Amme en treårig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

Thalia

Albertesmor skriver:

Efter Dansk norm er jeg langtidsammer, min søn var 18 måneder da han ikke blev ammet mere, min datter var 2 da jeg stoppede, men det var fordi hun KUN ville ammes, hun indtog intet fast føde

Ork, det er total falsk varbetegnelse i min verden. Du er ikke langtidsammer, du er helt almindelig og fornuftig

Min ældste er ammet fuldt i knap 3 mdr og delvist til han var 1½. Anbefalingen i 2000 hed fuldamning i 4 mdr og delvis i 6-12 mdr, men jeg blev syg og måtte på penicilin og det gik hårdt ud over min mælkeproduktion så jeg måtte supplere med flasken.

Nummer 2 blev ammet fuldt i 2½ mdr, men da storebror fik et tilbagefald i den cancersygdom han var i behandling for, vurderede vi at vi var nødt til at forsøge os med en flaske. Storebror skulle nemlig igennem en meget hård behandlingsplan, og jeg var nødt tl at sikre at nogen kunne give min baby mad hvis nu jeg ikke selv kunne gå fra det syge barn, og hvis jeg ikke kunne producere nok til at malke ud ved siden af amningen. Da vi 2 uger siden mistede mit ældste barn magtede jeg ikke at trappe op til fuldamning igen.

Nummer 3 er ammet fuldt i 6½ mdr, og delvist til han var lige over et år. Han havde ingen interesse i almindelig mad, flasker eller sutter, og han kunne kun sove hvis han havde mit bryst i munden hele natten. Det blev for hårdt da jeg samtidig ikke havde barsel længere og derfor måtte jeg selv sige stop for at få ro om natten og få fast føde til at fylde mere i dagsrutinen.

Men skal jeg have flere børn skal de klart fuldammes i mindst 6 mdr og delammes indtil vi ikke orker mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Hvem?

Albertesmor skriver:

sorry forveklede dit direkte med en andens mega.

Ret skal være ret

Anmeld

15. maj 2011

Lullaby

Ammede Yazmin til hun var 2½ år.

Anmeld

15. maj 2011

Henri84

Jeg kan ikke se problemet i det
Jeg ammede Elias til han var 16 1/2 mdr. og stoppede udelukkende pga. at jeg var gravid med Alberte og ikke ønskede at amme begge..
Alberte er 1 år nu og bliver stadig ammet, hvis det står til mig selv, så gerne indtil hun er 2-3 år Jeg gør det dog (som regel) kun herhjemme, dog med undtagelser hvis hun er meget ked eller lignende...
Synes ikke der er noget forkert i det

Anmeld

15. maj 2011

AnneBJ

Jeg kan ikke se noget forkert i det!! Men det har tit undret mig (jeg har nemlig aldrig set det) hvordan man ammer så stort et barn.. Allerede nu, synes jeg Felix er lang at have liggende, og han er trods alt kun et par og 60 centimeter... 

Respekt for, at folk tænker over hvad de gør, og tager et valg på deres børns vegne, som de står inde for, selvom alle andre ikke er enige!

Anmeld

15. maj 2011

slettet_7530

Thalia skriver:

Ork, det er total falsk varbetegnelse i min verden. Du er ikke langtidsammer, du er helt almindelig og fornuftig

Min ældste er ammet fuldt i knap 3 mdr og delvist til han var 1½. Anbefalingen i 2000 hed fuldamning i 4 mdr og delvis i 6-12 mdr, men jeg blev syg og måtte på penicilin og det gik hårdt ud over min mælkeproduktion så jeg måtte supplere med flasken.

Nummer 2 blev ammet fuldt i 2½ mdr, men da storebror fik et tilbagefald i den cancersygdom han var i behandling for, vurderede vi at vi var nødt til at forsøge os med en flaske. Storebror skulle nemlig igennem en meget hård behandlingsplan, og jeg var nødt tl at sikre at nogen kunne give min baby mad hvis nu jeg ikke selv kunne gå fra det syge barn, og hvis jeg ikke kunne producere nok til at malke ud ved siden af amningen. Da vi 2 uger siden mistede mit ældste barn magtede jeg ikke at trappe op til fuldamning igen.

Nummer 3 er ammet fuldt i 6½ mdr, og delvist til han var lige over et år. Han havde ingen interesse i almindelig mad, flasker eller sutter, og han kunne kun sove hvis han havde mit bryst i munden hele natten. Det blev for hårdt da jeg samtidig ikke havde barsel længere og derfor måtte jeg selv sige stop for at få ro om natten og få fast føde til at fylde mere i dagsrutinen.

Men skal jeg have flere børn skal de klart fuldammes i mindst 6 mdr og delammes indtil vi ikke orker mere

Håber det lykkedes for dig.

Hvor bliver jeg dog trist og ked af det  når du skriver at du ahr mistet dit store barn, hvor længe nåede i at have ham.

Kæmpe krammer til dig fra mig som lige nu står magtesløs med hvad man siger til en mor der har mistet.

Anmeld

15. maj 2011

slettet_7530

Christine skriver:

Mange tak! Det håber jeg også det gør, spændende at se om jeg kan finde ud af det denne gang  Det er dejligt at der er andre stolte langtidsammere

Anmeld

15. maj 2011

Kløver

synes dte er upassende, på sygehuset råder til til amning fuldt ud de første 6 mdr derefter delvist til de er 12 mdr, når de er 1 år, synes jeg dete r på tide manbegynder at stoppe/trappe ned og ud. Bryder mig ikke om det ellers da de jo så er så store de selv kan komme hen og trække op i blusen, og de bliver trodsige, så kan opførslen i forbindelse med amning nemt blive upassende og desværre også i nogle tilfælde frastødende, specielt når de bliver ældre  Så ja 3 år synes jeg virkelig er for lang tid

Anmeld

15. maj 2011

slettet_7530

BinaMor skriver:

enig.  man gør det bedste for sit barn når man vælger at langtidsamme! ligesom man også gør det bedste hvis man ikke gør det. men det betyder ikke man skal udtale sig grimt om andre

Anmeld

15. maj 2011

Maise

Jeg ELSKEDE at amme og glæder mig vildt til næste gang. Havde også så meget mælk at jeg næste gang vil sælge til neonetalafd.

Jeg ammede fuldt de første 4,5 mdr. så blev hun interreseret i vores mad og blev ammet, samt fik mad til hun selv sagde amningen fra om kring de 10 mdr.

Tror gerne jeg vil amme lidt længere næste gang.

men 3 år er for meget i min verden. der er jo en grnd til man får tænder.

min grænse er nok omkring 1,5-2 år.

Clara valgte selv natamningen fra omkring de 10 mdr. hun begyndte simpelhen at sove igennem. jeg var gået over til en flaske om natten for at hun sov bedre igennem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.