Fru'Rugaard skriver:
Fordi at børn i den alder ofte sveder?
Jeg det som du beskriver med at vaske sig, er det jeg kalder "et tyrkerbad". jeg har ALDRIG vasket mig med en klud! Og det vil jeg heller ikke lærer min datter.
Men som jeg beskrev- Jeg syntes at det er direkte ulækkert, hvis jeg selv, f.eks. kun gik i bad hver 3. dag- så ville jeg lugte og mit hår ville være fedtet! 
Hverken hår eller hud har reelt set godt af at blive vasket hver dag, de fleste frisøer ville også anbefalde hårvask hver trejde dag.
Børn har en masse naturlige fedtstoffer på huden som skal hjælpe dem med at beskytte huden, når du vasker huden vasker du jo også dele af disse væk, det samme med voksne, at man så har nogle andre vaner når man bliver voksen det er så fair nok.
Mit barn skal nok vænne sig til et bad hver dag, ligesom jeg gjorde da jeg var større barn.. det er rent faktisk muligt at lære nye vaner også selvom man bliver et år ældre..
og det er ikke fordi jeg skal blande mig i om du bader dit barn hver dag, for det må du så sandelig selvom, men din argumentation holder bare ikke rigtig.
Anmeld