Jeg er mor til en skøn dreng på 10 år. Han har svær ADHD med adfærdsforstyrrelser.
Jeg fortæller lige lidt om min dreng..... Han har forøvrigt 2 størrer og 2 mndre søskende.
Samme dag som han blev født vidste jeg bare at han var anderledes. Han ville ikke sutte ved brystet. Han ville ikke have den der tætte kontakt. Lagde jeg ham alligevel til, så skreg han som om jeg øgede vold imod ham.
De første 6 uger af hans liv sov han ekstremt lidt. Han sov kun hvis jeg gik med ham og vuggede voldsomt med barnevognen, og han sov max 30 min ad gangen.
I hans vågne timer var han ganske utilfreds. Han ville være oppe ved mig hele tiden og når han kom op ville han ned. Han skreg når han lagde på tæppet for at lege, han skreg når han sad i skråstolen og han skreg i bilen. Altid var han gal. Kun når han sov i de der 30 min var der ro.
Han kravlede ikke! Men rejste sig 8 mdr gammel og gik rundt ved ting, gik selv 9 mdr gammel og her begyndte han så at kravle ud af tremmesengen,.
Da han rundede 1 år begyndte han at kunne åbne døre og vinduer, og det medførte at han gik sine egne veje. Vi måtte fjerne alle håndtag, for han kunne finde på at gå midt om natten! Han sov stadig urolig. Laaaang indsovning og mange opvågninger i løbet af natten.
Da han var 2 år kunne jeg ikke mere! Jeg ringede til sundhedsplejersken, og bad hende hente ham! Jeg havde ikke sovet sammenhængene i 2 år, og følte mine øvrige børn nu blev mærket af det!
Hun sendte ham til lægen og vidre til børne psyk. 4 år gammel fik han diagnosen.
Han har gået i special børnehave og nu i special skole.
Han blev som 6 årig medicineret, både til dag og nat.
Mht legetøj og interresen for det.......han har ALDRIG leget med legetøj. Tilgengæld har det han har fået, gerne holdt i 2 dage hvorefter han har smidt/kastet med det i et af hans mange mange sammenbrud og så er det selvfølgelig gået i stykker.
Han har ødelagt alt hvad der kan ødelægges i et hus.....det her var før han fik medicin, altså før han blev 6 år. Dører, vinduer, senge, stole, porcelæn, vægge.....ja selv et fjernsyn der vejede 35 kg skubbede han ned fra tv bordet da han var 3 år gammel.
I dag har han det super godt! Han er godt medicineret, får god hjælp i skolen og med de rette rammer udvikler han sig positivt.
Jeg ved ikke om du kan bruge det her til at "samligne" med din datter.....Men i mine ører tror jeg og så "bare" at du har en sund og aktiv datter. Det er så svært at sige, når man ikke har mødt barnet og ofte kan det rette svar kun findes hos fagpersoner