Hvad tænker i om det her? (tanker om død)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2011

Ryberg

Fam. Madsen skriver:

jeg synes det er en flot tanke..

tror selv jeg vil undersøge det lidt nærmer om det måske var noget jeg skulle gøre.

jeg er selv doner hvos de må tage alt pånær mine øjne.. men måske man skulle gøre det andet istedet...

Min moster er donor samtidig med, og det er noget med at der vidst stadig kan doneres og forskes på samme tid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

TheLittleOne

Jeg syntes det er rigtig flot at hun donere sin krop på den måde.. Efterfølgene vil det måske være svært, fordi man måske vil føle at man ikke fik sagt ordentlig farvel.

Men jeg respektere det fuldt ud og syntes at det er vigtigt at tage stilling til mens man kan.

Anmeld

18. maj 2011

JacobsMoar

Jeg synes det er flot at hun har taget beslutningen... Hatten af for det 

Jeg snakkede med mandens mormor om at være donor den anden dag, hun vil overhovede ikke tage stilling.. Heller ikke sætte kryds i at man ikke må tage noget.. Det er SÅ egoistisk og stikke-halen-mellem-benene agtigt !!! 

Ved godt at donor og ligefrem give hele kroppen væk ikke er det samme.. Men hun har taget beslutningen, og så kan i ikke andet end at støtte hende i det 

Anmeld

18. maj 2011

Fam. Madsen

KittyGirl skriver:

Min moster er donor samtidig med, og det er noget med at der vidst stadig kan doneres og forskes på samme tid?

okay... ja så skal det da virkelig undersøges.. synes det er stort af en person som vil hjælpe videnskaben på den måde...

Anmeld

18. maj 2011

Ryberg

KarinaB. skriver:

Jeg synes det er flot at hun har taget beslutningen... Hatten af for det 

Jeg snakkede med mandens mormor om at være donor den anden dag, hun vil overhovede ikke tage stilling.. Heller ikke sætte kryds i at man ikke må tage noget.. Det er SÅ egoistisk og stikke-halen-mellem-benene agtigt !!! 

Ved godt at donor og ligefrem give hele kroppen væk ikke er det samme.. Men hun har taget beslutningen, og så kan i ikke andet end at støtte hende i det 

jeg respekterer det også fuldt ud! og samtidig er jeg ambivalent... for synes det er flot, sejt og kunne måske selv finde på det... men samtidig tænker jeg bare.... det er svært at stå i situationen når hun er død og vide hvad der sker med hende.....

man må vidst altid komme og besøge hende deroppe ?!!!

Anmeld

18. maj 2011

Nessie

KittyGirl skriver:

i min familie har vi sådan en aftale, at vi ikke skal have gravsteder, vi vil brændes og på de ukendtes.....

Men det er nok mere den tanke, at jeg føler min moster ikke får "fred" og at der er nogen der roder med hende i to år...

og man sørger som pårørende og efter 2 år, så skal man holde "bisættelsen"... og så bliver det vel revet op igen? altså sorgen

Jeg tror også at jeg ville have det underligt med tanken om, at en af "mine" lå på et bord et sted, og blev undersøgt på kryds og tværs, men på den anden side, har hun jo sagt det i god tid, så I kan nå at forberede jer på tanken om, at bisættelsen vil blive forsinket. Men ved ikke om det vil rippe op i det hele igen, når man endenlig kan få holdt en ordentlig bisættelse.

Anmeld

18. maj 2011

sophiemy

KittyGirl skriver:

det med at begravelses omkostninger bliver dækket er ikke begrundelsen for at hun gør det, men det er derimod et stort plus synes hun. Men hun synes det er en god ting at kunne bidrage til forskning....

Fedt, så tror jeg det er den rigtige beslutning for hende

I min familie kommer vi også på de ukendtes. Vi holder ikke bisættelse, men en hyggemiddag, hvor vi husker alle de gode ting ved den afdøde. Derfor er der som regel aldrig nogle der er kede af det - det er en rar måde at sige kollektivt farvel.

Anmeld

18. maj 2011

Ryberg

TheLittleOne skriver:

Jeg syntes det er rigtig flot at hun donere sin krop på den måde.. Efterfølgene vil det måske være svært, fordi man måske vil føle at man ikke fik sagt ordentlig farvel.

Men jeg respektere det fuldt ud og syntes at det er vigtigt at tage stilling til mens man kan.

nemlig - jeg ville føle at hun ikke har fået fred!

skal nok bare lige sluge den, da det ikke er noget jeg har hørt om før!

Anmeld

18. maj 2011

Ryberg

madagaskar skriver:

Fedt, så tror jeg det er den rigtige beslutning for hende

I min familie kommer vi også på de ukendtes. Vi holder ikke bisættelse, men en hyggemiddag, hvor vi husker alle de gode ting ved den afdøde. Derfor er der som regel aldrig nogle der er kede af det - det er en rar måde at sige kollektivt farvel.

af os der er i familien lige pt. har vi ikke oplevet et dødsfald som sådan endnu... vi er en lille familie... så ved ikke hvordan vi ville reagere endnu..

Men vi ved alle, at vi bare skal brændes og på de ukendtes - slut. Ikke noget andet....

Det var nok bare, at det var en anderledes måde at handle på når man er død.. en jeg ikke havde hørt om før.....

Anmeld

18. maj 2011

Ryberg

Nessie skriver:

Jeg tror også at jeg ville have det underligt med tanken om, at en af "mine" lå på et bord et sted, og blev undersøgt på kryds og tværs, men på den anden side, har hun jo sagt det i god tid, så I kan nå at forberede jer på tanken om, at bisættelsen vil blive forsinket. Men ved ikke om det vil rippe op i det hele igen, når man endenlig kan få holdt en ordentlig bisættelse.

nej lige præcis! min mormor og bedstefar har vidst tænkt sig at gøre det samme... for de synes også det lyder som en rigtig god ide....

det er vidst bare mig der skal sluge den kamel.... men måske vi kan gøre det til en familie tradition  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.