Vores hus blev IKKE godkendt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2008

MorCamilla

Bamseboet :D skriver:

øv hvor er det bare trist. kender alt for godt den følelse du har... jeg søgte også om at blive dagplejer, først en lang samtale i telefon og så 2 gange var der forskellige folk ude fra Dagpleje ledelsen, for at snakke med mig om jobbet, bag efter ringer de så og siger at de tror jeg ville være en rigtig god dagplejer, men at de ikke mangler nogen lige nu, ( - nok først næste år, og at mit hus er for lillet, men hvis jeg fandt et andet hus, så skulle jeg endelig ringe...

( har sat huset til salg, men der sker INTET!!)

det skal lige siges at vores hus blev godkendt til 1 barn...!!
og hvis jeg så skulle have min egen mille samtidig, ville jeg IKKE få betaling for det54.png
nej hvor blev jeg skuffet, da de sagde at de ikke skulle bruge nogle nu, og at mit hus var for lillet til 4 børn. kunne de ikke bare ha sagt det ved første besøg????

så søgte jeg så om at blive privat, men som een sagde i et tidligere indlæg, så er det de samme krav der gælder der... ( havde ellers samlet 4 børn der godt ville passes af mig 54.png

tror bare du skal klø på, så skal det nok komme... ang. sikringer af diverse køkken låger osv så var det ikke noget problem her.. og vi har masser af skuffer osv.

Hmm, godkendt til 1 barn, det var da noget underligt.. Men sådan er det jo...
Må jeg lige stille et måske dumt spørgsmål... Har du / I sat huset til salg så du kan få jobbet eller er der andre ting der også spiller ind??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2008

finkedinke

Hej Camilla
Jeg har svært ved at forsdtå deres argumenter, alt de fortæller omkring huset er jo noget der kan rettes op på. Nu er der selvfølgelig forskel på kommuner men jeg har da ikke sikringer på køkkenskabe, en kollega har ikke sikring på trappen en anden har ikke et overdækket sted til barnevogne.

Hos os har der længe været et krav til dagplejernes alder, men da de begyndte at få svært ved at få ansøgere valgte man aligevel at ansætte en på 20!! selv om kravet vist var 23/24 år.
Der var da også forældre der var skeptiske, men hende på 20 år har arbejdet som ufaglært med børn i flere år, hvor jeg aldrig har haft med andre end mine egne to børn at gøre.

Det lyder som om der er din alder der er den egentlige grund, og forstå mig ret så syntes jeg heller ikke man skal være alt for ung, men det er mest fordi de på flere måder kræver modenhed og livserfaring at være dagplejer. Arbejdet er ikke kun at passe børn, man siger også ja til en masse "sidegevindster" som at lukke fremmede ind i ens hjem, det kan være fremmede hvor man kan blive nødt til at stå meget fast på sine egne grænser for ikke at blive invaderet både fysik og psykisk.

Jeg syntes bestemt ikke du skal opgive, jeg ville søge igen, og så håbe at de måske mangler ansøgere og bliver nødt til at se bort fra din alder.
I øvrigt kan jeg anbefale bogen:
Jytte høj Hammer, Dagplejeren : om arbejdet i dagplejen

Måske kunne du læse den og så på en eller anden måde i den næste samtale få listet ind at du har sat dig grundigt ind i emnet og at du kan klare jobbet på "trods" af din alder.

Berith

Anmeld

11. november 2008

MorCamilla

finkedinke skriver:

Hej Camilla
Jeg har svært ved at forsdtå deres argumenter, alt de fortæller omkring huset er jo noget der kan rettes op på. Nu er der selvfølgelig forskel på kommuner men jeg har da ikke sikringer på køkkenskabe, en kollega har ikke sikring på trappen en anden har ikke et overdækket sted til barnevogne.

Hos os har der længe været et krav til dagplejernes alder, men da de begyndte at få svært ved at få ansøgere valgte man aligevel at ansætte en på 20!! selv om kravet vist var 23/24 år.
Der var da også forældre der var skeptiske, men hende på 20 år har arbejdet som ufaglært med børn i flere år, hvor jeg aldrig har haft med andre end mine egne to børn at gøre.

