Vi får det samme navn <3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

Shibby

Der bliver ikke ikke noget kirketamtam da ingen af os er kristne, en hvid kjole-heller ikke. Det er en gammel tradition for den uskyldige jomfrulige kvinde,-hvilket jeg ikke er, så det bliver bare os,vores nære familie og nærmeste venner

Var du osse derinde da?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

jydeinden

tjaa i og med mit efternavn er fredet er der så vidt jeg ved kun en måde min kæreste kan få det på, HVIS det var det han ønskede, og det er ved at vi blev gift

Anmeld

20. maj 2011

DLM

jydeinden skriver:

tjaa i og med mit efternavn er fredet er der så vidt jeg ved kun en måde min kæreste kan få det på, HVIS det var det han ønskede, og det er ved at vi blev gift

nej din familie kan give tilladelse

Anmeld

20. maj 2011

MichellaMalou

min forlovede har to speciele navne og ved at vores børn skal hedde det begge men vi bliver nok ikke gift forløbig og jeg vil ikke hedde mit efternavn da jeg ikke føler mig velkommen i min egen familie men ved jo så ikke om vi skal gifte os før det kan lade sig gøre eller ej 

Anmeld

20. maj 2011

LinLin

Shibby skriver:

Vi skal ikke giftes nu og her,men vi skal have det samme efternavn. Papirne skal sendes ind osv,men i løbet af 2011 bliver vi

Familien Søborg

Andre der deler navn-uden at være gift?

vi har også samme mellem- og efternavn - hhv hans og mit - uden at være gift. Så nu hedder Adam, Ricki og jeg helt det samme David har mit efternavn som mellemnavn og sin fars efternavn...

Anmeld

20. maj 2011

LinLin

jydeinden skriver:

Du skal bare skrive under på at han må få det  (både mit efternavn og min kærestes mellemnavn er fredet og vi har hver især taget den andens )

Anmeld

20. maj 2011

LinLin

Hugosmor skriver:

Jeg tror du har taget glæderne på forskud, Shibby.

Hvis et navn bæres af under 2000 personer, er navnet beskyttet og man skal derfor have tilladelse fra samtlige.

Der er 354 med navnet. Så du må nok vente til I bliver gift.

http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/fornavnemellemnavneogefternavne/

Ej - det er altså ikke rigtigt...

Anmeld

20. maj 2011

Mira0911

Shibby skriver:

450 eller såen noget, pr person såvidt jeg har forstået det

Mon ikke det koster det samme som navneændring 470,- ? 

Jeg gav 470,- kr igår, da jeg er ved at søge om navneændring... 

Anmeld

20. maj 2011

Loa

Shibby skriver:

Der bliver ikke ikke noget kirketamtam da ingen af os er kristne, en hvid kjole-heller ikke. Det er en gammel tradition for den uskyldige jomfrulige kvinde,-hvilket jeg ikke er, så det bliver bare os,vores nære familie og nærmeste venner

Var du osse derinde da?

Lyder også fornuftigt, i skal også gøre det til jeres dag.......

Jepsen, fed film

Anmeld

20. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Ja, hvorfor så ikke bare blive gift... en lille tur på rådhuset med den nærmeste familie og så måske lave mad hjemme... eller spise ude... det kan ikke koste alverden og stadig blive hamrende romatisk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.