Overvejer at ta min søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Holbæktrunten

Eva. skriver:

Vi skal jo ikke udsætte vores børn for noget skidt bare fordi de skal afsted senere, eller vænnes af senere osv...så burde man hverken amme eller have dem hjemme overhoved.

I min optik er det noget af det mest misforståede at tro at små børn under tre pr lider af at være hjemme...kan ikke forstå hvorfor det er blevet sådan, men det må jo være alle institutionsbørnene der får børn nu...og som tror det er det bedste og rigtige.

Jeg har været ude og se hvordan det foregår og jeg kan ikke se at det på nogen måder er positivt at sende dem afsted hvis man kan have dem hjemme...det er pasning fordi man som forældre ikke kan have dem, ikke andet...og som tiden er nu og med alle de nedskræinger så er børnepaning efterhånden bare børneopbevaring...jeg kunne ikke stå inde for det og arbejde indenfor det område som pædagog.

Hold fast...spørg din veninde hvad der er synd ved det...tror mange bliver ramt og provokeret når der er nogen der kan det man måske selv ønsker mere af...den der dårlige samvittighed....

Knus-...

Enig! Ville også holde den lille mand og tullepigen hjemme så længe jeg kunne... Jeg tænker også at det kan være fordrene for søskendeforholdet senere hen :0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Vidunderligeunger

puha, sikke en omgang for dig og din dreng.. det lyder virkelig til han har brug for dig, så jeg synes slet ikke det er et spørgsmål OM han skal, men at du simpelthen bare tager ham ud! og sikke da en virkelig smart pædagog, sådan at se på det enkelte barns behov 

Nej, jeg synes virkelig du skal lytte til din dreng, og tage ham alvorlig (ikke at du ikke gør det) for han har brug for dig. Er enig med Eva langt hen ad vejen, jeg kan heller ikke se hvorfor det er skadeligt for børn under 3 at være hjemme... Selvfølgelig er det godt at de får relationer til andre jævnaldrende, men det er jo tydeligvis ikke hvad din dreng har mest brug for lige nu...

Held og lykke med det hele, jeg synes det er FLOT du sådan har mod på at have begge hjemme! STORT KNUS HERFRA!!

Anmeld

12. maj 2011

Oliver,Troia&Wictor

TUSIND tak for jeres dejlige opbakning....

Tager helt klart Oliver hjem

Anmeld

12. maj 2011

muzen

jeg ved ikke helt hvad jeg syntes du skal gøre. måske er det bedst for din søn at komme hjem at gå, men jeg ved fra min egen søn som lige har haft 3 uger hjemme med sygdom( hvor han ikk var syg så han bare lå og var slap) at han kedet sig helt vildt og manglet de andre børn.

og selvom i går i legestue og til gymnastik. er du så helt sikker på at det er nok til ham.

det ville det ikke være for mig søn der også er 2 et halv, han ville begynde at kravle på væggende af kedsomhed, selv om vi dagligt gik ture og var i haven og leget og var kreativ på forskellige måder.

og de skal lige sige han er vildt god til at lege selv. men alt har en grænse :-)

jeg syntes virkelig du skal tage en snak med en af pædagogerne du har tillid til. hvordan ser hans dag ud når du er ude af døren, er han glad efter 5 min? eller er han ked af det i flere timer efter du er kørt

ellers så syntes jeg måske at du skal snakke med din dattes sundhedsplejeske og hører om hvad hun siger til det hele.

ja som en anden der skriver måske ville han have det meget bedre af at komme i en DP. nogen børn er bare ikke til VG men mere til de små steder.

jeg må indrømme at jeg syntes der er vildt mange ting der spiller ind, enden man tager han ud af VG

nå men det var bare lige lidt af mine tanker

ps husk at han er jo nok kommet i trosalderen. jeg har også en søn der er mega meget sur lige fortiden og mor og far kan ikke gøre noget godt nok.

Anmeld

12. maj 2011

Dinna88

Oliver&Troia <3 skriver:

ja meget dejligt Mine børn har heldigvis jordens bedste mormor og bedstefar 

Så evt. give ham ham bleen på til han er sig selv igen

Deeeeeejlig  

Jamen, det var min første tanke. 

Anmeld

12. maj 2011

Valle81

Oliver&Troia <3 skriver:

ud af vuggestuen....

Oliver er 2½år og er virkelig ulykkelig når han bliver afleveret om morgenen.... han bliver afleveret kl. 7 og hentet kl. 13 ...

I februar sidste år fik vi Troia som er født 3½mdr. for tidligt, og jeg var indlagt i 4½mdr. med hende både i skejby og i randers, så der har jeg svigtet Oliver RIGTIG meget,han var kun 14mdr. da Troia blev født men han tog det vildt pænt... har siden udskrivelsen haft en del indlæggelser, hvor jeg igen har været væk fra oliver... Men de sidste mdr. har Oliver været MEGET morsyg, kun jeg må nuller og putte ham, kun jeg må bade ham, hjælpe ham på toilettet, lege med ham, men han er ikk jaloux på Troia tvært imod...

Oliver er normalt en glad dreng, han er aldrig sur, græder aldrig, virkelig en glad og harmonisk dreng... men de sidste par mdr. er han blevet sur, skrigende, bider , slår er hysterisk...

