hvor tit kommer jeres halvandet-årige i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

Lise

Hver-hveranden dag. Når der er varmt, og de er meget ude, er han fedtet ind i solcreme og sand. Sand alle vegne - i hår, ble, mellem fingre... så er det altså i bad hver dag. Men ellers hveranden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

MaleneG

Min datter kommer i bad stort set hver dag, men hendes hud kan desværre ikke rigtig tåle det  men hvad skal man gøre, når de har sand alle steder, selv i ørerne? 

Men hvis jeg kan strække det, så kommer hun kun i bad hver 2/3 dag. 

Anmeld

15. maj 2011

Fru'Rugaard

N&J skriver:

Hverken hår eller hud har reelt set godt af at blive vasket hver dag, de fleste frisøer ville også anbefalde hårvask hver trejde dag. 

Børn har en masse naturlige fedtstoffer på huden som skal hjælpe dem med at beskytte huden, når du vasker huden vasker du jo også dele af disse væk, det samme med voksne, at man så har nogle andre vaner når man bliver voksen det er så fair nok.

Mit barn skal nok vænne sig til et bad hver dag, ligesom jeg gjorde da jeg var større barn.. det er rent faktisk muligt at lære nye vaner også selvom man bliver et år ældre..  og det er ikke fordi jeg skal blande mig i om du bader dit barn hver dag, for det må du så sandelig selvom, men din argumentation holder bare ikke rigtig. 

Det syntes jeg nu at den gør
Jeg udemærket godt at det ikke ligefrem er sundt at komme i bad hver dag, men der er også forskel på om hun sidder der i 5 min. eller et kvarter, og om hun kun bliver skyllet og vasket hurtigt med med det sæbe hun har i vandet, og om hun får vasket hår

Anmeld

15. maj 2011

Meliora

Fru'Rugaard skriver:

Min datter kommer i bad HVER dag! Ikke så meget fordi at hun altid er beskidt, men mere så hun kan lærer at det altså er hver dag at man bader- og fordi at når hun bliver de der 7-8 år, så ville det jo være ekstremt ulækkert hvis hun kun kom i bad f.eks. hver 3. dag.
Hvis hun er blevet vænnet til, kun at komme i bad hver 3. dag- hva så når hun bliver voksen? det ville da være ulækkert
Jeg går meget op i det der med bad, som du nok kan læse

Rikke- Mor til Maja på 13 mdr.

hmm, hvorfor ville det være 'ekstremt ulækkert' hvis din datter som 7-8 årig kun kom i bad hver 3. dag?

Nu ved jeg ikke om der er noget specielt ved din datter der gør det overstående udsagt ville passe, men ellers er det jo ikke ulækkert, da små børn først begynder at producere lugtende sved i 12-13 års alderen...

Anmeld

15. maj 2011

Fru'Rugaard

FruRafn skriver:

hmm, hvorfor ville det være 'ekstremt ulækkert' hvis din datter som 7-8 årig kun kom i bad hver 3. dag?

Nu ved jeg ikke om der er noget specielt ved din datter der gør det overstående udsagt ville passe, men ellers er det jo ikke ulækkert, da små børn først begynder at producere lugtende sved i 12-13 års alderen...

Jeg syntes bare at det er ulækkert hvis der går 3 dage- Jeg har beskrevet hvorfor i et par andre indlæg. Hun kan vel ligeså godt lærer det fra starten, istedet for at hun skal vænnes til at gå i bad hver 3. dag når hun er 7-8 år, også når hun er 12 år, så skal hun pludselig i bad hver dag? jeg har selv en kusine og en fætter der er 12 og 7 år, og det er en kamp at få dem i bad.

Anmeld

15. maj 2011

JustAnotherName

N&J skriver:

Hverken hår eller hud har reelt set godt af at blive vasket hver dag, de fleste frisøer ville også anbefalde hårvask hver trejde dag. 

Børn har en masse naturlige fedtstoffer på huden som skal hjælpe dem med at beskytte huden, når du vasker huden vasker du jo også dele af disse væk, det samme med voksne, at man så har nogle andre vaner når man bliver voksen det er så fair nok.

Mit barn skal nok vænne sig til et bad hver dag, ligesom jeg gjorde da jeg var større barn.. det er rent faktisk muligt at lære nye vaner også selvom man bliver et år ældre..  og det er ikke fordi jeg skal blande mig i om du bader dit barn hver dag, for det må du så sandelig selvom, men din argumentation holder bare ikke rigtig. 

Helt enig her - for det er fakta!!

Anmeld

15. maj 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Da min store datter var 1½ år, kom hun i bad hver aften. De var ude hver dag at lege i sandkasse, gå ture osv i dagplejen, så derfor var det nødvendigt for skidt og snavs. Idag hvor hun er 6 år, kommer hun i bad hver anden dag. Selvfølgelig kan der være dage, hvor hun kommer oftere i bad, men som udgangspunkt hver anden.

Anmeld

15. maj 2011

Sildefisk

JustAnotherName skriver:

Helt enig her - for det er fakta!!

Anmeld

15. maj 2011

Sitrani

Hej

Jeg synes det kommer an på hvor beskidte børnene er blevet i løbet af dagen.. Der er ingen grund til at vaske de små med sæbe osv. mere end højst nødvendigt, synes jeg..

Synes heller ikke det er ulækkert at et stort barn ikke komme i bad hver dag eller hver anden... Det er ikke usundt for nogen eller noget at strække badene engang i mellem - det er godt for hud og hår ikke at blive vasket hver dag, for hvis først håret er vant til det, så bliver det hurtigere fedtet, og det synes jeg ser mere ulækkert ud... Jeg går selv kun i bad hver dag, hvis jeg har svedt, er blevet beskidt eller lign. Ellers bader jeg stort set kun hver anden dag, og synes absolut ikke der er noget galt med min hygiejne.. for det meste tager jeg en skyller om morgenen, men vasker ikke hår osv. hver dag... synes hurtigt man kan blive alt for klinisk i sin tankegang....

Anmeld

15. maj 2011

N&J

Fru'Rugaard skriver:

Det syntes jeg nu at den gør
Jeg udemærket godt at det ikke ligefrem er sundt at komme i bad hver dag, men der er også forskel på om hun sidder der i 5 min. eller et kvarter, og om hun kun bliver skyllet og vasket hurtigt med med det sæbe hun har i vandet, og om hun får vasket hår

Jeg mente nu det argument at hun ikke ville kunne lære det i en senere alder, det findes der nu mange videnskabelige beviser for at man heldigvis kan lære nye vaner selvom man ikke længere er et barn. 

Som sagt skal jeg ikke blande mig i det valg du har taget omkring din datters hud ligeså vel som andre ikke skal blande sig i mit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.