Overvejer at ta min søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Carina:-)

Oliver&Troia <3 skriver:

TUSIND tak for jeres dejlige opbakning....

Tager helt klart Oliver hjem

Super godt du reagerer.

Og tiden hvor de er små er kort,så når du har muligheden synes jeg det er godt du gør det .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

H+S Skjolgborg.

Jeg have også taget ham ud hvis du går hjemme nu og føler overskud til af have ham hjemme også så hvofor ikke du kan jo hvile dig når han sove.Mor er også altid bedre en vuggestue med mange børn osv kan ske han ikke er klar til et sted med så mange mennesker men har brug for mindre og især dig pt.

Jeg ville tag ham ud så hvis det ikke gå der så går det bare ikke der.

Mvh Henriette som selv har gået hjemme med Tobias stort set sinden han blev født den 23/12-2009 og frem til jan i år hvor han starte i vuggestuen.

Anmeld

12. maj 2011

kiwilouise

Eva. skriver:

Vi skal jo ikke udsætte vores børn for noget skidt bare fordi de skal afsted senere, eller vænnes af senere osv...så burde man hverken amme eller have dem hjemme overhoved.

I min optik er det noget af det mest misforståede at tro at små børn under tre pr lider af at være hjemme...kan ikke forstå hvorfor det er blevet sådan, men det må jo være alle institutionsbørnene der får børn nu...og som tror det er det bedste og rigtige.

Jeg har været ude og se hvordan det foregår og jeg kan ikke se at det på nogen måder er positivt at sende dem afsted hvis man kan have dem hjemme...det er pasning fordi man som forældre ikke kan have dem, ikke andet... og som tiden er nu og med alle de nedskræinger så er børnepaning efterhånden bare børneopbevaring...jeg kunne ikke stå inde for det og arbejde indenfor det område som pædagog.

Hold fast...spørg din veninde hvad der er synd ved det...tror mange bliver ramt og provokeret når der er nogen der kan det man måske selv ønsker mere af...den der dårlige samvittighed....

Knus-...

er fuldstændig enig med dig

Anmeld

12. maj 2011

kiwilouise

Oliver&Troia <3 skriver:

ja meget dejligt Mine børn har heldigvis jordens bedste mormor og bedstefar 

Så evt. give ham ham bleen på til han er sig selv igen

glem ikke at de også har verdens bedste moar  

Anmeld

12. maj 2011

M.O.A.R.

Jeg synes helt klart også du skal beholde ham hjemme hvis du har tiden og overskudet, og i dette tilfælde er det jo bare super skønt du har din mor som hjælp og støtte! Det er synd for den lille fyr at han skal være så ked af det, go det kan som du siger nok godt være en sen reaktion på din datters noget for tidlige ankomst til verden. Jeg synes det er helt rigtigt af jer at tænke i de baner, og at i tænker på hvad der er bedst for jeres søn og jer! Det kan godt være det bliver med gråd i starten når han skal begynde i BH, men det kan også være han har fået en meget størrere tryghedsfornemmelse inden i og at han godt ved at mor og far selvfølgelig henter ham og ikke vil svigte ham.

Plus stor ros til din mor, for at være der til at hjælpe.

Jeg ville have gjort præcis det samme selv.

Anmeld

12. maj 2011

signe.

Oliver&Troia <3 skriver:

ud af vuggestuen....

Oliver er 2½år og er virkelig ulykkelig når han bliver afleveret om morgenen.... han bliver afleveret kl. 7 og hentet kl. 13 ...

I februar sidste år fik vi Troia som er født 3½mdr. for tidligt, og jeg var indlagt i 4½mdr. med hende både i skejby og i randers, så der har jeg svigtet Oliver RIGTIG meget,han var kun 14mdr. da Troia blev født men han tog det vildt pænt... har siden udskrivelsen haft en del indlæggelser, hvor jeg igen har været væk fra oliver... Men de sidste mdr. har Oliver været MEGET morsyg, kun jeg må nuller og putte ham, kun jeg må bade ham, hjælpe ham på toilettet, lege med ham, men han er ikk jaloux på Troia tvært imod...

Oliver er normalt en glad dreng, han er aldrig sur, græder aldrig, virkelig en glad og harmonisk dreng... men de sidste par mdr. er han blevet sur, skrigende, bider , slår er hysterisk...

