Hvad gør i når I er ude om aftenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2011

NinaNymannMadsen

hvis vi ved vi skal være ude til sent om aftenen altså efter hendes sengetid så tager vi barnevognen med os og prøver så vidt som muligt at putte hende i den. men virker hun ikk alt for træt så er hun bare oppe til hun er træt og så er klokken alligevel til vi skal hjem, vi er afhængie af bybusserne da vi ikk har bil og hun falder gerne i søvn på turen hjem.

normalt så bliver hun oppe, det skader ikk at hun er oppe en time eller to mere end hun plejer, hun sover det længere om morgenen eller til middag nemlig så hun kommer ikk til at mangle søvn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har altid lagt dem til, at sove de steder vi har været i weekenden. I starten tog det rigtig lang tid, men vi har altid sagt, at det er børnene som skal indordne sig under os. I dag er der ingen problemer når vi er nogen steder.

Vi laver aldrig aftaler i hverdagene, da der er en dag derpå - det er noget andet i weekenderne.

Anmeld

22. maj 2011

Skouboe

Vi tager oftest hjem til ungernes sovetid... Vi er en del vennepar med jævnaldrende børn, og vi ses ofte til aftensmad, og så hjem når ungerne skal i seng.

Hvis ikke, bliver ungerne puttet i hver deres weekendseng, men det gør vi kun hvis vi regner med at blive der længe, da det ofte tager ½-1 time at få dem til at sove der.

Anmeld

22. maj 2011

MinNoah

Mor til Frederic skriver:

Vi har frederic på snart 2,9 år, som er en dreng med stort søvnbehov. Han har siden han var 8 mdr kommet i seng kl 19.00 senest, alle 365 dage om året. Sover inden for få minutter og skal vækkes stort set hver morgen mellem 7 og 7.30. Sover dertil til middag fra 11.30/12.00 - 14.30/15.30

Har aldrig været ude til sen aften, hvis vi er ude - kører en af os hjem og putter ham til hans senge tid.

Er det noget middag's tam tam kommer vi gerne før, så han kan komme ud at sove - ellers kommer vi først når han har sovet til middag.

Klart at vores rytme og rutine har skabt sin debat i familien mm. så i start var det en være brokken og jamren - men da vi holder på at han fungere bedst i hans normale rytme og fast sengetid, så kan de klage lige så tosset de vil. 

Min side af familien har accepteret det, hvor manden's side til tider stadig har svært ved at inse at vores dreng ikke er som de andre fætre/ kusine. 

Vi var så heldige at vi på min mands side alle fik børn samme år og alle 3 drenge. Hvor de 2 fætre kan puttes alle steder, aldrig har haft en fast rytme osv. 

Men ofte tager vi hjem før det slutter, da han hurtig løber tør for energi i store forsamlinger.. Så herhjemme er det Frederic først og vi vælger ud fra hans behov. 

Ku forestille mig det har skabt noget debat i familien...

Her synes/føler jeg stadig folk synes vi er underlige når vi (for det meste) kører hjem til Noahs puttetid. Der er selvfølgelig undtagelser til jul, nytår, større fødselsdage osv.

Men vi holder også fast i vores - vi kan jo ikke gøre for vi har fået en dreng der har svært ved at falde i søvn ude...

Men personligt synes jeg det kan være træls da vi er nogle meget sociale mennesker, men på den anden side tror jeg vores "fredede aftener" er med til at holde mit stress niveau nede, for det er først om aftnene man rigtig kan slappe af jo..

Anmeld

22. maj 2011

Miss T

Vi har to en på 28 måneder og en på 10 måneder, hvis det er hverdag kører vi hjem når de bliver trætte omkring 18-19. Er det weekend, tager vi barnevognen og en gæsteseng med, den store sover i gæstesengen og den lille i barnevognskalechen og det fungerer fint for os. Som regel er de mere vågne end, hvis vi bare er hjemme. Men vågner stadig samme tid dagen efter.

