23 og vi skal til at hjemad inden alt for længe

Sover jeres børn bare allesteder uden problemer??

Undgår I at tage ud om aftenen?

tager i hjem til børnenes sengetid??

Lader I jeres barn være oppe til det ikke kan holde sig vågen længere? ( med tanke på at dagen efter kan blive temmelig træls hvis barnet ikke får sovet nok?

Er nysgerrig for hvad i andre gør for manden og jeg er lidt uenige.. Jeg er nået dertil hvor jeg siger "bare ærgerlig" så må han være oppe ind til han segner af træthed... (selvfølgelig ALDRIg i hverdagene og kun en enkelt gang imellem i weekenderne) Min mand derimod kan slet ikke "håndtere" hvis vores dreng ikke kommer i seng til nogenlunde tid, og derfor kører vi som oftest hjem senest 20.30... Men der er jo ikke noget der er rigtig og forkert?! Vi er bare uenige på det punkt, og det er temmelig træls...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

Dot D

Vi har nogle dejlige unger, som ikke kræver meget søvn og aldrig har gjort det. De leger stille og roligt, og det gør de også, når vi er i byen, så vi tager ikke hjem pga børnene, hvis de bliver trætte, så må de sove, og ellers tager vi den derfra...

Vi har flere venner i nærheden af, hvor vi bor, så vi medbringer altid to klapvogne til hjemtransport af evt sovende børn

Anmeld

21. maj 2011

Kvindemin

Intet er rigtigt og forkert, korrekt.
Vi kan godt til nøds putte ude, men kører dog helst hjem. Så må gæsterne komme til eén - imens man har helt små børn.
Det er jo klart, det er jo et nut sted, det er jo ikke den samme tryghed som værelset giver. Så jeg ville hellere kører hjem så

Anmeld

21. maj 2011

Kvindemin

Dot D skriver:

Vi har nogle dejlige unger, som ikke kræver meget søvn og aldrig har gjort det. De leger stille og roligt, og det gør de også, når vi er i byen, så vi tager ikke hjem pga børnene, hvis de bliver trætte, så må de sove, og ellers tager vi den derfra...

Vi har flere venner i nærheden af, hvor vi bor, så vi medbringer altid to klapvogne til hjemtransport af evt sovende børn

Dejlige og nemme unger - derfor skal alle børn jo have deres søvn!!!
Mine børn kunne også sagtens undgå, men ville jeg nu aldrig gå med til

Anmeld

21. maj 2011

Malthes mor

MinNoah skriver:

Hej Piger...

Ja mit spørgsmål lyder på hvad I gør når I er ude om aftenen med jeres barn? Min dreng er 20 mdr og han vil simpelthen ikke sove ude om aftenen. Han er ikke sur og tvær og virker ikke træt egentlig... Han leger bare rundt, men når klokken bliver 20.30 - 21 synes vi altså det er sengetid, men vi har jo ikke lyst til allerede at køre hjem på det tidspunkt...?? Vi forsøger at putte ham i hans weekendseng som han kender, men der går snildt 1 time til halvanden hvor vi enten kan sidde ved ham eller gå frem og tilbage til skirgende dreng - og så er kl. jo alligevel 22 - 23 og vi skal til at hjemad inden alt for længe

Lader I jeres barn være oppe til det ikke kan holde sig vågen længere? ( med tanke på at dagen efter kan blive temmelig træls hvis barnet ikke får sovet nok?

Er nysgerrig for hvad i andre gør for manden og jeg er lidt uenige.. Jeg er nået dertil hvor jeg siger "bare ærgerlig" så må han være oppe ind til han segner af træthed... (selvfølgelig ALDRIg i hverdagene og kun en enkelt gang imellem i weekenderne) Min mand derimod kan slet ikke "håndtere" hvis vores dreng ikke kommer i seng til nogenlunde tid, og derfor kører vi som oftest hjem senest 20.30... Men der er jo ikke noget der er rigtig og forkert?! Vi er bare uenige på det punkt, og det er temmelig træls...

Begge vores drenge på hhv 4 og 16 mdr er oppe til de "segner", hvis vi tager afsted en weekend-aften.

Den store putter hos en af os, når han er træt og den lille moser bare på. Enklte gange har vi hans barnevogn med, hvis vi er i gåafstand fra hjemmet, hvor vi så putter ham i (inden får han nattøj på). Og når vi så skal hjemad så går enten farmand eller jeg hjem. Og så bliver han båret direkte i seng Og er vi længere væk, så har vi altid hans dyne med, så kan han nusse rundt med den indtil vi kører.

Anmeld

21. maj 2011

Dot D

Chritinap skriver:

Dejlige og nemme unger - derfor skal alle børn jo have deres søvn!!!
Mine børn kunne også sagtens undgå, men ville jeg nu aldrig gå med til

De undgår ikke, de sover lidt længere også er de friske, det er ikke fordi de tager skade af det, de har bare aldrig sovet ret meget. Det kan jo være både godt og skidt

Anmeld

21. maj 2011

FruHolm <3

MinNoah skriver:

Hej Piger...

vi har altid klapvogn eller barnevogn med, så kan han komme deri og sove indtil vi skal hjem

Anmeld

21. maj 2011

Mette 28

Her har vi altid kunne putte vores søn hos andre, men enkelte gange har han da ikke ville sover, og så har han været oppe til han ikke kunne mere. Vore søn bliver 4 i næste måned og i weekenderne har vi ingen faste sengetider med ham, igår da vi var hos min søster faldt han slet ikke i søvn inden vi kørte hjem efter 23 han lå bare og snakkede med min nevø og niece og hjemme kan den sagtens blive 22 før han kommer ind, altså når den ikke står på børnehave dagen efter.. Jeg vil ikke være hysterisk med sengetider for han hygegr sig og vi har ingen problemer dagen efter, men skal så også siges at han altid sover længe til tidligst 9-9.30..

Anmeld

21. maj 2011

miinimeal

min dreng er snart 9 mdr og kan sove ALLE steder (; men skal vugges i søvn når vi er ude,

men nu er det sjælden vi er ude om aften,

Anmeld

21. maj 2011

merle2010

hvis det er en hverdag, kører vi altid hjem ved 19 tiden.. men er det en weekend, så putter vi hende det sted vi er.. hun plejer bare at blive lagt i vores venners seng, og så falder hun i søvn.. hun er super god til at sove andre steder.. det har hun aldrig haft problemer med.. så det er super skønt.. vi har faktisk i nat sovet hos et vennepar, hvor vi lå 2 voksne og 3 børn i en dobbeltseng.. merle sov som en sten hele natten... så det er bare rigtig skønt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.