Hvornår fattede jeres mænd at i skulle have en lille??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.168 visninger
34 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

mette-mus

Hej piger,

Som det måske fremgår af overskriften er jeg ærlig talt en smule skuffet over min mands manglende reaktion. Vi fandt ud af at jeg var gravid  da jeg var 5+2 og i dag er jeg så 10+0 og der er stadig ikke rigtig nogen reaktion. Fik booket tid til NF, hvor vi selvf fandt en dato hvor han kunne komme med, men syntes altså han taler om det lidt som en tandlægetid.....

Er især lidt sært fordi jeg fik en tidlig scanning i uge 7 hvor han se scanningsbillede etc....

Tror egentlig han er glad nok men virker bare som om den ikke rigtig er sivet ind???.........

Ville bare rigtig gerne kunne gå og glæde mig lidt sammen med ham

Men hvad siger I de damer?? Er mænd bare lidt anderledes skruet sammen?? Og skal jeg bare lade ham være i fred og give ham den tid han skal bruge??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Munder

mette-mus skriver:

Hej piger,

Som det måske fremgår af overskriften er jeg ærlig talt en smule skuffet over min mands manglende reaktion. Vi fandt ud af at jeg var gravid  da jeg var 5+2 og i dag er jeg så 10+0 og der er stadig ikke rigtig nogen reaktion. Fik booket tid til NF, hvor vi selvf fandt en dato hvor han kunne komme med, men syntes altså han taler om det lidt som en tandlægetid.....

Er især lidt sært fordi jeg fik en tidlig scanning i uge 7 hvor han se scanningsbillede etc....

Tror egentlig han er glad nok men virker bare som om den ikke rigtig er sivet ind???.........

Men hvad siger I de damer?? Er mænd bare lidt anderledes skruet sammen?? Og skal jeg bare lade ham være i fred og give ham den tid han skal bruge??

Mænd og kvinder er absolut ikke skruet sammen ens omkring det her baby-noget.

Det er jo ikke ham der har alle graviditetssymptomer og bærer rundt på bebsen, så derfor er det nok nemmere for ham ikke at gå så meget op i det i starten.

Min søde mand var da heller ikke på hele tiden, og han blev da til tider lidt træt af at høre babysnak, hvilket jeg egentlig synes er okay. Han var der 120% til fødslen og har efterfølgende været den bedste far i verden.

Så jeg tror ikke du skal tage det så tungt - men bare nyde graviditeten. Det skal nok komme.

(og her mener jeg selvfølgelig ikke at alle mænd er sådan - der er bare mange af dem)

Anmeld

12. maj 2011

Carl-Emil's mor

mette-mus skriver:

Hej piger,

Mænd er bare anderledes end os.. Jeg fandt ud af det i fredags ( snart en uge siden hurra hurra) nårh men stefan, min kæreste, han kom mandag efter vi havde været hos lægen og sagde følgende " Jeg ved jo altså godt at du er gravid, men jeg kan jo ikke mærke det. Det er dig der har kvalme og ømme babser ikke mig, og er dig der er så heldig at have baby i din mave så jeg vil altså gerne have den test fra lægen i min pung for så kan jeg også på en måde have baby hos mig når jeg er på arbejde" så det fik han

Han har fået en idé om at maven skal kysses godmorgen og godnat og hej hver gang han kommer hjem, om det holder i 8 måneder endnu tror jeg ikke på, men det er hans måde at holde fast i der rent faktisk er en baby.. Men han taler som sådan ikke så meget om det fordi det stadigvæk er så uvirkeligt..

Så tror bare du skal give ham tid..

Anmeld

12. maj 2011

mette-mus

Hej Piger,

Tak for svar

Ja, tror i har helt ret. Bliver nok også lidt nemmere efter NF når vi deler det med familie og venner... Det er allerede om 4 uger, så kan jeg vidst heller ikke skjule min "oppustede mave" længere...

Er sikker på både mine veninder og især min mor vil ELSKE at dele det med mig

Anmeld

12. maj 2011

Levi&LilysMor

Hm.... nej mænd og kviner er ikke ens, nu var vores bebs ikke planlagt så vi reagerede begge lidt sjovt , mig mest hehe. men det var rigtig først til nf han så interesseret ud på det og sad helt ude på kanten af stolen så det var dejligt, ellers inden nf ikke så meget for nej de kan ikke mærke det samme som vi kan, de kører bare det samme løb som før, hvor i kvinder kan mærke der sker en stor forskel, tror også når man bliver større og større at manden lægger mere og mere mærke til en og bebs for så begynder det jo at være tiden til snart at skulle træde til og være med  Jeg er også den som går mest op i hvor langt jeg er henne gør han jo ikke, men fortæller ham når vores lille dreng sparker og når dit og dat så han også ved hvordan jeg har det, for det kan de sku heller ikke se

Knus Patricia

Anmeld

12. maj 2011

mor til 2 skønne piger .

min forstod det først sådan HELT RIGTIG da hun kom ud hehe ..
men det gik så småt op for ham da maven blev stor

Anmeld

12. maj 2011

Benjamins'mor

Min kæreste forstod med det samme vi havde været ved lægen at vi skulle have en lille.

Men han forstod først han skulle være far/er far for 2 mdrs tid siden.

Anmeld

12. maj 2011

Rosa

Jeg tror først rigtigt at han forstod det efter MD scanningen (som lå lige op ad vores 3D scanning). Vi havde jo fået afvide tidligt at vi skulle have en pige - men evd MD scanningen lå der sørme en dreng derinde, så det gjorde jo at det hele blev lidt uvirkeligt igen - men det var ca. der omkring at han begyndte at glæde sig rigtigt 

Anmeld

12. maj 2011

hekran

Tror det er lidt uvirkeligt for nogle mænd. Min mand har f. eks. ikke været med til min terminsscanning (3. graviditeten blev en upser!) eller min NF-scanning. Det var først, da vi kunne få kønnet at vide, at han var med. Det er ok med mig. Han har jo prøvet det før og for at være helt ærlig, så synes jeg også selv han var en større del af det dengang. Synes nærmest børnene aer maven mere end han gør. Jeg skal nærmest rette hans opmærksomhed mod de vilde spark. Det siger ham ikke så meget og det gør det nok først, når babyen er blevet lidt mere uafhængig af mors bryster, men sådan er min mand bare TIl gengæld er han en fantastisk tumle-far for vores to drenge 

Anmeld

12. maj 2011

mette-mus

Patricia skriver:

Hm.... nej mænd og kviner er ikke ens, nu var vores bebs ikke planlagt så vi reagerede begge lidt sjovt , mig mest hehe. men det var rigtig først til nf han så interesseret ud på det og sad helt ude på kanten af stolen så det var dejligt, ellers inden nf ikke så meget for nej de kan ikke mærke det samme som vi kan, de kører bare det samme løb som før, hvor i kvinder kan mærke der sker en stor forskel, tror også når man bliver større og større at manden lægger mere og mere mærke til en og bebs for så begynder det jo at være tiden til snart at skulle træde til og være med  Jeg er også den som går mest op i hvor langt jeg er henne gør han jo ikke, men fortæller ham når vores lille dreng sparker og når dit og dat så han også ved hvordan jeg har det, for det kan de sku heller ikke se

Knus Patricia

Haha.. Jeg har altså også store forventninger til den Nakkefolds scanning, men måske jeg skal sætte dem lidt ned så jeg ikke bliver skuffet. Men tænker at det må være lidt mere virkeligt derefter -når han har set at der virkelig ER en baby derinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.