At aflive en rask hund....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

Aves.

Lotus86 skriver:

Jeg er godt nok dybt uenig... Jeg synes det er meget meget forkert at aflive en sund og rask hund bare pga. den nye lov.. Der er jo ingen grund til at gøre den lov værre end den er... Jeg kan virkelig ikke se, at en hund skulle lide så stor en nød, at kun en aflivning er en mulighed, bare fordi den skal have mundkurv på, og skal være i snor på offentlige steder...

Jeg har meget svært ved at se det 'flotte' i hendes valg må jeg ærligt indrømme...

Ok...ja, jeg synes nu det hun fortalte gav meget god mening...endvidere så tror jeg qua hendes engagement i dansk kennelklub at hun trods alt har overvejet valgt og konsekvensen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Lotus86

Eva. skriver:

Ok...ja, jeg synes nu det hun fortalte gav meget god mening...endvidere så tror jeg qua hendes engagement i dansk kennelklub at hun trods alt har overvejet valgt og konsekvensen..

Det er meget muligt at hun er medlem af Dansk Kennelklub, men det ændrer på ingen måde, at jeg mener det hun har gjort er helt uacceptabelt...

Anmeld

18. maj 2011

lisesp83

Lotus86 skriver:

Jeg er godt nok dybt uenig... Jeg synes det er meget meget forkert at aflive en sund og rask hund bare pga. den nye lov.. Der er jo ingen grund til at gøre den lov værre end den er... Jeg kan virkelig ikke se, at en hund skulle lide så stor en nød, at kun en aflivning er en mulighed, bare fordi den skal have mundkurv på, og skal være i snor på offentlige steder...

Jeg har meget svært ved at se det 'flotte' i hendes valg må jeg ærligt indrømme...

Jeg er faktisk enig her.

Hvorfor aflive den, pga mundkurv osv. Den lider da ingen nød af, at have sådan en på. Hvorfor skulle den ikke ha' sit liv i behold. Øv, siger jeg bare.

Anmeld

18. maj 2011

mor til lille emma

Eva. skriver:

Kan lige se at min veninde har aflivet sin elskede hund....hun har haft flere hunde, og avlet på dem. Det er sådan en af de der muskelhunde som er forbudte at avle på nu og derfor har hun valgt at aflive den.

Hun mener ikke det er et liv for en hund, med alle de restriktioner der er omkring dem nu med mundkurv osv osv...så jeg kan sagtens forstå hendes valg, men har ikke hørt om andre der har valgt sådan, har I....jeg tænker bare at hende her virkelig tænker på hendes hunde, hvad tænker I? 

Jeg synes det er forkert det hun gør Jeg tvivler slet ikke på, at hun har forstand på hunde osv. når du siger hun sidder i klubben osv. Men man afliver ikke en rask hund, og jeg synes at det er forkert.

Hvad er det I synes er så besværligt ved at have hundene nu?? Ja de skal have mundkurv og man må ikke avle men snor skal alle hunde da have på...

Så er det fordi de skal bære mundkurv og hun ikke må avle hun synes dete r synd???

Hunden får da motion alligevel og kærlighed, så jeg sidder faktisk og er vildt forarget over at en så åbenbart meget kompetent kvinde kan finde på at aflive pga det... (hvis det er derfor)

hvis det er derfor synes jeg ikke hun skulle anskaffe sig en hund mere.

Vi har amr. bulldogs herhjemme og har gået til udstilling osv. med vores (nu er der kun 1 tilbage da den anden blev jaloux og bed efter mig og den lille ) Men jeg ved at mange af de her avlere har afskafttet deres hunde og fået engelsk bulldog i stedet.. Synes det er lidt forkasteligt!

Anmeld

18. maj 2011

Lotus86

Synes egentlig det lugter lidt meget af penge... Nu kan hun ikke avle og tjene penge på den race mere, så er det lettere og til større økonomisk fordel for hende, af aflive den, og starte med en ny race..

