Eva. skriver:
Hun tog beslutningen da loven blev indført i efteråret, og nu skal hun have en ny race og så er den anden aflivet. Jeg må sige jeg har stor respekt for hendes valg.
Så må vi jo håbe at den nye race hun vælger ikke er forbudt om et par år ..
Jeg syns personligt, at det er den rigtige beslutning der er taget her.. det er blevet rigtig besværligt at have sådan en hund.. så hvis man ikke kan overskue det. så er det helt klart det bedste for hunden da man ikke må sælge den videre..
MEN... Jeg er stor modstander af at man afliver raske velfungerende dyr.. ! det ser jeg ingen grund til (hvis det havde været min egen) .. hunden lider ikke nød af at skulle have mundkurv på.. og den må jo stadig befinde sig på hendes grund uden.. kan sagtens forstå at der er nogen der ikke gider rende rundt med en hund der ligner noget der evt. kunne springe på den første og bedste person der kommer forbi .. men jeg havde ikke selv taget det valg.. har selv en lab. han skal have mundkurv på når vi går ud.. ikke fordi jeg tror han angriber nogen. men fordi at det er en hund.. der er en masse jagt gener i lige netop den race, og mener først man fejler som hunde ejer når man stoler 100% på sin hund..
Men kan slet ikke forsestille mig hvor svært det må være for din veninde at tage den beslutning,, det er aldrig sjovt, uanset hvad grunden er.. 
Anmeld