Albertesmor skriver:
Efter Dansk norm er jeg langtidsammer, min søn var 18 måneder da han ikke blev ammet mere, min datter var 2 da jeg stoppede, men det var fordi hun KUN ville ammes, hun indtog intet fast føde 
Ork, det er total falsk varbetegnelse i min verden. Du er ikke langtidsammer, du er helt almindelig og fornuftig 
Min ældste er ammet fuldt i knap 3 mdr og delvist til han var 1½. Anbefalingen i 2000 hed fuldamning i 4 mdr og delvis i 6-12 mdr, men jeg blev syg og måtte på penicilin og det gik hårdt ud over min mælkeproduktion så jeg måtte supplere med flasken.
Nummer 2 blev ammet fuldt i 2½ mdr, men da storebror fik et tilbagefald i den cancersygdom han var i behandling for, vurderede vi at vi var nødt til at forsøge os med en flaske. Storebror skulle nemlig igennem en meget hård behandlingsplan, og jeg var nødt tl at sikre at nogen kunne give min baby mad hvis nu jeg ikke selv kunne gå fra det syge barn, og hvis jeg ikke kunne producere nok til at malke ud ved siden af amningen. Da vi 2 uger siden mistede mit ældste barn magtede jeg ikke at trappe op til fuldamning igen.
Nummer 3 er ammet fuldt i 6½ mdr, og delvist til han var lige over et år. Han havde ingen interesse i almindelig mad, flasker eller sutter, og han kunne kun sove hvis han havde mit bryst i munden hele natten. Det blev for hårdt da jeg samtidig ikke havde barsel længere og derfor måtte jeg selv sige stop for at få ro om natten og få fast føde til at fylde mere i dagsrutinen.
Men skal jeg have flere børn skal de klart fuldammes i mindst 6 mdr og delammes indtil vi ikke orker mere 
Anmeld