Hej Camilla
Jeg har svært ved at forsdtå deres argumenter, alt de fortæller omkring huset er jo noget der kan rettes op på. Nu er der selvfølgelig forskel på kommuner men jeg har da ikke sikringer på køkkenskabe, en kollega har ikke sikring på trappen en anden har ikke et overdækket sted til barnevogne.
Hos os har der længe været et krav til dagplejernes alder, men da de begyndte at få svært ved at få ansøgere valgte man aligevel at ansætte en på 20!! selv om kravet vist var 23/24 år.
Der var da også forældre der var skeptiske, men hende på 20 år har arbejdet som ufaglært med børn i flere år, hvor jeg aldrig har haft med andre end mine egne to børn at gøre.
Det lyder som om der er din alder der er den egentlige grund, og forstå mig ret så syntes jeg heller ikke man skal være alt for ung, men det er mest fordi de på flere måder kræver modenhed og livserfaring at være dagplejer. Arbejdet er ikke kun at passe børn, man siger også ja til en masse "sidegevindster" som at lukke fremmede ind i ens hjem, det kan være fremmede hvor man kan blive nødt til at stå meget fast på sine egne grænser for ikke at blive invaderet både fysik og psykisk.
Jeg syntes bestemt ikke du skal opgive, jeg ville søge igen, og så håbe at de måske mangler ansøgere og bliver nødt til at se bort fra din alder.
I øvrigt kan jeg anbefale bogen:
Jytte høj Hammer, Dagplejeren : om arbejdet i dagplejen
Måske kunne du læse den og så på en eller anden måde i den næste samtale få listet ind at du har sat dig grundigt ind i emnet og at du kan klare jobbet på "trods" af din alder.
Berith
Anmeld