Anmeld

18. maj 2011

Isabella_mor

Eva. skriver:

Kan lige se at min veninde har aflivet sin elskede hund....hun har haft flere hunde, og avlet på dem. Det er sådan en af de der muskelhunde som er forbudte at avle på nu og derfor har hun valgt at aflive den.

Hun mener ikke det er et liv for en hund, med alle de restriktioner der er omkring dem nu med mundkurv osv osv...så jeg kan sagtens forstå hendes valg, men har ikke hørt om andre der har valgt sådan, har I....jeg tænker bare at hende her virkelig tænker på hendes hunde, hvad tænker I? 

jeg syntes det er forfærdeligt at man afliver en hund der er rask hvis den ikke fejler noget..

havde jeg sådan en hund der var blevet gjort ulovlig, ville jeg overholde reglerne mht mundkurven osv. fordi jeg mener at når man bla. har kæledyr skal man gøre alt hvad man kan for at de har det godt og passe godt på dem, og i mine øjne elske dem ubetinget. hvis min hund blev ulovlig på samme måde med de racer der blev ulovlige at avle på sidste år, kunne jeg aldrig drømme om at få aflivet min hund.. kastreret ja. men ikke aflivet.. nu avler jeg heller ikke på min hund.. og jeg har en harmløs mops.. men hvis det var en harmløs bulldog, ville jeg også bare få den kastreret, så der ikke sker nogle uheld, og så ville den få et værdigt liv og ikke bare være til fordi at man lige skulle bruge den til at tjene lidt penge på mht avl osv.. 

det er usmageligt at bare fordi at man ikke kan avle og bruge sin hund som man er vant til, fordi der er kommet restritioner (staves?) på. at man så vælger at ende dyrets liv fordi man ikke vil have at den skal have mundkurv på i offentligheden..!! det er langt ude.

jeg tror ikke der går nogen skår af hunden bare fordi at den skal hve en mundkurv på.. 

Anmeld

18. maj 2011

Laulund87

jeg synes det er flot gjort

Anmeld

18. maj 2011

Nalle

Man vælger jo ikke at sige en hund skal have mundkurv på, hvis det er skadeligt for en hund, de regler er jo netop blevet lavet, så alle muskel hunde ikke skal aflives.

Jeg ved ikke hvad jeg synes om det hun har gjort, synes bare grunden er lidt tam

Anmeld

18. maj 2011

Lotus86

isabellamor skriver:

jeg syntes det er forfærdeligt at man afliver en hund der er rask hvis den ikke fejler noget..

havde jeg sådan en hund der var blevet gjort ulovlig, ville jeg overholde reglerne mht mundkurven osv. fordi jeg mener at når man bla. har kæledyr skal man gøre alt hvad man kan for at de har det godt og passe godt på dem, og i mine øjne elske dem ubetinget. hvis min hund blev ulovlig på samme måde med de racer der blev ulovlige at avle på sidste år, kunne jeg aldrig drømme om at få aflivet min hund.. kastreret ja. men ikke aflivet.. nu avler jeg heller ikke på min hund.. og jeg har en harmløs mops.. men hvis det var en harmløs bulldog, ville jeg også bare få den kastreret, så der ikke sker nogle uheld, og så ville den få et værdigt liv og ikke bare være til fordi at man lige skulle bruge den til at tjene lidt penge på mht avl osv.. 

det er usmageligt at bare fordi at man ikke kan avle og bruge sin hund som man er vant til, fordi der er kommet restritioner (staves?) på. at man så vælger at ende dyrets liv fordi man ikke vil have at den skal have mundkurv på i offentligheden..!! det er langt ude.

jeg tror ikke der går nogen skår af hunden bare fordi at den skal hve en mundkurv på.. 

Anmeld

18. maj 2011

Turtles

Lotus86 skriver:

Her må jeg være 100% enig med dig!!

Alt andet er vel bedre end døden??

Ja det er bare min mening..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.