Kan man søge friplads, selvom man bor i ejerbolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

mortilflere

Albertesmor skriver:

Det besøg ser jeg frem til at du opdatere om, tænker på jer.

tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

nettekj

hej

man kan godt få friplads når man er gift og bor i ejerbolig..

kommunen kigger på jeres indtægt tilsammen som ikke må overstige 470.000 kr om året

jeg er gift og bor i eget hus med min mand og får friplads

venlig hilsen anette

Anmeld

20. maj 2011

Aves.

K&S skriver:

Er der nogen, der ved det?

Ja og selvfølgelig...det handler bare om jeres sammenlagte indkomst årligt om I er gift eller ej har ingn indflydelse...mig og min x modtog tilskud da vi boede i hus og havde bil osv...det samme gør jeg nu, huset er dog lejet, men jeg har da en bil der repræsenterer en vis værdi...

Anmeld

20. maj 2011

wamse

Eva. skriver:

Ja og selvfølgelig...det handler bare om jeres sammenlagte indkomst årligt om I er gift eller ej har ingn indflydelse...mig og min x modtog tilskud da vi boede i hus og havde bil osv...det samme gør jeg nu, huset er dog lejet, men jeg har da en bil der repræsenterer en vis værdi...

Tilslutter mig lige her Vi fik også tilskud, da vi begge røg på kontanthjælp. Vi boede i ejebolig, var gift, og havde bil sammen.

Anmeld

20. maj 2011

Aves.

wamse skriver:

Tilslutter mig lige her Vi fik også tilskud, da vi begge røg på kontanthjælp. Vi boede i ejebolig, var gift, og havde bil sammen.

Ja og hvor er det godt man kan...min x mistede sit godt lønnede job og skulle pludselig i lære..

Anmeld

20. maj 2011

wamse

Eva. skriver:

Ja og hvor er det godt man kan...min x mistede sit godt lønnede job og skulle pludselig i lære..

Lavede lige en mindre detalje fejl i mit svar til dig kan jeg se, vi røg ikke på kontanthjælp, men dagpenge  

Men vi gik ihvertfald mange mange penge ned, og kunne få en smule tilskud.

Anmeld

20. maj 2011

Aves.

wamse skriver:

Lavede lige en mindre detalje fejl i mit svar til dig kan jeg se, vi røg ikke på kontanthjælp, men dagpenge  

Men vi gik ihvertfald mange mange penge ned, og kunne få en smule tilskud.

OK.. ja, vi fik heller ikke meget, men lidt kan være meget i sådan en situation...øv, hvor jeg dog bare hader at være fattig..nu her med jeppes fest, er godt nok på røven...øv, altså..men sådan er det jo bare, er bare dybt til grin at faderen kun skal give 3000kr, det dækker jo intet..

Anmeld

20. maj 2011

slettet_7530

Det rykker stadig ikke ved at hvis jers kommune havde været emsige, kunne have bedt jer sælge huset hvis altså i selv ejede noget af det, men nu er kontanhjælp heller ikke en indtægt som jeg definere en  alm indtægt.

Der var en der fik det til at lyde som om man kunne være gift, have eget hus og den ene på dp og den anden almindelig løn og så skal der altså ikke ret mange basseøre til at overstige den grænse der er sat.

Loven kan gradbøjes af kommunerne som de ønsker.

Med hensyn til om man er gift eller ej, da din mand var på KH havde han helelr ikke en indtægt han kunne forsørge dig for, da han selv blev forsørget.

Som udgangspunkt idag er det sådan at bliver den ene part af et gammelt ægtepar arbløse og ryger ud af dpsystemet så vil kommunen sige at ægtefællen har forsørgerpligt.

Der er sågar folk der bliver overladt fuldstændigt til sig selv fordi deres ydelse af den ene elelr anden art stopper efter en vis periode

Anmeld

20. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Albertesmor skriver:

Ser nu at du er gift, desværre så er det din mands pligt at sørge for jer

Det er altså ikke sandt! Kun i forhold til KH....

Anmeld

20. maj 2011

slettet_7530

Ni-ko-li-ne skriver:

Det er altså ikke sandt! Kun i forhold til KH....

Det er altså ikke sandt, er ked af at sige det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.