Mit problem er når han skal afleveres han græder og græder og græder, jeg kan slet ikk have det, føler jeg endnu engang svigter ham... han har lige været hjemme en uge pga. en ørespytkirtel der er hævet,og på 3 dagen hjemme begyndte Oliver t blive min harmoniske dreng igen... jeg sendte ham i vuggestue igen i tirsdags og nu er min søn den sure og trælse dreng igen

Han var blevet ble fri for 2dr. siden, men for 3uger siden begyndte han igen at tisse i bukserne og jeg kan ikk få ham ble fri igen nu

Kan det være hans følelser fra Troia's fødsel og mit fravær der kommer til udspil nu?

Har snakket med manden om at ta Oliver ud af vuggestuen (går hjemme på barsel med Troia) også beholde ham hjemme til han skal i vuggestue til December, har termin i November, men bliver sygemeldt når Troia skal i vuggestue til august pga. frygt for for tidlig fødsel igen...

mit ? hva ville du/i gøre som forældre???

Knz en fortvivlet mor

hej søde

Synes helt sikkert du skal tage ham ud... det lyder meget på ham, som om han lige trænger til noget mortid.. det kan jo sagtens først vise sig et godt stykke tid efter.. plus du så kan have nogle dejlige stunder med ham, både når Troia er vågen, og når hun sover... Vi har selv valgt at holde Hasse hjemme, når den lille ny kommer til sep.. og det har vi endda bestemt på forhånd, for jeg kunne mærke indeni, at han slet ikke er klar til sep til at skulle ud blandt andre børn HVER dag..

Hasse har også en periode lige nu hvor det kun er mor her der duer... Mads arbejder jo meget, så det også mig han har mest omgang emd her...

Anmeld

12. maj 2011

Brams

Jeg ville tage ham ud med det samme. Det er dig der kender ham bedst

Han reagerer jo sådan, fordi det er en kæmpe omvæltning for sådan en lille gut at blive storebror i så ung en alder, hvor man stadig har rigtig meget brug for sin mors udelte opmærksomhed. Ovenikøbet har du jo så været væk hjemmefra i en længere periode, som du jo ikke kan gøre for, men det ved han jo ikke

Tror du må satse så meget du kan, på at være der for ham, inden nr. 3 kommer sidst på året, for så er der jo igen en ny lille baby han skal dele dig (og farmand) med.

Anmeld

12. maj 2011

Mumto3

Følg dit hjerte og din mavefornemmelse!!!

Danmark er det eneste land i hele verden hvor vi har en overbevisning at små børn har bedst af at være i institution og det er ikke godt at de går hjemme. Det passer bare ikke!!!

Jeg her helt sikker påø at det bedste du overhovedet kan gøre, er at tage ham ud!!! bare at være en del af familie, gå hjemme og hjælpe med alt det man nu kan hjælpe med i en alder af 2½ år (og det er forbløffende meget de kan!!) det vil give ham selvværd og stolthed.

Jeg vil på det aller aller varmeste anbefale at du/I gør det!

Anmeld

12. maj 2011

Silvermist

Hvis du har tid og overskud til det (som det lyder til at du har), så ville jeg bestemt også vælge at holde ham hjemme indtil børnehavestart. Jeg synes at I lyder som nogle kærlige, omsorgsfulde og opmærksomme forældre og I kender Jeres børn bedst. Hvis du/I mener at han vil få det bedre hvis I gør sådan, så go for it.

Som mange andre skriver, så tror jeg bestemt også at din søn har brug for dig i en højere grad og at hans dårlige trivsel i vuggestuen  og ændrede personlighed har meget at gøre med den omtalte periode i hans korte liv. At han er begyndt at tisse i bukserne igen er sansynligvis også en del af reaktionen.

Rigtig meget held og lykke med det hele 

Anmeld

12. maj 2011

Oliver,Troia&Wictor

Hey piger...

har nu gået hele dagen og tænkt og læst jeres råd og opbakning ang. det her...

min største frygt ved at tage ham ud er han kommer til at savne vennerne, men har bestemt jeg tager ham ud i en mdr. nu og reagere han ikk på savn efter vuggestue og venner så beholder jeg ham hjemme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.