Hvornår fattede jeres mænd at i skulle have en lille??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Ka+Ma=Be

Det kommer lige så stille og roligt

Jeg kan ikke sige præcis hvornår det gik op for min kæreste, men han rykker sig hele tiden. Efter scanningen blev det nok mere og mere virkeligt for ham og han begyndte lige så stille at tale mere og mere om det jo længere hen jeg kom og jo mere der kunne ses på maven (samt jo flere aftaler man pludseligt havde med jordmoder, læge og scanninger).

Måske er det også forbundet med en frygt? Jeg ved at min kæreste var bange for, at det ikke blev til noget og derfor havde svært ved at tro det til at begynde med.

Men lige pludseligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Tropez

mette-mus skriver:

Hej piger,

Som det måske fremgår af overskriften er jeg ærlig talt en smule skuffet over min mands manglende reaktion. Vi fandt ud af at jeg var gravid  da jeg var 5+2 og i dag er jeg så 10+0 og der er stadig ikke rigtig nogen reaktion. Fik booket tid til NF, hvor vi selvf fandt en dato hvor han kunne komme med, men syntes altså han taler om det lidt som en tandlægetid.....

Er især lidt sært fordi jeg fik en tidlig scanning i uge 7 hvor han se scanningsbillede etc....

Tror egentlig han er glad nok men virker bare som om den ikke rigtig er sivet ind???.........

Ville bare rigtig gerne kunne gå og glæde mig lidt sammen med ham

Men hvad siger I de damer?? Er mænd bare lidt anderledes skruet sammen?? Og skal jeg bare lade ham være i fred og give ham den tid han skal bruge??

Min kæreste blev rigtig glad, og ringede straks til sin mor og søster for at overbringe de glade nyheder, det skal lige siges at vi har været i fertilitetsbehandling, hvilket hele familien vidste, og de vidste også hva dag blodprøven skulle tages, så de ventede bare på de gode nyheder 

Anmeld

12. maj 2011

smølfine

mette-mus skriver:

Hej Piger,

Tak for svar

Ja, tror i har helt ret. Bliver nok også lidt nemmere efter NF når vi deler det med familie og venner... Det er allerede om 4 uger, så kan jeg vidst heller ikke skjule min "oppustede mave" længere...

Er sikker på både mine veninder og især min mor vil ELSKE at dele det med mig

Tror du skal prøve at lade være med at blive skuffet, hvis det først er senere i graviditeten, at det går op for ham. Her er der først efter, at far kan mærke, den lille sparke, at det rigitg er gået op for ham og nu går han så og snakker til maven og nusser den hele tiden, hvilket er dejligt.

Men mændene har jo bare ikke samme oplevelse som os, og det har min kæreste da været lidt ked af.

Anmeld

12. maj 2011

Ludo

Jeg er 11-4 i dag og min kæreste og jeg har snakket om det og han forstår det heller ikke, han ved godt han skal være far og at der er en baby i maven og at jeg har haft det skidt men det med en baby i maven er lidt alien og uvirkeligt lige nu og vi har da snakket om at han måske først opfatter det når vi er i gang med fødslen eller bagefter.

Så snak med din kæreste om det.

Anmeld

12. maj 2011

Bellinda89

mette-mus skriver:

Hej piger,

Som det måske fremgår af overskriften er jeg ærlig talt en smule skuffet over min mands manglende reaktion. Vi fandt ud af at jeg var gravid  da jeg var 5+2 og i dag er jeg så 10+0 og der er stadig ikke rigtig nogen reaktion. Fik booket tid til NF, hvor vi selvf fandt en dato hvor han kunne komme med, men syntes altså han taler om det lidt som en tandlægetid.....

Er især lidt sært fordi jeg fik en tidlig scanning i uge 7 hvor han se scanningsbillede etc....

Tror egentlig han er glad nok men virker bare som om den ikke rigtig er sivet ind???.........

Men hvad siger I de damer?? Er mænd bare lidt anderledes skruet sammen?? Og skal jeg bare lade ham være i fred og give ham den tid han skal bruge??

