Kan man søge friplads, selvom man bor i ejerbolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

slettet_7530

ZamanogDania skriver:

Jeg ejer en bil, men de sagde ikke jeg skulle sælge den måske der er forskel mellem de 2.

Hvis ikke den er ny og har nogn værdi er der ingen ide i at sælge den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

slettet_7530

mortilflere skriver:

Nu behøver man ik ha fed hyre fordi man har en gård desværre tæller vi på knapper hver 1 janura om det er i år vi skal stoppe og aflevere nøglerne + jeg for kun pension denne er under 100 000 kr om året , så bare rolig jeg har ikke fået noget jeg ikke er berettiget til , nogen år betalte vi mere af pladsen selv end andet år ..

Det var faktisk min socialrådgiver der sendte papierne ind første x. 

OG jeg har haft mine unger hjemme det meste af tiden , men da Alberte var et år var det ski svært at blive ved med at hive Benjamin på 27 mdr med til 3 x træning om ugen + diverse undersøgelser og derfor kom han i bh hvilke ikke var planen før vi stod med Alberte der er anderledes , ellers havde han gået hjemme

Jamen forstå mig ret, så er jo heller ikke en hvilken som helst familie med far mor og to børn hvor alt er idyl ,men den ene af jer har mistet sit job elelr er blevet syg, i står i en reel situation hvor i virkelig er berretiget til den hjælp i får og fik

Anmeld

19. maj 2011

mortilflere

Albertesmor skriver:

Jamen forstå mig ret, så er jo heller ikke en hvilken som helst familie med far mor og to børn hvor alt er idyl ,men den ene af jer har mistet sit job elelr er blevet syg, i står i en reel situation hvor i virkelig er berretiget til den hjælp i får og fik

Nej vi er berettiget , men jeg hader at få hjælp , ok jeg ville godt ha hjælp omkring Alberte men det vil de sg ikke LOL

Jo en dyr hjælp men det vil jeg ikke , men ok de venter jo på at hun bliver rask....

Anmeld

19. maj 2011

slettet_7530

mortilflere skriver:

Nej vi er berettiget , men jeg hader at få hjælp , ok jeg ville godt ha hjælp omkring Alberte men det vil de sg ikke LOL

Jo en dyr hjælp men det vil jeg ikke , men ok de venter jo på at hun bliver rask....

Hvad fejler din lille Albertemus??

Anmeld

19. maj 2011

mortilflere

Albertesmor skriver:

Hvad fejler din lille Albertemus??

De ved det ik hun er opgivet herhjemme , og i andre lande (5 stk) 

men de mener hun nok har 3-4 mentale ting , og 3 fysiske.

den eneste hjælp kommunen vil gi er aflastnings familie (som de så  ik tror selv på de kan finde fordi hun ik sover ) , og det vil vi ikke ha , vi har ikke fået hende for at andre skal passe hende , og lægerne fraråder det oxo...

Anmeld

19. maj 2011

slettet_7530

mortilflere skriver:

De ved det ik hun er opgivet herhjemme , og i andre lande (5 stk) 

men de mener hun nok har 3-4 mentale ting , og 3 fysiske.

den eneste hjælp kommunen vil gi er aflastnings familie (som de så  ik tror selv på de kan finde fordi hun ik sover ) , og det vil vi ikke ha , vi har ikke fået hende for at andre skal passe hende , og lægerne fraråder det oxo...

Åhh det bette skind,  for at der er nogen der kan hjælpe jer på et tidspunkt.

Hvor gammel er hun

Anmeld

19. maj 2011

mortilflere

Albertesmor skriver:

Åhh det bette skind,  for at der er nogen der kan hjælpe jer på et tidspunkt.

Hvor gammel er hun

bliver 6 år til juli.

1/6 skal vi ind til center for sjædene handicap , de har endelig sagt ja til at se os , de har ikke ville fordi hun er så undersøgt som hun er , men pludselig er hendes ben blevet dårligere meget hurtig så nu prøver vi

Anmeld

19. maj 2011

Nettemor

Albertesmor skriver:

Jeg må desværre sige at jeg synes dit svar er dybt bekymrende, hvis man selv kan betale bør man da det  friplads BURDE være forbeholdt virkelig trængte familier  som skal have hjælpen i en periode som KogS

hej 

når de udregner om man kan få økonomisk friplads så ser de på den samlede bruttoløn om året. overstiger den 470.000 kan man ingenting få.

både mig og min mand får pt det der svarer til dagpenge sats. så vi har ca 400.000 tilsammen om året. og vi får 300 kr i rabat om måneden. så vi får ikke fuld friplads men vi får lidt hjælp. det regner simpelthen ud hvor meget de skal hjælpe en. så havde jeg været enlig med 200.000 i bruttoløn havde jeg fået fuld økonomisk friplads fx

Anmeld

19. maj 2011

slettet_7530

mortilflere skriver:

bliver 6 år til juli.

1/6 skal vi ind til center for sjædene handicap , de har endelig sagt ja til at se os , de har ikke ville fordi hun er så undersøgt som hun er , men pludselig er hendes ben blevet dårligere meget hurtig så nu prøver vi

Det besøg ser jeg frem til at du opdatere om, tænker på jer.

Anmeld

19. maj 2011

slettet_7530

nettemor skriver:

hej 

når de udregner om man kan få økonomisk friplads så ser de på den samlede bruttoløn om året. overstiger den 470.000 kan man ingenting få.

både mig og min mand får pt det der svarer til dagpenge sats. så vi har ca 400.000 tilsammen om året. og vi får 300 kr i rabat om måneden. så vi får ikke fuld friplads men vi får lidt hjælp. det regner simpelthen ud hvor meget de skal hjælpe en. så havde jeg været enlig med 200.000 i bruttoløn havde jeg fået fuld økonomisk friplads fx

Det er fuldstændigt korrekt i nogele kommuner regner de børnefamilieydelsen med som indtægt.

Er man enlig mor bliver beløbsgrænsen yderligere sat op med ca 52000,00

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.