Hvad tænker i om det her? (tanker om død)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

Nessie

KittyGirl skriver:

nej lige præcis! min mormor og bedstefar har vidst tænkt sig at gøre det samme... for de synes også det lyder som en rigtig god ide....

det er vidst bare mig der skal sluge den kamel.... men måske vi kan gøre det til en familie tradition  

Hmm, ja, videnskaben vil da blive glad for jeres familie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Ryberg

Fam. Madsen skriver:

okay... ja så skal det da virkelig undersøges.. synes det er stort af en person som vil hjælpe videnskaben på den måde...

Du kan læse lidt om det her:

http://anatomi.au.dk/donation/donationsordning/

Anmeld

18. maj 2011

Aves.

KittyGirl skriver:

ja jeg vil gerne høre jeres mening om dette....

min moster og jeg var sammen her i søndags og så fortæller hun mig at hun har bestemt sig for, hvad der skal ske når hun dør.

Hun har valgt at donere sin krop til det anatomiske institut som får hendes krop kort efter hun er død, og så bliver den skåret ud i flere dele, som en gruppe studerende så forsker i.

Det kan tage fra uger - 2 år før man (de pårørende) kan få udleveret asken, da de løbende brænder kropsdelene når de er færdige med dem.

Min moster vil gerne bidrage med det, plus at det er noget med at det anatomiske institut betaler: (citerer fra siden)

"Da omkostningerne ved urnenedsættelse/jordfæstelse er større end begravelseshjælpen, betaler Instituttet de meromkostninger, som vedrører udgifter til kiste, tøj, transport i Jylland, kremering, samt køb, forsendelse og nedsættelse af urne."'

Tak, til din moster fordi hun vælger at hjælpe alle dem der er tilbage...jeg kunne sagtens forestille mig at gøre det samme med min gamle aflagte krop.

Anmeld

18. maj 2011

Ryberg

Nessie skriver:

Hmm, ja, videnskaben vil da blive glad for jeres familie

total langt ude humor eller noget

Velkommen i familien, lad os tage det første, du SKAL donere din krop til videnskaben da det er en tradition...

Anmeld

18. maj 2011

Ryberg

Eva. skriver:

Tak, til din moster fordi hun vælger at hjælpe alle dem der er tilbage...jeg kunne sagtens forestille mig at gøre det samme med min gamle aflagte krop.

Skal jeg sige videre til hende

Jamen jeg tror da også at når jeg lige har vænnet mig til tanken og læst lidt mere.. at jeg måske også kunne finde på det....

Anmeld

18. maj 2011

Aves.

KittyGirl skriver:

Skal jeg sige videre til hende

Jamen jeg tror da også at når jeg lige har vænnet mig til tanken og læst lidt mere.. at jeg måske også kunne finde på det....

Jeg kender eller kendte flere der har gjort det samme...altså, det er jo ikke anderledes end at vælge at give sin døde krop som kan bruges som reservedele til andre..egentlig synes jeg ikke man burde bestemme over sin krop når ikke man skal bruge den mere...det kan jo gavne alle at den undersøges efter døden...

Anmeld

18. maj 2011

JacobsMoar

KittyGirl skriver:

jeg respekterer det også fuldt ud! og samtidig er jeg ambivalent... for synes det er flot, sejt og kunne måske selv finde på det... men samtidig tænker jeg bare.... det er svært at stå i situationen når hun er død og vide hvad der sker med hende.....

man må vidst altid komme og besøge hende deroppe ?!!!

HA HA HA... Komme og besøge hende ? 

Ej, det ved jeg så ikke lige om jeg ville have lyst til... Forstå godt at du er ambivalent, og nej, man får ikke rigtig taget afsked på samme måde som ellers, men hvis i har en aftale om at skulle ligge på de ukendes, så kan man jo sige at hendes ånd er der, og kroppen bare er et andet sted.. Når jeg besøger kirkegården, besøger jeg ikke kroppen.. Jeg besøger min pårørendes minde

Anmeld

18. maj 2011

Nessie

KittyGirl skriver:

total langt ude humor eller noget

Velkommen i familien, lad os tage det første, du SKAL donere din krop til videnskaben da det er en tradition...

Ha ha ha, ja, den tror jeg ikke nye familiemedlemmer har hørt før

Anmeld

18. maj 2011

Ryberg

Eva. skriver:

Jeg kender eller kendte flere der har gjort det samme...altså, det er jo ikke anderledes end at vælge at give sin døde krop som kan bruges som reservedele til andre..egentlig synes jeg ikke man burde bestemme over sin krop når ikke man skal bruge den mere...det kan jo gavne alle at den undersøges efter døden...

Tror måske også det ville blive for overfyldt diverse steder hvis alle kroppe skulle undersøges..

jeg synes det er fint nok at vi selv kan vælge, for hvis der er nogle som har det svært ved det, så får man det også nemmere ved tanken om at man skal dø en dag

Anmeld

18. maj 2011

Ryberg

KarinaB. skriver:

HA HA HA... Komme og besøge hende ? 

Ej, det ved jeg så ikke lige om jeg ville have lyst til... Forstå godt at du er ambivalent, og nej, man får ikke rigtig taget afsked på samme måde som ellers, men hvis i har en aftale om at skulle ligge på de ukendes, så kan man jo sige at hendes ånd er der, og kroppen bare er et andet sted.. Når jeg besøger kirkegården, besøger jeg ikke kroppen.. Jeg besøger min pårørendes minde

det sagde hun at man vidst nok måtte... tror jeg nu heller ikke jeg ville have lyst til...

men ja, ved godt det er mindet man holder fast i... men damn.. tanken om det.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.