Er det hårdere med 2 børn end 1???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

linemus

Nu har jeg aldrig haft 2 børn, for vi fik tvillinger 2. gang og dermed nr.2 og 3 på en gang, så selvfølgelig var det hårdt. Men dét der var hårdt med nr.1 - for det syntes jeg dengang det var, alt det nye og uvisse - det er ikke hårdt 2. gang. Det kan man bare. Når nr. 2 kommer (og 3.) kører en masse på rutinen, mens det hårde er, at man skal nå mere af det praktiske og samtidig dele sig selv ligeligt (as if...) mellem børnene. Dét syntes jeg var hårdt

Men selvfølgelig skal du gå efter en nr.2

Line - mor til 4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

karina pigen

jeg lurer med..

jeg har felix på 4 mdr og jeg allerede vild med tanken om at få en mere..

Anmeld

19. maj 2011

karina pigen

JulieE skriver:

Jeg synes ikke det var specielt meget hårdere med 2 børn i stedet for 1. Der har været rigtig hårde perioder, men det er der jo også med et barn 

Efterhånden som de er blevet størrer, synes jeg på mange måder det er lettere med 2 børn. de leger rigtig godt sammen og beskæftiger hinanden rigtig meget. Måske er jeg heldig, men mine unger har et rigtig godt forhold til hinanden og leger så godt sammen 

det oz sådan jeg tænker det ville være..  nu har jeg oz en meget nem dreng ..

Anmeld

19. maj 2011

Nalle

Vi synes ikke det er hårdere, der er meget at se til, men det er klart

Men nu har vi også nogle utroligt nemme børn.

Anmeld

23. maj 2011

prettybutterfly

TUSIND tak til ALLE for jeres dejlige kommentarer!!!!

Anmeld

23. maj 2011

Muffinmus

JA- ,mega hårdt, især i starten.

Og nu er de to der laver ballade hele tiden i stedet for kun 1.

Synes Så meget var nemmere med et barn, meget mere ro i huset, mere alenetid da det ofte kun krævede en at passe han, hvor i mod det ofte tager os begge at passe de to lømler, selv om vi godt kan alene, så er det rarere at være to nu synes jeg.

PPersonligt var jeg overrasket over hvor piss nemt det var at få den første, noget alle jo havde tudet ens øre fulde med, hvor hårdt det er at bive forælder.

Synes det var nemt det meste af tiden, nok også derfor vi allerede ventede nr 2 da han fyldte 1 år:-)

Men vi blev begge overrasket over hvor hårdt det var for os at gå fra 1 til 2. Knald på hele tiden.

Og graviditeten var også anderledes, alt gik alt for stærkt, kunne knap følge med. Og det med at jeg første gang kunne sove når jeg kom hjem fordi man er toalt smadret som gravid og møg træt ofte, ja det kunne jeg så ikke med nr 2, så da kl blev 20 var jeg på vej i seng, fuldstændigt baldret.

Så vil sige 1 gang er noget het særligt, og noget man aldrig får igen.

Ikke at nr 2 var dårligere, men tiden til at prøve at nyde det hele var bare væk det meste af tiden:-)

Men, når alt det her er sagt, ville jeg da omgående gøre det igen for at have mine 2 dejlige unger hos mig hver dag....og evt en mere:-)

Anmeld

6. oktober 2013

Sue Bergmark

<>[Besked slettet af Baby.dk]

Anmeld

6. oktober 2013

Benjamins'mor

Nu har vi ikke 2 endnu, men har termin om 2 dage.
Og jeg tror helt klart det kommer an på hvilke børn man har, hvor hårdt det bliver.
Altså jeg skal bla lige vende mig til at stå op om natten igen, det har jeg ikke gjort i 2 år. Men vi havde en nem baby og hvis hende her bliver ligeså nem tror jeg ikke det bliver så hårdt. Men vi ved jo ikke hvad vi kan forvente endnu.

Anmeld

6. oktober 2013

Kløver

Ja men hvor hårdt kommer an på børnene og alder osv, men ja det er jo mere tidskrævende. Men de får jo også masser af glæde af hinanden

Anmeld

6. oktober 2013

maria_wlt

Kloster skriver:

Hej.

Jeg vil sige JA. 2 er jo netop dobbelt så mange som 1

Nu har jeg 3 børn og jeg må sige, at gå fra 1 til 2 er den største omvæltning

Lige min ord 

Vi vil gerne have nr 3 men tror bestemt at det at gå fra 1 til 2 er hårdene end fra 2 til 3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.