At aflive en rask hund....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.094 visninger
32 svar
0 synes godt om
18. maj 2011

Aves.

Kan lige se at min veninde har aflivet sin elskede hund....hun har haft flere hunde, og avlet på dem. Det er sådan en af de der muskelhunde som er forbudte at avle på nu og derfor har hun valgt at aflive den.

Hun mener ikke det er et liv for en hund, med alle de restriktioner der er omkring dem nu med mundkurv osv osv...så jeg kan sagtens forstå hendes valg, men har ikke hørt om andre der har valgt sådan, har I....jeg tænker bare at hende her virkelig tænker på hendes hunde, hvad tænker I? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

TroldeMor<3

Jeg synes det er et godt valg hun har taget sig.

Det er selvfølgelig tragisk, at man kan blive nødt til at aflive raske dyr, men mht. den lov der er nu, er der jo desværre ikke så meget man kan stille op.

Særlig efter man så alale de kære hvalpe blive aflivet den anden dag i nyhederne, synes jeg det er rart at høre, der er nogle mennesker som har taget det lidt til sig, for synes det var meget hårdt at se, alle de uskyldige væsner bliver aflivet

Anmeld

18. maj 2011

Aves.

21.10.11 <3 skriver:

Jeg synes det er et godt valg hun har taget sig.

Det er selvfølgelig tragisk, at man kan blive nødt til at aflive raske dyr, men mht. den lov der er nu, er der jo desværre ikke så meget man kan stille op.

Særlig efter man så alale de kære hvalpe blive aflivet den anden dag i nyhederne, synes jeg det er rart at høre, der er nogle mennesker som har taget det lidt til sig, for synes det var meget hårdt at se, alle de uskyldige væsner bliver aflivet

Hun tog beslutningen da loven blev indført i efteråret, og nu skal hun have en ny race og så er den anden aflivet. Jeg må sige jeg har stor respekt for hendes valg.

Anmeld

18. maj 2011

TroldeMor<3

Eva. skriver:

Hun tog beslutningen da loven blev indført i efteråret, og nu skal hun have en ny race og så er den anden aflivet. Jeg må sige jeg har stor respekt for hendes valg.

Ja for pokker ! Det er flot hun tænker for sin hund, før hun tænker på dig selv. Respekt for det !

Anmeld

18. maj 2011

Anja&jesper

Eva. skriver:

Kan lige se at min veninde har aflivet sin elskede hund....hun har haft flere hunde, og avlet på dem. Det er sådan en af de der muskelhunde som er forbudte at avle på nu og derfor har hun valgt at aflive den.

Hun mener ikke det er et liv for en hund, med alle de restriktioner der er omkring dem nu med mundkurv osv osv...så jeg kan sagtens forstå hendes valg, men har ikke hørt om andre der har valgt sådan, har I....jeg tænker bare at hende her virkelig tænker på hendes hunde, hvad tænker I? 

Hejsa

Jeg kan godt lidt følge hende for det er ikke sjovt at være ejer af den type hund når der er så meget ballade om dem, men jeg vil så også sige at jeg ville ikke kunne få mig selv til at aflive min hund ( har selv en muskel hund) jeg mener det er MEGET FORKERT at aflive en hund der ikke fejler noget og som man sagtens kan tage sig af... Hvis min hund fejlede noget ville jeg gerne aflive den så den ikke led, men så længe hun har det godt vil jeg kæmpe hendes sag..

Det som der bare er mange der tænker er at det er hunden skyld det hele, det er det jo bare ikke hunden er som den bliver opdraget til at være, så derfor er der MEGET stor forskel på hvordan muskelhunde og alle andre hunde er (heldigvis) Jeg syntes bare det er så syndt for det er sku bare alle muskelhunde der bliver stemplet  

Men jo det er meget svært at være ejer af sådan en hund nu til dags og det bliver da heller ikke nemmer overhoved

Anmeld

18. maj 2011

SiLiMiMa

Eva. skriver:

ja men hvor må det ha været hårdt for hende!!

