Overvejer at ta min søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

TrineCT

Oliver&Troia <3 skriver:

ud af vuggestuen....

Oliver er 2½år og er virkelig ulykkelig når han bliver afleveret om morgenen.... han bliver afleveret kl. 7 og hentet kl. 13 ...

I februar sidste år fik vi Troia som er født 3½mdr. for tidligt, og jeg var indlagt i 4½mdr. med hende både i skejby og i randers, så der har jeg svigtet Oliver RIGTIG meget,han var kun 14mdr. da Troia blev født men han tog det vildt pænt... har siden udskrivelsen haft en del indlæggelser, hvor jeg igen har været væk fra oliver... Men de sidste mdr. har Oliver været MEGET morsyg, kun jeg må nuller og putte ham, kun jeg må bade ham, hjælpe ham på toilettet, lege med ham, men han er ikk jaloux på Troia tvært imod...

Oliver er normalt en glad dreng, han er aldrig sur, græder aldrig, virkelig en glad og harmonisk dreng... men de sidste par mdr. er han blevet sur, skrigende, bider , slår er hysterisk...

Mit problem er når han skal afleveres han græder og græder og græder, jeg kan slet ikk have det, føler jeg endnu engang svigter ham... han har lige været hjemme en uge pga. en ørespytkirtel der er hævet,og på 3 dagen hjemme begyndte Oliver t blive min harmoniske dreng igen... jeg sendte ham i vuggestue igen i tirsdags og nu er min søn den sure og trælse dreng igen

Han var blevet ble fri for 2dr. siden, men for 3uger siden begyndte han igen at tisse i bukserne og jeg kan ikk få ham ble fri igen nu

Kan det være hans følelser fra Troia's fødsel og mit fravær der kommer til udspil nu?

Har snakket med manden om at ta Oliver ud af vuggestuen (går hjemme på barsel med Troia) også beholde ham hjemme til han skal i vuggestue til December, har termin i November, men bliver sygemeldt når Troia skal i vuggestue til august pga. frygt for for tidlig fødsel igen...

mit ? hva ville du/i gøre som forældre???

Knz en fortvivlet mor

Hej

Det lyder ikke spor rart. Har du talt med pædagogerne om problematikken? De har ihvertefalde noget viden omkring småbørns psykologi.

Trine

www.smart-babytøj.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

Oliver,Troia&Wictor

TrineCT skriver:

Hej

Det lyder ikke spor rart. Har du talt med pædagogerne om problematikken? De har ihvertefalde noget viden omkring småbørns psykologi.

Trine

www.smart-babytøj.dk

har talt med lederen derover, men synes hun bagatilisere det og siger bare deet går over... oliver er i forvejen ikk særlig glad for hende, og har kun to han går frivillig til... føler ikk der er den store opbakning ej heller omkring med at blive blefri.. oplevede for en uge siden, at den der styre hans stue (hun har været pædagog i 30år) faktisk skældte ham ud fordi han havde tisset i bukserne for 5. gang den dag... så fuldstændig rødt for vi bruger ikk at skælde ud over tis i bukserne tvært imod forklare ham han skal huske at sige han skal tisse... Hun belære miig konstant om hvordan jeg skal putte og behandle oliver herhjemme og er begyndt at fortælle hvordan jeg skal gøre med troia... Hun ser mig som en ung uvidende mor, på trods af jeg bliver rost alle vegne for olivers opdragelse og gode humør og for troia ufattelig udvikling...

er helt ødelagt

Anmeld

12. maj 2011

VIPpigen

Jeg ville klart også tage ham ud så i kan være mere sammen, og så evt. finde en dagpleje/lege gruppe hvor i kan tage hen feks en gang i ugen, så han stadig får lidt samvær med andre børn. Der er altså masser af muligheder i dag for at børn kan være sociale selvom de ikke bliver passet ude, det kræver bare lidt fra dig

Anmeld

12. maj 2011

Oliver,Troia&Wictor

VIPpigen skriver:

Jeg ville klart også tage ham ud så i kan være mere sammen, og så evt. finde en dagpleje/lege gruppe hvor i kan tage hen feks en gang i ugen, så han stadig får lidt samvær med andre børn. Der er altså masser af muligheder i dag for at børn kan være sociale selvom de ikke bliver passet ude, det kræver bare lidt fra dig

Går i forvejen i legestue med min datter og der kan jeg bare tage Oliver med oz... Hver onsdag fra 10-12... har oz overvejet noget gymnastik med Oliver en gang om ugen...

Anmeld

12. maj 2011

Mi

Jeg ville tage ham hjem. Jeg går selv hjemme med min datter på 2½ år og hun nyder det virkelig meget. Hun var egentlig meget glad for at gå i vuggestue, men hun havde virkelig rundsave på albuerne og var svær at få til at smile (for andre end mig og min mand). Et par måneder efter at hun kom hjem at gå ændrede hun fuldstændig humør. Hun blev glad og afslappet. Hun er blevet meget mere blød og harmonisk, og nu ser hun ikke andre børn som konkurrenter men er meget glad for sine venner. Vi har i kommunen en legestue, hvor hun kommer tre formiddage om ugen, og det er hun meget glad for, men mere har hun heller ikke brug for.

Jeg tror helt sikkert at din søn vil nyde at komme hjem og gå og nusse rundt med dig. Og hvis du så har mulighed for at komme ham i en legestue et par gange om ugen, så sker der jo også noget for ham der.

