Amme en treårig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

Thalia

Albertesmor skriver:

Håber det lykkedes for dig.

Hvor bliver jeg dog trist og ked af det  når du skriver at du ahr mistet dit store barn, hvor længe nåede i at have ham.

Kæmpe krammer til dig fra mig som lige nu står magtesløs med hvad man siger til en mor der har mistet.

Han blev 7½.

Og tak eller hvad man nu siger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

slettet_7530

Thalia skriver:

Han blev 7½.

Jeg er virkelig spade til dødsfald  sidder faktisk med en lille tårer i øjenkrogen kan slet ikek kapere børn der er syge, stort knus til dig selvom det ikke betyder en disse.

Anmeld

15. maj 2011

Maise

Thalia skriver:

Ork, det er total falsk varbetegnelse i min verden. Du er ikke langtidsammer, du er helt almindelig og fornuftig

Min ældste er ammet fuldt i knap 3 mdr og delvist til han var 1½. Anbefalingen i 2000 hed fuldamning i 4 mdr og delvis i 6-12 mdr, men jeg blev syg og måtte på penicilin og det gik hårdt ud over min mælkeproduktion så jeg måtte supplere med flasken.

Nummer 2 blev ammet fuldt i 2½ mdr, men da storebror fik et tilbagefald i den cancersygdom han var i behandling for, vurderede vi at vi var nødt til at forsøge os med en flaske. Storebror skulle nemlig igennem en meget hård behandlingsplan, og jeg var nødt tl at sikre at nogen kunne give min baby mad hvis nu jeg ikke selv kunne gå fra det syge barn, og hvis jeg ikke kunne producere nok til at malke ud ved siden af amningen. Da vi 2 uger siden mistede mit ældste barn magtede jeg ikke at trappe op til fuldamning igen.

Nummer 3 er ammet fuldt i 6½ mdr, og delvist til han var lige over et år. Han havde ingen interesse i almindelig mad, flasker eller sutter, og han kunne kun sove hvis han havde mit bryst i munden hele natten. Det blev for hårdt da jeg samtidig ikke havde barsel længere og derfor måtte jeg selv sige stop for at få ro om natten og få fast føde til at fylde mere i dagsrutinen.

Men skal jeg have flere børn skal de klart fuldammes i mindst 6 mdr og delammes indtil vi ikke orker mere

Anmeld

15. maj 2011

Hvem?

Thalia skriver:

Han blev 7½.

Anmeld

15. maj 2011

N&J

Hollybaby skriver:

Amning er da noget af det mest naturlige i verden. Jeg synes det er fint, at nogle har det godt med at amme sit barn til det er 2-3 år gammelt Og som sagt er det jo ganske normalt i andre lande, mon ik det er os danskere, der har et lidt forskruet forhold til amning og hvad bryster egentlig er til for

Ja, det er vist os der er lidt sippede her.. 

Anmeld

15. maj 2011

N&J

Thalia skriver:

Han blev 7½.

Det gør mig virkelig ondt..  livet er bare uretfærdigt nogen gange

Anmeld

15. maj 2011

twinny

det er folk eget valg.. Men måske skal man gå et sted hen, hvor der ikk er andre... Da jeg selv ville synes det er upassende

...

Anmeld

16. maj 2011

Wimmie

Til jer der synes det er grænseoverskridende eller upassende; hvad med bare at kigge væk eller flytte jer? Det er jo jer der har problemet, så hvorfor skal den ammende mor være den der må amme hvor hun ikke "generer nogen"?

Jeg er selv ret blufærdig, og selvom jeg synes amning er det mest naturlige i verden, så kan jeg godt blive forlegen når en kvinde "hiver patten frem", men jeg bider det i mig eller kigger væk/ går et andet sted hen, for det er jo mit problem

- og det er i øvrigt ligemeget om det er et spædbarn på 3 uger eller et barn på 3 år.

Anmeld

16. maj 2011

chael

lindapt skriver:

Vi var på besøg hos nogle venner og der var et par fra Spanien som har en dreng på 3 år som mine børn legede meget med, men jeg blev chokeret da drengen gik over til sin mor og begyndte at amme.

Jeg blev så flov for jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre eller hvor jeg skulle kigge, for jeg syntes at det er upassende at et barn på  3år stadig ammer.

Er det bare mig der er mærkelig?

kram

Det er forskelligt fra kultur til kultur og sellvfølgelig fra kvinde til kvinde.

Personligt går min amme grænse ved 1 år.

Derefter har jeg meget svært ved at acceptere amning.

*Camilla 20+5

Anmeld

16. maj 2011

Cris

Tja, amning historie har ændret sig meget... Der var en gang, hvor der var normalt at amme indtil 4 år indtil MME blev opfundet... Min kusine ammede også til pigen var 4 år (om morgenen og eftermiddagen/aften når de kom hjem) I dag mange bliver overresket hvis man ammer længere end 1 år! Hvis der kom fra Spanien, så er det meget modig fra dem, hvor babier kun bliver ammet i ca 3 måneder (3 måneders barsel) I DK var det dejligt, at kvinderne kunne amme lidt længere, men jeg synes, at det er trist at der er flere og flere som ikke har lyst til det og at de synes, at det er forkert at amme længe. Det er en skridt tilbage nogle gange... Men self. skal man vælge, hvad man har mest lyst til.

Så hvis det var mig, så ville jeg forsætte med det jeg gjord (snakke og bare være med?) Jeg kan ikke se noget forkert. Jeg ser nogle meget værre ting med forældre og deres børn i alle stedder til hver dag end en mor der ammer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.