At aflive en rask hund....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

Bebsen

Lotus86 skriver:

Synes egentlig det lugter lidt meget af penge... Nu kan hun ikke avle og tjene penge på den race mere, så er det lettere og til større økonomisk fordel for hende, af aflive den, og starte med en ny race..

Helt enig!!Jeg har selv muskelhund, og ville da ALDRIG lade hende aflive - hun er min bedste ven igennem 8 år!!? Det lugter af penge for mig, men selvom økonomien skulle spille ind i mine beslutninger om min hund, så ville hun ikke blive aflivet, så ville jeg få en hund ekstra - af en anden race, til avl. Jeg indrømmer gerne at jeg aldrig går med mundkurv på min hund, jeg har hende altid i snor ( det havde jeg os før hundeloven), det må være nok! Jeg skal have en påtale og bøde fra politiet før hun får mundkurv på... Min søn ELSKER vores hund, hun ér virkelig hans bedste ven :-) hvis hun er i lokalet er vi andre ligegyldige, han har kun øje for hende, og allerede nu, 9 måneder gammel, har han fundet ud af at holde hende i nærheden, han håndfodrer hende når vi spiser, hihi :-) Hendes måde at holde ham på afstand, hvis han prøver at kravle op i hendes seng o.l., er at "kysse" på ham, altså slikke på ham :-) Ihh, elsker mine 2 børn :-)Ida ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

qp

Din veninde er vidst lidt mere egocentreret end barmhjertig

Anmeld

18. maj 2011

Aves.

Tak for alles svar...hendes hanhund er aflivet...om hun gør det for det ene eller andet, det skal jeg ikke udtale mig om..men hun har nok ment det var bedre og om 15 år er alle disse hunde jo kun historie.

Anmeld

18. maj 2011

Lotus86

Eva. skriver:

Tak for alles svar...hendes hanhund er aflivet...om hun gør det for det ene eller andet, det skal jeg ikke udtale mig om..men hun har nok ment det var bedre og om 15 år er alle disse hunde jo kun historie.

Hvad har det med noget at gøre, at hundene om 15 år vil være historie??

Anmeld

18. maj 2011

Isabella_mor

Lotus86 skriver:

Hvad har det med noget at gøre, at hundene om 15 år vil være historie??

tror det er fordi at de er ulovlige og man må ikke anskaffe sig en hund af de for9budte racer længere.. hverken fra andre lande eller fra avl (ups avl)

så når den sidste hund de racer ikke lever længere, så er de blot en saga.. 

Anmeld

18. maj 2011

SHERO

Jeg synes det er svært at sige hvad der er rigtig og forkert i sådan en situation, det findes rigtig mange avlere der "kun" har hundene så længe de kan avle på dem, og så forære de dem væk til en god familie, ellers ville de jo hurtigt blive overrendt at gamle hunde, og hvis det f.eks. er deres erhverv kan godt se grunden til at aflive hunden, eftersom man ikke kan forære den væk iflg den nye hundelov. Har hørt fra flere at mundkurven nærmere sig mishandling når der er sne ude, kunne ikke forestille mig det være rart for nogen hund med en mundkurv fuld af sne... Synes det er svært ved at vurdere hvad der er bedst, men man må jo gå ud fra din veninde har truffet beslutningen ud fra hvad hun mener er det rigtige i hendes hunds situation... Det er aldrig en let beslutning (med mindre man er meget koldhjertet) så tror bestemt på den har været gennemtænkt..

Anmeld

18. maj 2011

Lotus86

isabellamor skriver:

tror det er fordi at de er ulovlige og man må ikke anskaffe sig en hund af de for9budte racer længere.. hverken fra andre lande eller fra avl (ups avl)

så når den sidste hund de racer ikke lever længere, så er de blot en saga.. 

Kan stadig ikke rigtig se hvad det har med det her at gøre?

Anmeld

18. maj 2011

Isabella_mor

Lotus86 skriver:

Kan stadig ikke rigtig se hvad det har med det her at gøre?

nej... det er rigtig...

men jeg ville nu også lige forklare det hvis det var at du ikke forstod det... no harm done.. 

Anmeld

18. maj 2011

Isabella_mor

Tullen85 skriver:

Jeg synes det er svært at sige hvad der er rigtig og forkert i sådan en situation, det findes rigtig mange avlere der "kun" har hundene så længe de kan avle på dem, og så forære de dem væk til en god familie, ellers ville de jo hurtigt blive overrendt at gamle hunde, og hvis det f.eks. er deres erhverv kan godt se grunden til at aflive hunden, eftersom man ikke kan forære den væk iflg den nye hundelov. Har hørt fra flere at mundkurven nærmere sig mishandling når der er sne ude, kunne ikke forestille mig det være rart for nogen hund med en mundkurv fuld af sne... Synes det er svært ved at vurdere hvad der er bedst, men man må jo gå ud fra din veninde har truffet beslutningen ud fra hvad hun mener er det rigtige i hendes hunds situation... Det er aldrig en let beslutning (med mindre man er meget koldhjertet) så tror bestemt på den har været gennemtænkt..

man kan få mundkurve i forskellige designs.. også i en slags stof hvor den kan trække vejret og snuse til tis.. (læse aviser) men ikke bide..  de bruger dem bla, på dyrehospitaler..

Anmeld

18. maj 2011

SHERO

isabellamor skriver:

man kan få mundkurve i forskellige designs.. også i en slags stof hvor den kan trække vejret og snuse til tis.. (læse aviser) men ikke bide..  de bruger dem bla, på dyrehospitaler..

Nåååh okay, det var godt, synes bare der var mange indlag i div medier i vinters, men godt der er alternativer... :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.