Det lyder som om der er din alder der er den egentlige grund, og forstå mig ret så syntes jeg heller ikke man skal være alt for ung, men det er mest fordi de på flere måder kræver modenhed og livserfaring at være dagplejer. Arbejdet er ikke kun at passe børn, man siger også ja til en masse "sidegevindster" som at lukke fremmede ind i ens hjem, det kan være fremmede hvor man kan blive nødt til at stå meget fast på sine egne grænser for ikke at blive invaderet både fysik og psykisk.

Jeg syntes bestemt ikke du skal opgive, jeg ville søge igen, og så håbe at de måske mangler ansøgere og bliver nødt til at se bort fra din alder.
I øvrigt kan jeg anbefale bogen:
Jytte høj Hammer, Dagplejeren : om arbejdet i dagplejen

Måske kunne du læse den og så på en eller anden måde i den næste samtale få listet ind at du har sat dig grundigt ind i emnet og at du kan klare jobbet på "trods" af din alder.

Berith

Jeg kan saktens forstå hvad du mener med alderen, synes bare det er ærgeligt at de kigger så meget på det og ikke på kvalifikationer og erfaring..
Men måske har de også gjort det, og en af de andre bare har været bedre egnet end mig. Og det er helt fair, for kun det bedste er godt nok til vores børn.. Synes bare stadigvæk at de ligeså godt kunne sige det lige ud, med min alder i stedet for at pakke det sådan ind...

Jeg har heller ikke opgivet det er helt sikkert, næ tvært imod, så har det bare givet mig "mere blod på tanden" at få et afslag den her gang.. Så jeg kan være bedre rustet til den evt. næste samtale..

Mange tak for bogen, den vil jeg på biblioteket og låne en af dagene60.png

Anmeld

11. november 2008

Mette+Mathias

BellaT skriver:

Bare lige til orientering: Så skal man godkendes på lige vilkår som en kommunal dagplejer når man vil være privat dagplejer...

Synes også at det lyder meget mærkeligt det hele. Jeg tror også du vil være en super dp'er.
Du får det garanteret næste gang når du har fået den "rigtige" alder.

Helle...

Muligvis, men de skal ikke godkende alderen, - de skal kun godkende hjemmet.

Anmeld

11. november 2008

BellaT

Mette+Mathias skriver:

Muligvis, men de skal ikke godkende alderen, - de skal kun godkende hjemmet.

Nej, måske ikke alderen. Det kan godt være. Men hjemmet OG dagplejeren. Tror jeg talte med dagplejelederen i en times tid, hvor hun udspurgte mig om mine holdninger i forskellige situationer som man kan komme ud for som dagplejer.
Men ja, det kan godt være de ikke har nogen aldersgrænse ved privat dagplejer..

Anmeld

11. november 2008

et-ønske

Kære Camilla

ØV!! Kan godt forstå at du er skuffet.

Når det er sagt, så har jeg selv haft en dp der var 22 år, min datter gik der kun i 3 mdr. Hun var simpelthen for ung. Hun kunne ikke finde ud af at holde kæft overfor de andre forældre, der var absolut intet initiativ. Der var 2 børn udover min datter der stoppede efter kort tid. Det mest groteske er at hun stadig er dp.
Så hvis jeg skulle være så heldig at få flere børn, ville jeg aldrig sige ja tak til en ung dp. SORRY ved godt at det er at dømme andre. Men det var ikke sjovt at have indkøring med et lille barn 2 gange.

Jeg har læst mange af dine indlæg, og jeg synes du virker moden, sød og ansvarsbevidst. Ingen tvivl om at jeg ville turde overlade min guldklump til dig Men det kan forældre ikke vide når de får tilbudt pladsen.

Det der med sikkerheden fatter jeg absolut intet af!!!! Det var der ihvertfald ikke hos min dp. End ikke brændeovnen var dækket af. Hvad angår stikkontakter ja så bode de i et meget gammelt hus og der var intet dækket af.

Ønsker dig alt det bedste.

