Kort hår til langt hår!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2011

Kay

SussieThyssen skriver:

...du må ikke spise ekstra D..for det er efterhånden tilsat alt muligt af den danske kost..så det får vi i rigelige mængder, og det er heller ikke nødvendigt her om sommeren.
B vitamin er heller ikke nødvendigt at indtage her i sommerperioden, da vi får det igennem den gode sunde sommerkost.
Ekstra B vitamin kan man indtage hvis man fx er allergiker, har astmaeksem i udbrud, har lavt emunforsvar og den slags og i vinterhalvåret har brug for et ekstra boost til kroppen.
Ellers er det en af de vitamingrupper, som kan overdoseres, så man skal ikke bare tage dem uden grund fordi man tror det lige får håret til at vokse lidt ekstra...for det gør det ikke

føj for den lede en videnskab...

vitaminer er jo farlige... hmmm... det er sådan det går når man bare høre en hel masse...

jeg spiser kun det lægen siger jeg skal... og det er fiske olie, multi vitamin, c vitamin hver dag,

jern 2 gange om ugen og d vitamin om vinteren (er vinter deprisiv)

så ja... godt rå. være lige så vitamin klog som sussy  eller spørg læge/apotek før du spiser alle mulige vitaminer/kost tilskud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

.....

Sophie26 skriver:

Jeg har hår helt ned til over lænden men jeg har også ladet det gro i 6-7 år fra skulderlængde

Tålmodighed er en dyd

Hvor er du heldig!

Gid vi kunne bytte længde, haha. Jeg har ned til skulderen nu, og ikke længere. Venter bare 100 år fra nu af, på at det skal vokse ligeså langt som dit

Anmeld

17. maj 2011

SaraLM

Silica stærk erogså et bud, hvis vi skal over i naturmedicinen - det havde jeg stor glæde af i en årrække hvor mit hår faldt af pga stress.

Ellers har jeg  taget en stærk b-vitaminkur i nogle måneder sidste år (B-Combin stærk x 3 dgl) og det satte skub i mit hår - og fordelen er, at b vitamin er vandopløslige vitaminer så man tisser/sveder overskudsvitaminer ud så ma ikke får en overdosis af dem - kroppen tager bare det den skal bruge og udskiller resten.

Obs. Urin og sved kan godt blive ret ildelugtende og urinen meget gul (synes dog ikke min svedlugt ændrede sig ovehovedet)

Anmeld

17. maj 2011

SussieThyssen

Kay skriver:

føj for den lede en videnskab...

vitaminer er jo farlige... hmmm... det er sådan det går når man bare høre en hel masse...

jeg spiser kun det lægen siger jeg skal... og det er fiske olie, multi vitamin, c vitamin hver dag,

jern 2 gange om ugen og d vitamin om vinteren (er vinter deprisiv)

så ja... godt rå. være lige så vitamin klog som sussy  eller spørg læge/apotek før du spiser alle mulige vitaminer/kost tilskud

Det er jo nok fordi jeg er uddannet kostrådgiver, at jeg ved lidt om det, og så det at min farfar var læge og min far kemiker og mediciner

Anmeld

17. maj 2011

L.J.L

nilletøz skriver:

Godaften piger

Nu har jeg besluttet mig endnu engang for at få langt hår!

da jeg var yngre havde jeg rimligt langt hår, men det var rigtig ødelagt og valgte at få det klippet kort..

Har flere gange haft et ok langt, men er blevet træt af det, så det røg af igen..

Men nu skal det være...

Men synes ikke rigtig jeg kan se det vokser, (det gør det jo nok) Men er der noget der kan hjælpe det på vej??

Begynd at spise en masse gulerødder, det er godt for både hår, hud og negle

Og ellers kan du prøve Gibidyl shampoo, som kan købes i Matas eller apoteket. Det er en shampoo som kemo patienter blandt andet bliver anbefalet når de taber håret, så det vokser hurtigere og bliver sundere og flottere.

Anmeld

17. maj 2011

Sphynxlover

Mut skriver:

Hvor er du heldig!

Gid vi kunne bytte længde, haha. Jeg har ned til skulderen nu, og ikke længere. Venter bare 100 år fra nu af, på at det skal vokse ligeså langt som dit

hehe - nu ved jeg ikke om du har haft langt hår før men det er jo desværre sådan at ikke alle kan få lige langt hår - hos nogle vokser håret hurtigt og hos andre meget langsomt - hos nogle knækker håret når det får lidt længde osv..

Anmeld

17. maj 2011

lilledittemor

Jeg fik dem her anbefalet af min frisør - dem spiste hun selv for at det skulle gå hurtigere

B-gær-vitamin-tabletter, en hvid bøtte med gul etiket som er købt i Matas.

Jeg har dem herhjemme, men har aldrig fået dem brugt, så kan ikke fortælle dig om virkningen
Men er man gravid skal man snakke med lægen inden brug - det står der på den.

Anmeld

17. maj 2011

baby012

Carina1977 skriver:

Jeg bliver træt af mit hår, når det bliver langt, så det bliver altid klippet til skuldrene. Synes bare det er svært at styre sit hår, når det bliver længere. Måske hænger det også lidt sammen med, at jeg har et naturligt fald i mit hår.....altså sådan lidt bølget hår.

Hvis nu mit hår var helt glat, så ville det måske være noget andet

men kan godt forstå man gerne vil have at håret hurtigt vokser, hvis man virkelig har et ønske om langt hår. Sådan havde jeg det også, da jeg gik fra helt kort hår, til det her lidt længere hår. Det kunne ikke gå hurtigt nok

http://www.phure.dk/group.asp?group=84

den eneste eksisterende mirakkelkur  

Anmeld

17. maj 2011

anmaj

Jeg mener B-vitaminer kan hjælpe med vækst af hår og negle, samt styrkende... men ved ikke om det ligefrem er en mirakelkur..

Anmeld

17. maj 2011

nilletøz

Sophie26 skriver:

Jeg har hår helt ned til over lænden men jeg har også ladet det gro i 6-7 år fra skulderlængde

Tålmodighed er en dyd

Hold da op det var sørme langt!! 

Men ja tålmodighed, siger du - det er jo lige det jeg ikke har!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.