Vi fandt ud af at jeg var gravid i 7 uge.. Min kæreste ville ikke engang med ind til det første læge besøg , hvor jeg skulle have en undersøgelse dernede , osv.. Rigtig skuffet var jeg , at han ikke lige kunne tage med ind 

Gik halvdelen af gravideteten alene iggen ( følte jeg ) min familie boede på færøerne på daværende tidspunkt , og mine veninder boede i jylland..

Jeg var jo helt ætset ved tanken om at vi skulle være forældre , og købte en masse baby udstyr , og tøj , men uden respons fra ham af..

Det var først omkring 20'ende uge han viste lidt interresse..

Og nu er han så verdens dejligste far , der elsker sin datter over alt på jorden <3

Anmeld

13. maj 2011

lilledittemor

Elmer&Amy skriver:

Mænd er bare anderledes end os.. Jeg fandt ud af det i fredags ( snart en uge siden hurra hurra) nårh men stefan, min kæreste, han kom mandag efter vi havde været hos lægen og sagde følgende " Jeg ved jo altså godt at du er gravid, men jeg kan jo ikke mærke det. Det er dig der har kvalme og ømme babser ikke mig, og er dig der er så heldig at have baby i din mave så jeg vil altså gerne have den test fra lægen i min pung for så kan jeg også på en måde have baby hos mig når jeg er på arbejde" så det fik han

Han har fået en idé om at maven skal kysses godmorgen og godnat og hej hver gang han kommer hjem, om det holder i 8 måneder endnu tror jeg ikke på, men det er hans måde at holde fast i der rent faktisk er en baby.. Men han taler som sådan ikke så meget om det fordi det stadigvæk er så uvirkeligt..

Så tror bare du skal give ham tid..

Ej hvor lyder det sødt kom helt til at sidde og smile

Anmeld

13. maj 2011

lounika

Elmer&Amy skriver:

Mænd er bare anderledes end os.. Jeg fandt ud af det i fredags ( snart en uge siden hurra hurra) nårh men stefan, min kæreste, han kom mandag efter vi havde været hos lægen og sagde følgende " Jeg ved jo altså godt at du er gravid, men jeg kan jo ikke mærke det. Det er dig der har kvalme og ømme babser ikke mig, og er dig der er så heldig at have baby i din mave så jeg vil altså gerne have den test fra lægen i min pung for så kan jeg også på en måde have baby hos mig når jeg er på arbejde" så det fik han

Han har fået en idé om at maven skal kysses godmorgen og godnat og hej hver gang han kommer hjem, om det holder i 8 måneder endnu tror jeg ikke på, men det er hans måde at holde fast i der rent faktisk er en baby.. Men han taler som sådan ikke så meget om det fordi det stadigvæk er så uvirkeligt..

Så tror bare du skal give ham tid..

hvoorr er det sødt.. bliver lidt misundelig.. min kæreste har kun kendt mig den tid jeg har været gravid faktisk..  han er far i forvejen til en fantsastisk pige på 3.. men følser slet ikke han glæder sig til vores fælles barn..  han er en go fantastisk far over for hans datter.. men følser mig sku lidt alene med min fede mave her hjemme, han snakke ikke om det eller holder ved maven -  han arbejder rigtig meget .. faktisk mest hjemme når han sover.. men alige vel kunne jeg måske godt have brugt for en sød lille hilsen til lille manden i maven så jeg viste han var glad..  sory piger .. det kom bare lige ud..

Anmeld

13. maj 2011

-Sigrid-

For en halvanden times tid siden Nogenlunde sammentidig med at jeg gjorde

Anmeld

13. maj 2011

Maja_4000

Efter nf .. Men nok først helt seriøst , da han mærkede hende sparke

Anmeld

13. maj 2011

Tina&Laura

mette-mus skriver:

Hej piger,

Jeg kender det - man går der og er så hamrende lykkelig, men man føler ikke manden er det! ..
Her gik det først rigtig op for farmand at vi skulle have en baby da vi så hende til MD-scanning i uge 20. Så begyndte han ellers og glæde sig for fuld hammer! Han bestilte tid til 3/4D-scanning osv.

Men idag siger han at han først rigtig fattede det da han tog imod hende ved fødslen.
Det er vel bare noget andet at gå og være gravid end at være med på sidelinjen - og det forstår man jo godt.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.