Hvornår kan man diagnosere ADHD(eller damp) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

NinaNymannMadsen

Loa skriver:

Syntes ikke hun er voldsom, altså hun syntes det er sjovt når man sidder med hende eller hun sidder i sin stol, at kaste det hun sidder med ned på gulvet så vi samler det op igen til hende, og så gør hun det igen, mens hun griner

Hun kan sagtes sidde og kigge i en bog, altså så meget sådan en størrelse nu kan.....

okay... ja det er meget normalt i den alder. min datter syntes også det er hyle morsomt at smide ting på gulvet og vi samler det op igen. men det at hun godt kan sigge og kikke en bog så godt som de nu kan i den alder er gode tegn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

TroldeMor<3

Det tror jeg ikke i skal være bekymret for endnu

Det der er med ADHD, er jo ikke blot at man er ekstremt aktiv, det handler også om at man ikke kan koncentrere sig i længere tid - indlærings og sprogproblemer, deres voldsomme krav på konstant opmærksomhed osv...

Men symptomerne for ADHD børn, plejer først at vise sig når de er ved at være klar til at komme i skole, altså efter 5 års alderen.. Det er også meget svært at få en diagnose før den alder, for man skal igennem alle mulige tests :b

Så tror bestemt ikke i skal være bekymret - i har nok bare et dejligt aktivt barn

Anmeld

16. maj 2011

Loa

nattie skriver:

Det tror jeg ikke i skal være bekymret for endnu

Det der er med ADHD, er jo ikke blot at man er ekstremt aktiv, det handler også om at man ikke kan koncentrere sig i længere tid - indlærings og sprogproblemer, deres voldsomme krav på konstant opmærksomhed osv...

Men symptomerne for ADHD børn, plejer først at vise sig når de er ved at være klar til at komme i skole, altså efter 5 års alderen.. Det er også meget svært at få en diagnose før den alder, for man skal igennem alle mulige tests :b

Så tror bestemt ikke i skal være bekymret - i har nok bare et dejligt aktivt barn

Nåårh okay vidste jeg ikke

Håber også bare hun er aktiv

Anmeld

16. maj 2011

Loa

SussieThyssen skriver:

Jamen børn i den alder ER aktive.
De skal opleve, klatre, kravle, lære..fra de vågner til de sover.
Et barn i den alder skal man ikke forvænte kan forholde jeg i ro meget mere end 10 max 15 min..og det er endda længe hvis de kan det..og så er det kun hvis man sidder med dem og kigger i en bog, lægger puslespil eller andet.

Ellers så er  de i bevægelse hele tiden.
Det du skal focusre på er evnen til indlæring m.m. Om trolden bliver unødigt hysterisk ved modgang i opgaver..har svært ved at lære nyt og den slags.

Min den ældste stoppede med at sove til middag fra hun var 10 mdr
Damn..det var hårdt...non stop fuld drøn på fra kl 7 morgen til 7 aften.
Men jeg gjorde det, at jeg simpelthen tog trolden og lagde hende ind i sengen alligevel og gav hende legetøj med og gik så og lukkede døren i en time, så hun dels kunne få lidt ro..og jeg også.
Og det virkede ret godt.
Men igen...er du i tvivl om dit barns udvikling, så snak med SP..det er derfor de er der.

God idé med SP, hun kommer om en måneds tid, så hører jeg hende der.....

Det var bare fordi vi havde en lille pige på besøg på knap et år, og hun er så mild og stille og roligt, og Isabella pludselig så helt ekstremt vild og aktiv ud

Anmeld

16. maj 2011

SussieThyssen

Loa skriver:

God idé med SP, hun kommer om en måneds tid, så hører jeg hende der.....

Det var bare fordi vi havde en lille pige på besøg på knap et år, og hun er så mild og stille og roligt, og Isabella pludselig så helt ekstremt vild og aktiv ud

LOL..der er da kæmpe forskel på børn

Anmeld

16. maj 2011

Chalala85

Tror ikke du skal være bekymret smukke, Mikkel var også en med fart på konstant og hele tiden. Er sikker på hun er helt fejlfri

Anmeld

16. maj 2011

Loa

Chalala85 skriver:

Tror ikke du skal være bekymret smukke, Mikkel var også en med fart på konstant og hele tiden. Er sikker på hun er helt fejlfri

Tak søde

Hun er jo skøn uanset hvad, men hun er bare multi ekstrem aktiv.....

Anmeld

16. maj 2011

Chalala85

Loa skriver:

Tak søde

Hun er jo skøn uanset hvad, men hun er bare multi ekstrem aktiv.....

hehe jeg tror du skal nyde hun er så nysgerrig og gerne vil frem i verden Hun er nemlig en skøn en ligemeget hvad, man kan ikke andet end bare synes hun er en rigtig prinsesse

Anmeld

17. maj 2011

Loa

Chalala85 skriver:

hehe jeg tror du skal nyde hun er så nysgerrig og gerne vil frem i verden Hun er nemlig en skøn en ligemeget hvad, man kan ikke andet end bare synes hun er en rigtig prinsesse

Taaak

Prinsesse ved jeg nu ikke med alle hendes blå mærker og narrestreger, men skøn er hun

Anmeld

17. maj 2011

Chalala85

Loa skriver:

Taaak

Prinsesse ved jeg nu ikke med alle hendes blå mærker og narrestreger, men skøn er hun

Hehe en prinsesse med trang til action

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.