hvor tit kommer jeres halvandet-årige i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

Maja88

Fru'Rugaard skriver:

Min datter kommer i bad HVER dag! Ikke så meget fordi at hun altid er beskidt, men mere så hun kan lærer at det altså er hver dag at man bader- og fordi at når hun bliver de der 7-8 år, så ville det jo være ekstremt ulækkert hvis hun kun kom i bad f.eks. hver 3. dag.
Hvis hun er blevet vænnet til, kun at komme i bad hver 3. dag- hva så når hun bliver voksen? det ville da være ulækkert
Jeg går meget op i det der med bad, som du nok kan læse

Rikke- Mor til Maja på 13 mdr.

hvorfor er det ulækkert ikke at gå i bad hver dag når man bliver 7 og opefter.

hvis hun nu bare lærte at de dage man ikke går i bad der etage vasker man sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

NinaNymannMadsen

min datter på næsten to kommer i bad ca hver anden dag og har hun gjort i noget tid nu. faktis siden hun begyndte i dagpleje da hun var 6 mdr. nogen gange kommer hun lidt oftere i bad hvis hun virkelig er snavset til ellers bliver hun vasket bare og kommer i bad hver anden dag.

Anmeld

15. maj 2011

Turtles

Efter start i vuggestur og indsmøring af sol creme. Så hver 2 dag

Anmeld

15. maj 2011

eliasogmor

christa1982 skriver:

Ja, er lidt nysgerrig ...... hvor ofte skal et barn på ca 1½ år i bad ? Hvor mange gange om ugen ??

Da min søn var 1,5 år kom han i bad hver dag......

Anmeld

15. maj 2011

ESV

Vores datter kommer i bad hver 2/3 dag. alt efter behov. Jeg har store hud problemer og vil ikke risikerer at fremprovokerer noget hos hende. Og så har hverken hud eller hår godt af at bliver badet hver dag.

Anmeld

15. maj 2011

ESV

Maja88 skriver:

Anmeld

15. maj 2011

Fru'Rugaard

Maja88 skriver:

Fordi at børn i den alder ofte sveder?
Jeg det som du beskriver med at vaske sig, er det jeg kalder "et tyrkerbad". jeg har ALDRIG vasket mig med en klud! Og det vil jeg heller ikke lærer min datter.
Men som jeg beskrev- Jeg syntes at det er direkte ulækkert, hvis jeg selv, f.eks. kun gik i bad hver 3. dag- så ville jeg lugte og mit hår ville være fedtet!

Anmeld

15. maj 2011

Maja88

Fru'Rugaard skriver:

Jeg det som du beskriver med at vaske sig, er det jeg kalder "et tyrkerbad". jeg har ALDRIG vasket mig med en klud! Og det vil jeg heller ikke lærer min datter.
Men som jeg beskrev- Jeg syntes at det er direkte ulækkert, hvis jeg selv, f.eks. kun gik i bad hver 3. dag- så ville jeg lugte og mit hår ville være fedtet!

men det er jo fordi dit hår er vant til at blive vasket hver dag..

men hver mand sine vaner.. siger ikke det er forkert hvad du gør eller noget.

Anmeld

15. maj 2011

Fru'Rugaard

Maja88 skriver:

men det er jo fordi dit hår er vant til at blive vasket hver dag..

men hver mand sine vaner.. siger ikke det er forkert hvad du gør eller noget.

Siger skam heller ikke at det er forkert, det som du gør eller andre gør
det er bare den måde jeg er opdraget på, og den måde jeg finder mest naturligt

Anmeld

15. maj 2011

N&J

Fru'Rugaard skriver:

Hverken hår eller hud har reelt set godt af at blive vasket hver dag, de fleste frisøer ville også anbefalde hårvask hver trejde dag. 

Børn har en masse naturlige fedtstoffer på huden som skal hjælpe dem med at beskytte huden, når du vasker huden vasker du jo også dele af disse væk, det samme med voksne, at man så har nogle andre vaner når man bliver voksen det er så fair nok.

Mit barn skal nok vænne sig til et bad hver dag, ligesom jeg gjorde da jeg var større barn.. det er rent faktisk muligt at lære nye vaner også selvom man bliver et år ældre..  og det er ikke fordi jeg skal blande mig i om du bader dit barn hver dag, for det må du så sandelig selvom, men din argumentation holder bare ikke rigtig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.