Eva. skriver:
Kan lige se at min veninde har aflivet sin elskede hund....hun har haft flere hunde, og avlet på dem. Det er sådan en af de der muskelhunde som er forbudte at avle på nu og derfor har hun valgt at aflive den.
Hun mener ikke det er et liv for en hund, med alle de restriktioner der er omkring dem nu med mundkurv osv osv...så jeg kan sagtens forstå hendes valg, men har ikke hørt om andre der har valgt sådan, har I....jeg tænker bare at hende her virkelig tænker på hendes hunde, hvad tænker I?
Jeg synes det er forkert det hun gør
Jeg tvivler slet ikke på, at hun har forstand på hunde osv. når du siger hun sidder i klubben osv. Men man afliver ikke en rask hund, og jeg synes at det er forkert.
Hvad er det I synes er så besværligt ved at have hundene nu?? Ja de skal have mundkurv og man må ikke avle men snor skal alle hunde da have på...
Så er det fordi de skal bære mundkurv og hun ikke må avle hun synes dete r synd???
Hunden får da motion alligevel og kærlighed, så jeg sidder faktisk og er vildt forarget over at en så åbenbart meget kompetent kvinde kan finde på at aflive pga det... (hvis det er derfor)
hvis det er derfor synes jeg ikke hun skulle anskaffe sig en hund mere.
Vi har amr. bulldogs herhjemme og har gået til udstilling osv. med vores (nu er der kun 1 tilbage da den anden blev jaloux og bed efter mig og den lille
) Men jeg ved at mange af de her avlere har afskafttet deres hunde og fået engelsk bulldog i stedet.. Synes det er lidt forkasteligt!
Anmeld