Anmeld

18. maj 2011

Aves.

SiLiMiMa skriver:

ja men hvor må det ha været hårdt for hende!!

Det er jeg sikker på det er...hun er meget meget stor dyreelsker og hendes hunde var nogle af de bedst velopdragne. Hun er hundetræner og sidder i bestyrrelsen i dansk kennelklub....så hun har virkelig styr på det, og kan se hun har været i nyhederne omkring den lov....men hun har taget konsekvensen og valgtg at hendes dyr ikke skal leve under de betingelser.

Anmeld

18. maj 2011

Aves.

Anja&jesper skriver:

Hejsa

Jeg kan godt lidt følge hende for det er ikke sjovt at være ejer af den type hund når der er så meget ballade om dem, men jeg vil så også sige at jeg ville ikke kunne få mig selv til at aflive min hund ( har selv en muskel hund) jeg mener det er MEGET FORKERT at aflive en hund der ikke fejler noget og som man sagtens kan tage sig af... Hvis min hund fejlede noget ville jeg gerne aflive den så den ikke led, men så længe hun har det godt vil jeg kæmpe hendes sag..

Det som der bare er mange der tænker er at det er hunden skyld det hele, det er det jo bare ikke hunden er som den bliver opdraget til at være, så derfor er der MEGET stor forskel på hvordan muskelhunde og alle andre hunde er (heldigvis) Jeg syntes bare det er så syndt for det er sku bare alle muskelhunde der bliver stemplet  

Men jo det er meget svært at være ejer af sådan en hund nu til dags og det bliver da heller ikke nemmer overhoved

Men i hendes optik der lider hendes hund jo...det er ikke under de betingelser hun kan give hendes hunde et godt liv og et liv som de har haft indtil nu....derfor vælger hun sådan....og jeg vil mene at hun er mere kompetent end de fleste når det handler om dyr, dermed ikke sagt hendes valg er det rigtige, men jeg synes det er flot gjort af hende, for hendes hundes skyld.

Anmeld

18. maj 2011

baby012

Eva. skriver:

Så må vi jo håbe at den nye race hun vælger ikke er forbudt om et par år .. 

Jeg syns personligt, at det er den rigtige beslutning der er taget her.. det er blevet rigtig besværligt at have sådan en hund.. så hvis man ikke kan overskue det. så er det helt klart det bedste for hunden da man ikke må sælge den videre.. 

MEN... Jeg er stor modstander af at man afliver raske velfungerende dyr.. ! det ser jeg ingen grund til (hvis det havde været min egen) .. hunden lider ikke nød af at skulle have mundkurv på.. og den må jo stadig befinde sig på hendes grund uden.. kan sagtens forstå at der er nogen der ikke gider rende rundt med en hund der ligner noget der evt. kunne springe på den første og bedste person der kommer forbi .. men jeg havde ikke selv taget det valg.. har selv en lab. han skal have mundkurv på når vi går ud.. ikke fordi jeg tror han angriber nogen. men fordi at det er en hund.. der er en masse jagt gener i lige netop den race, og mener først man fejler som hunde ejer når man stoler 100% på sin hund.. 

Men kan slet ikke forsestille mig hvor svært det må være for din veninde at tage den beslutning,, det er aldrig sjovt, uanset hvad grunden er.. 

Anmeld

18. maj 2011

Lotus86

Jeg er godt nok dybt uenig... Jeg synes det er meget meget forkert at aflive en sund og rask hund bare pga. den nye lov.. Der er jo ingen grund til at gøre den lov værre end den er... Jeg kan virkelig ikke se, at en hund skulle lide så stor en nød, at kun en aflivning er en mulighed, bare fordi den skal have mundkurv på, og skal være i snor på offentlige steder...

Jeg har meget svært ved at se det 'flotte' i hendes valg må jeg ærligt indrømme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.