Kan man søge friplads, selvom man bor i ejerbolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

hyskystar

Det er altså kun i forhold til KH man kigger på om den anden skal forsørge dig ikke i forhold til tilskud til børnepasning

Der kigger man på om i overstiger et vidst beløb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Albertesmor skriver:

Det er altså ikke sandt, er ked af at sige det.

Hvis ikke den samlede indtægt overstiger 470.000kr kan man få friplads tilskud... Gift eller ej

Anmeld

20. maj 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

Kunne du ikke linketil noget der understøtter dine udsagn...jeg har aldrig hært om det og kan ikke finde noget om det på nettet...tjener man under et vis beløb så er man berettiget til hjælp, præscis som ved boligsikring....om man er gift eller ej er uden betydning da det altid er sådan at samboendes økonomi regnes som en undtagen når man skal modtage kh...

Anmeld

20. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Albertesmor skriver:

Hvis man skal have KH og er gift, har man forsørgelsespligt overfor hinanden. Dvs. Man må maks få det udbetalt der svarer til 2xKH... Hvis den ene allerede tjener det hår den anden ikke KH... Men det har intet med fripladstilskud at gøre

Anmeld

20. maj 2011

slettet_7530

Kunne du ikke linketil noget der understøtter dine udsagn...jeg har aldrig hært om det og kan ikke finde noget om det på nettet...tjener man under et vis beløb så er man berettiget til hjælp, præscis som ved boligsikring....om man er gift eller ej er uden betydning da det altid er sådan at samboendes økonomi regnes som en undtagen når man skal modtage kh...

Det var Nicoline der skrev ta forsørgerpligten kun gjaldt hvis man var på KH, hun skrev ikke noget om i forhold til friplads  har selv lige været møllen igennem da jeg var på dp og der gik de frygteligt meget op i om vi var gift eller ej for havde vi været gift havde jeg ikke fået en krone fra kommunen.

Anmeld

20. maj 2011

slettet_7530

Vi skal lige skelne mellem tingene her.

KH er kontanthjælp

DP er dagpenge fra A-kasse

Sdp er sygedagpenge.

I forhold til  økonomisk friplads er det korrekt at den samlede indtægt ikke må overstige 470000,00 men der skal heller ikke ret meget til, hvilket vil sige at det er to på lavindkomst der kan få som ægtepar,  det er typisk familier hvor den ene er blevet syg eller har mistet sit job, og den anden er på halvt tid eller har en lav løn.

Dog skal det lige bemærkes at hvis man har større børn i hustanden som tjener penge, medregnes dette i beregningsgrundlaget.

Socialpædagogisk friplads kræver ingen økonomiske beregninger da det er helt andre ting det handler om.

Anmeld

20. maj 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

Det var Nicoline der skrev ta forsørgerpligten kun gjaldt hvis man var på KH, hun skrev ikke noget om i forhold til friplads  har selv lige været møllen igennem da jeg var på dp og der gik de frygteligt meget op i om vi var gift eller ej for havde vi været gift havde jeg ikke fået en krone fra kommunen.

Du skrev længere oppe at kommunen kunne nægte en tilskud til pasning, det var den jeg spurgte ind til..

Anmeld

20. maj 2011

slettet_7530

Eva. skriver:

Du skrev længere oppe at kommunen kunne nægte en tilskud til pasning, det var den jeg spurgte ind til..

Hvor har jeg skrevet at de kan nægte  

Men har selv stået i en situation hvor vi absolut INTET kunne få af hjælp, overvejde om vi skulle flytte fra hinanden for at få det til at fungere eller tage den lille ud af hendes inst, hvilket vi så heller ikke kunne da jeg så reelt ikke ville stå til rådighed på arbejdsmarkedet.

Anmeld

20. maj 2011

Betina_fra_Als

Albertesmor skriver:

Ser nu at du er gift, desværre så er det din mands pligt at sørge for jer

Det passer ikke helt, min svoger er arbejds løs men er på dagpenge, min søster har fuldtidsjob, men de får en smule friplads.

Kontanthjælp kan man ikke få, hvis man er gift (mener jeg)!

Anmeld

20. maj 2011

slettet_7530

Betina_fra_Als skriver:

Det passer ikke helt, min svoger er arbejds løs men er på dagpenge, min søster har fuldtidsjob, men de får en smule friplads.

Kontanthjælp kan man ikke få, hvis man er gift (mener jeg)!

Ok men så er hun lavtlønnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.