Kærligst Luna

Anmeld

11. november 2008

Miamaja

jeg ved at er det virker RIGTIG positivt paa dem der kommer i ens hjem for at godkende at man allerede har bornesikret hjemmet og sorget for at opstille et sted i hjemmet hvor bornene skal lege, istedet for at sige at det vil man gore senere. ikke at det er forkert men det giver nu en extra point til en at man har gidet at gore det

hvis der ikke er nogen regel om alder, saa maa de ikke give afslag paa den baggrund.

og yderligere gore dem opmaerksom paa hvor man havde tiltankt sig at have barnevognene staende og gore dem opmarksom paa at du altsaa har pladsen til dem som du siger, paa en paen maade (tankte lige; hvad hvis man bor i lejlighed, hvor skal man saa have plads til 4 barnevogne). held og lykke og tag dem med storm naste gang.

Anmeld

12. november 2008

MorCamilla

Luna3 skriver:

Kære Camilla

ØV!! Kan godt forstå at du er skuffet.

Når det er sagt, så har jeg selv haft en dp der var 22 år, min datter gik der kun i 3 mdr. Hun var simpelthen for ung. Hun kunne ikke finde ud af at holde kæft overfor de andre forældre, der var absolut intet initiativ. Der var 2 børn udover min datter der stoppede efter kort tid. Det mest groteske er at hun stadig er dp.
Så hvis jeg skulle være så heldig at få flere børn, ville jeg aldrig sige ja tak til en ung dp. SORRY ved godt at det er at dømme andre. Men det var ikke sjovt at have indkøring med et lille barn 2 gange.

Jeg har læst mange af dine indlæg, og jeg synes du virker moden, sød og ansvarsbevidst. Ingen tvivl om at jeg ville turde overlade min guldklump til dig Men det kan forældre ikke vide når de får tilbudt pladsen.

Det der med sikkerheden fatter jeg absolut intet af!!!! Det var der ihvertfald ikke hos min dp. End ikke brændeovnen var dækket af. Hvad angår stikkontakter ja så bode de i et meget gammelt hus og der var intet dækket af.

Ønsker dig alt det bedste.

Kærligst Luna

Jeg kan godt følge hvad du mener.. nogle gange er man bare for ung til sådan et job og andre job for den sags skyld... Self. synes jeg det er træls, men det er ikke noget at gøre ved det... Jeg må bare prøve igen til næste år. Daa jeg ved at de skal ansætte 3 mere i løbet af 09...
Mange tak for dine ord. Jeg håber også at jeg vil blive en super dagplejer, men det er jo ikke til at vide før man står i det..

Anmeld

12. november 2008

MorCamilla

Miamaja skriver:

jeg ved at er det virker RIGTIG positivt paa dem der kommer i ens hjem for at godkende at man allerede har bornesikret hjemmet og sorget for at opstille et sted i hjemmet hvor bornene skal lege, istedet for at sige at det vil man gore senere. ikke at det er forkert men det giver nu en extra point til en at man har gidet at gore det

hvis der ikke er nogen regel om alder, saa maa de ikke give afslag paa den baggrund.

og yderligere gore dem opmaerksom paa hvor man havde tiltankt sig at have barnevognene staende og gore dem opmarksom paa at du altsaa har pladsen til dem som du siger, paa en paen maade (tankte lige; hvad hvis man bor i lejlighed, hvor skal man saa have plads til 4 barnevogne). held og lykke og tag dem med storm naste gang.

Mange tak for dine ord... Jeg har også tænkt mig at tage dem med storm næste gang.. hvis der bliver en næste gang.. 60.png

Anmeld

12. november 2008

Bamseboet :D

MorCamilla skriver:

Hmm, godkendt til 1 barn, det var da noget underligt.. Men sådan er det jo...
Må jeg lige stille et måske dumt spørgsmål... Har du / I sat huset til salg så du kan få jobbet eller er der andre ting der også spiller ind??

der er også andre ting. vi KAN ikke bo så tæt på naboerne... vi prøvede men det går ikke vi vil have vores eget hus, og ikke en andel...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.