Anmeld

22. maj 2011

Tulle28

Vi er stort set aldrig ude med vores datter, så skal vi hygge med venner er det hos os, og ellers bliver hun passet herhjemme. Da hun var helt lille og kunne sove i liften havde vi hende med alle steder, men da hun var omkring 5 mdr. fik hun væske i ørerne og der ændrede alt sig.. Vi havde virkelig meget skrig og skrål og uro hver aften, og så havde man jo ikke ligefrem lyst til at tage hende med ud til middag Nu har hun heldigvis fået dræn og alt ånder fred og idyl efter kl. 18.30, når hun er blevet puttet Men hun sover meget let, og jeg synes det er synd at hun skal puttes ude for derefter vækkes når vi skal hjem og vækkes igen når hun skal lægges i sin egen seng... Svigerfamilien synes vi er åndssvage og at vi griber det helt forkert an, men sådan er det bare - vi gør det vi synes er bedst for vores datter.

Anmeld

22. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

MinNoah skriver:

Ku forestille mig det har skabt noget debat i familien...

Her synes/føler jeg stadig folk synes vi er underlige når vi (for det meste) kører hjem til Noahs puttetid. Der er selvfølgelig undtagelser til jul, nytår, større fødselsdage osv.

Men vi holder også fast i vores - vi kan jo ikke gøre for vi har fået en dreng der har svært ved at falde i søvn ude...

Men personligt synes jeg det kan være træls da vi er nogle meget sociale mennesker, men på den anden side tror jeg vores "fredede aftener" er med til at holde mit stress niveau nede, for det er først om aftnene man rigtig kan slappe af jo..

det har det og gør det stadig...

Min familie; i kommer bare så det passer med hans lur og spisning.

Mandens familie; hvad? hvorfor nu det? hvorfor kan I ikke bare gøre som de 2 andre fætre? osv...

Er lidt træls altid at høre på... De skal altid sammenlignes og hader der bare..

De siger også tit; ej skal vi da aldrig passe ham? øh nej... Jamen trænger I ikke til en fri aften? Nope, ser I vi har en dreng der bliver lagt og sover på fast tid - så har slet ikke det samme bøvl med putningen som de 2 andre. Og da vi har alle aftener for os selv, trænger vi ikke til friaften.

Anmeld

22. maj 2011

Lullaby

Vi bliver der indtil vores bliver overtrætte og så kører vi hjem

Anmeld

22. maj 2011

MinNoah

Mor til Frederic skriver:

det har det og gør det stadig...

Min familie; i kommer bare så det passer med hans lur og spisning.

Mandens familie; hvad? hvorfor nu det? hvorfor kan I ikke bare gøre som de 2 andre fætre? osv...

Er lidt træls altid at høre på... De skal altid sammenlignes og hader der bare..

De siger også tit; ej skal vi da aldrig passe ham? øh nej... Jamen trænger I ikke til en fri aften? Nope, ser I vi har en dreng der bliver lagt og sover på fast tid - så har slet ikke det samme bøvl med putningen som de 2 andre. Og da vi har alle aftener for os selv, trænger vi ikke til friaften.

Her er der egentlig ok forståelse fra begge familier - udadtil... Men føler lidt der bliver "snakket" lidt om at vi er underlige på det punkt, indimellem kommer der da også stikpiller "ej i kører da ikke hjem nu" "hvornår kommer i klokken er 14.00 - ja og, vores dreng sover til middag...!"

Men igen, egentlig gør det mig ikke det store mere - tidligere gik det mig meget på... Her har vi også en lille kusine på 8 mdr som fint kan sove ude... ( håber lidt i det skjulte at hun ændrer sig til ikk at kunne med alderen)

Anmeld

22. maj 2011

slettet_7530

I den alder din har og nu, går vi helst hjem maks 1 time efter sengetid som er klokken 19,30 ellers gjorde vi det da Alberte var på den alder, at dem vi skulle mødes med havde heldigvis unger på samme alder så vi mødtes om eftermiddagen ved 15,00 tidem drak kaffe hygged så lavede vi mad sammen og spiste, når maden var indtaget tog det par hjem som ikke var vært

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.