Mit problem er når han skal afleveres han græder og græder og græder, jeg kan slet ikk have det, føler jeg endnu engang svigter ham... han har lige været hjemme en uge pga. en ørespytkirtel der er hævet,og på 3 dagen hjemme begyndte Oliver t blive min harmoniske dreng igen... jeg sendte ham i vuggestue igen i tirsdags og nu er min søn den sure og trælse dreng igen

Han var blevet ble fri for 2dr. siden, men for 3uger siden begyndte han igen at tisse i bukserne og jeg kan ikk få ham ble fri igen nu

Kan det være hans følelser fra Troia's fødsel og mit fravær der kommer til udspil nu?

Har snakket med manden om at ta Oliver ud af vuggestuen (går hjemme på barsel med Troia) også beholde ham hjemme til han skal i vuggestue til December, har termin i November, men bliver sygemeldt når Troia skal i vuggestue til august pga. frygt for for tidlig fødsel igen...

mit ? hva ville du/i gøre som forældre???

Knz en fortvivlet mor

Jeg ville beholde ham hjemme:0) Mener selv at børn har det bedst hjemme - og når han ikke trives der så ville jeg ikke tvivle og slet ikke når jeg havde muligheden:0)

Jeg går selv hjemme på barsel med Arthur som erfra 16/04-2011 og har valgt at beholde Anton,som lige er blevet et år, hjemme længe endnu. Planen er et halvt år mere, men måske også resten af barslen med Arthur. Skal først starte på arbejde 27/03-2012:0)

Så go for it siger jeg, nyd at du har muligheden:0)
Christina

Anmeld

12. maj 2011

Malthes mor

Førts og fremmest, så ved jeg ikke hvad du skal gøre. Det er din beslutning. Du er trodsalt Olivers mor, og kender ham bedst.

Men min umiddelbare tanke var, da jeg læste at du har termin til november. Mon ikke Oliver reagere på det? Du/I har været så meget igennem med Lillesøster, og han har måtte undværer sin mor. Så i hans hjerne er det sådan når man skal have en lillesøster/lillebror og det er bare ikke særlig sjovt. Heller ikke selvom man har verdens bedste far! Mor er noget specielt

Men jeg er også tilbøjlig til at give din veninde ret i, at det jo så ikke bliver nemmere til december, når han skal i BH. Men om det til den tid bliver værst for dig elle ham...ja det må tiden jo vise. For til den tid, er den lille kommet, og vil han da ikke føle en afvisning fra sin mor? Og som der tidligere er foreslået, hvad med at give ham nogen meget korte dage i VG, så han kommer ud blandt jævnaldrende børn eller som der også er foreslået, hvad med DP.

Jeg har selv to drenge, som ALDRIG har villet i den kommunale legestue pga al den larm, som der jo er, når 20 børn + 4-5 voksne er samlet. Herhjemme har vi tit talt, om at det var godt at vi i sin tid fravalgte VG, for det var aldrig gået med vores børn. Men når de er/har været hos DP-mor, så er de glæde og trygge. For der er ro!

Tjaaa det blev en længere smøre. Brug det eller lad være. Jeg håber bare for jer alle, at I finder den bedste løsning

Marianne

Anmeld

12. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Øv, hvor er det synd for jer.

Lige det med bleen lyder som et typisk tegn på at han føler en form for "svigt" i forhold til at han er blevet storebror, det er MEGET normalt.

Kunne du ikke snakke med pædagogerne omkring dine bekymringer, jeg er sikker på de har set andre børn i hans situation. De bliver nødt til at forstå at han er i en sårbar situation og det ville være godt for ham at få lidt mere opmærksomhed og omsorg når han er afsted.

Jeg er ikke sikker på at det ville være en god ide at tage ham ud af vuggestuen. Og hans dage er egentlig ret korte i forhold til så mange andre børn. Han skal jo tilbage i institution igen på et tidspunkt. Men det er jo jeres beslutning og i kender ham bedst. I skal også bare tænke på at hans hverdag ikke bliver alt for kaotisk. Især når han skal være storebror igen snart.

Held og lykke til jer. Det skal nok blive bedre.

Anmeld

12. maj 2011

Carina:-)

Ta ham hjem,han har brug for sin mor.

Som du selv skriver ,så viser han jo hvad han har brug for med sit kropssprog.

Anmeld

12. maj 2011

Dictes mor

Oliver&Troia <3 skriver:

Hvor var det dejligt du skrev sådan... så er det ikk mig der er hysterisk og overfølsom

Tror oz seriøst jeg tager ham ud, og beholder ham hjemme til han skal i BH.

Det er du bestemt ikke den eneste, der har det sådan. Jeg ville også have Dicte hjemme, hvis hun havde det sådan. Du skal huske på, at du er moderen, og du ved bedst og dit barn har det godt, og føler du, at han ikke trives og at han er ked af det, så skal du handle på det ligemeget hvad andre så ville have at sige om det. Det er vigtigt at lytte til dine instinkter, for det er vel egentlig det det er, når folk taler om at man er henholdsvis høne- og løvemor. Jeg er begge dele, og bestemt ikke flov over det, det er mig og min mand, der ved, hvad der er bedst for Dicte og ikke alle mulige andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.