Held og lykke med beslutningen

www.stjerneleg.dk

Anmeld

12. maj 2011

VIPpigen

Oliver&Troia <3 skriver:

Går i forvejen i legestue med min datter og der kan jeg bare tage Oliver med oz... Hver onsdag fra 10-12... har oz overvejet noget gymnastik med Oliver en gang om ugen...

Og det er en kanon ide. Så laver i 3 noget sammen, altså sammen med hans søster, og så har han dig en eftermiddag hvor i kan gå til gymnastik. Så mærker han du er der (det er du i forvejen, men lyder som om han lige mangler den ekstra følelse)

Så alletiders ide syntes jeg hvertfald... Ta ham ud af den vuggestue, og hyg jer hjemme, det trænger han vidst til

Anmeld

12. maj 2011

TrineCT

Oliver&Troia <3 skriver:

har talt med lederen derover, men synes hun bagatilisere det og siger bare deet går over... oliver er i forvejen ikk særlig glad for hende, og har kun to han går frivillig til... føler ikk der er den store opbakning ej heller omkring med at blive blefri.. oplevede for en uge siden, at den der styre hans stue (hun har været pædagog i 30år) faktisk skældte ham ud fordi han havde tisset i bukserne for 5. gang den dag... så fuldstændig rødt for vi bruger ikk at skælde ud over tis i bukserne tvært imod forklare ham han skal huske at sige han skal tisse... Hun belære miig konstant om hvordan jeg skal putte og behandle oliver herhjemme og er begyndt at fortælle hvordan jeg skal gøre med troia... Hun ser mig som en ung uvidende mor, på trods af jeg bliver rost alle vegne for olivers opdragelse og gode humør og for troia ufattelig udvikling...

er helt ødelagt

Okay det lyder som om i snakker godt og grundigt forbi hinanden. Tænker på om en dagplejer ville være svaret. Lidt mere intime forhold, mere ro og tid til det enkelte barn.

Der er så meget læring for din søn når han er sammen med andre børn i samme alder, syntes det er vigtigt at han får den kontakt hver dag.

Trine

Anmeld

12. maj 2011

Oliver,Troia&Wictor

Mi skriver:

Jeg ville tage ham hjem. Jeg går selv hjemme med min datter på 2½ år og hun nyder det virkelig meget. Hun var egentlig meget glad for at gå i vuggestue, men hun havde virkelig rundsave på albuerne og var svær at få til at smile (for andre end mig og min mand). Et par måneder efter at hun kom hjem at gå ændrede hun fuldstændig humør. Hun blev glad og afslappet. Hun er blevet meget mere blød og harmonisk, og nu ser hun ikke andre børn som konkurrenter men er meget glad for sine venner. Vi har i kommunen en legestue, hvor hun kommer tre formiddage om ugen, og det er hun meget glad for, men mere har hun heller ikke brug for.

Jeg tror helt sikkert at din søn vil nyde at komme hjem og gå og nusse rundt med dig. Og hvis du så har mulighed for at komme ham i en legestue et par gange om ugen, så sker der jo også noget for ham der.

Held og lykke med beslutningen

www.stjerneleg.dk

Oliver fik oz hurtig hans gode humør igen i sidste uge da han var hjemme

Anmeld

12. maj 2011

Mi

Oliver&Troia <3 skriver:

Oliver fik oz hurtig hans gode humør igen i sidste uge da han var hjemme

Dejligt  Jeg ville ikke overhovedet være bekymret over at tage ham hjem i et halvt års tid, indtil børnehave alderen. Det er da en unik mulighed for ham og for dig, til at bruge en helt masse tid sammen. Hvis i har råd, kan i jo også beholde vuggestuepladsen, men kun benytte den et par formiddage om ugen, hvis i lige vil afprøve først, om det er noget for jer at han er hjemme.

Anmeld

12. maj 2011

Aves.

Oliver&Troia <3 skriver:

hvor er jeg glad for jeres opbakning... min mand siger det samme og det gør min mor oz..

mn veninde derimod siger det ikk er sundt for Oliver at blive hjemme og det bliver værre at sende ham i BH til December i stedet...

Føler bare jeg svigter ham hver morgen når jeg går fra vuggestuen, for det er ik en hysterisk dreng jeg aflevere men der imod en ulykkelig dreng

Vi skal jo ikke udsætte vores børn for noget skidt bare fordi de skal afsted senere, eller vænnes af senere osv...så burde man hverken amme eller have dem hjemme overhoved.

I min optik er det noget af det mest misforståede at tro at små børn under tre pr lider af at være hjemme...kan ikke forstå hvorfor det er blevet sådan, men det må jo være alle institutionsbørnene der får børn nu...og som tror det er det bedste og rigtige.

Jeg har været ude og se hvordan det foregår og jeg kan ikke se at det på nogen måder er positivt at sende dem afsted hvis man kan have dem hjemme...det er pasning fordi man som forældre ikke kan have dem, ikke andet...og som tiden er nu og med alle de nedskræinger så er børnepaning efterhånden bare børneopbevaring...jeg kunne ikke stå inde for det og arbejde indenfor det område som pædagog.

Hold fast...spørg din veninde hvad der er synd ved det...tror mange bliver ramt og provokeret når der er nogen der kan det man måske selv ønsker mere af...den der dårlige samvittighed....

Knus-...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.