Vi får det samme navn <3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

signe.

Shibby skriver:

Vi skal ikke giftes nu og her,men vi skal have det samme efternavn. Papirne skal sendes ind osv,men i løbet af 2011 bliver vi

Familien Søborg

Andre der deler navn-uden at være gift?

Jeg skal have min kærestes efternavn, og beholder mit mellemnavn.. så hedder jeg det samme som vores søn, men vi bliver til "familien X" ved at have samme efternavm, og vi har INGEN intentioner om at blive gift

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

Hugosmor

Shibby skriver:

Vi skal ikke giftes nu og her,men vi skal have det samme efternavn. Papirne skal sendes ind osv,men i løbet af 2011 bliver vi

Familien Søborg

Jeg tror du har taget glæderne på forskud, Shibby.

Hvis et navn bæres af under 2000 personer, er navnet beskyttet og man skal derfor have tilladelse fra samtlige.

Der er 354 med navnet. Så du må nok vente til I bliver gift.

http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/fornavnemellemnavneogefternavne/

Anmeld

20. maj 2011

quar20

Shibby skriver:

Familien Søborg

Ihh hvor godt

Vi er dog gift men vi har ikke samme efternavn - vi blev gift på rådhuset - og vil først skifte til "vores fællesnavn" i kirken - men drengene har det fællesnavn vi ønsker

Anmeld

20. maj 2011

Clisolka

Shibby skriver:

Familien Søborg

Vi har snakket meget om det her  Vi står ikke og skal giftes - min kæreste er på KH, og hvis vi gifter os, så står jeg som alene-forsørger med én løn 

Jeg skal have samtykke før jeg kan tage min kærestes efternavn, da det ikke er et alm. efternavn, men mon ikke det går igennem, nu hvor min datter hedder det til efternavn 

Anmeld

20. maj 2011

Shibby

Hugosmor skriver:

Jeg tror du har taget glæderne på forskud, Shibby.

Hvis et navn bæres af under 2000 personer, er navnet beskyttet og man skal derfor have tilladelse fra samtlige.

Der er 354 med navnet. Så du må nok vente til I bliver gift.

http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/fornavnemellemnavneogefternavne/

Problem løst. Vi gifter os  

Anmeld

20. maj 2011

bobbles

Hehe hvor vildt.. det er da noget at gå fra pedersen til Søborg.. Men navnet lyder da rigtig pænt

Anmeld

20. maj 2011

Shibby

Hvor er der mange der har gjort sig den tanke Vidste ikke det var så udbredt!

Anmeld

20. maj 2011

Loa

Shibby skriver:

Problem løst. Vi gifter os  

Men sagde du ikke lige i ikke ville gøre det sådan lige i den nærmeste fremtid?

Anmeld

20. maj 2011

Shibby

Loa skriver:

Men sagde du ikke lige i ikke ville gøre det sådan lige i den nærmeste fremtid?

Jo. Men vi vil ha det samme navn, og hvis det er den eneste måde at få det på,så er det bare det vi må gøre! Havde først planer om det næste sommer igen eller sommeren derefter men hvorfor ikke..

Anmeld

20. maj 2011

Loa

Shibby skriver:

Jo. Men vi vil ha det samme navn, og hvis det er den eneste måde at få det på,så er det bare det vi må gøre! Havde først planer om det næste sommer igen eller sommeren derefter men hvorfor ikke..

Hvis i gerne vil have det samme navn og det det indebærer så hvorfor ikke blive gift... Det er jo alligevel ikke den store fest, kjole eller kagen der er det afgørende men at i får hinanden

I så også søde ud sammen til pirates forpremieren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.