Hvornår fik eller får jeres børn mobil...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Aves.

Loppe skriver:

Ha ha jeg var 20 år da jeg fik min den første mobiltelefon, og den kunne ikke sende sms'er. Og jeg kunne ikke finde ud af at tage den når den ringede.....

Det kunne min heller ikke..det fandtes jo ikke.. jeg husker tydeligt min første sms...det var en teliamobil hvor jeg skulle hive antennen ud..jeg fik en sms besked da jeg lige var kommet hjem hos mine forældre, sendt af min kæreste...det var foråret 99...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Aves.

Loppe skriver:

Jeg synes der er en super god debat du har oprettet, jeg synes nemlig der mangler lidt meninger om netop dette emne.

Min holdning var egentlig at 10 år var en god alder, jeg synes at de der er nået en alder hvor de begynder at blive lidt mere bevidste. De kan passe på ting, og de har måske en sans for hvornår telefonen skal gemmes væk, og hvornår det er ok at have den fremme.

Min datter er skilsmissebarn, og jeg fik desværre ikke et ord indført, hendes far forærede hende en telefon (uden mit vidne ) da hun gik i 1. klasse. Jeg synes det var alt for tidligt, hun havde ingen sans for hvornår det var ok at ringe og hvornår det ikek var. Hun kunne ringe til mig 30 gange på en dag (når hun var hos ham), blot for at høre hvad jeg lavede, og det var lige fra kl.6 om morgenen til kl. 23 om aftenen.

Jeg har en søn på 5 år, som jeg regner med får en telefon om et par år. Min holdning er med årerne blevet lidt mere afslappet.

Vi har dog en ekstra telefon, som ligger her hjemme, og er det nødvendigt, så får han lov at bruge den.

Nu om stunder hvor man ikke har fastnettelefon, så synes jeg faktisk det er meget praktisk altid at have en ekstra telefon til at ligge i hjemmet.

Ja, det der med en mobil i hjemmet, det er nemlig også det jeg har manglet hvis Bertram lige var alene hjemme...men nu er der en...han har gratis sms så han kan sende en sms hvis nogen skal ringe, han må ikke selv ringe og gør det ikke...det har jeg ikke råd til og som du skriver, så skal det ikke være sådan at de bare ringer konstant rundt..

Men ja, det er nemlig noget som rykker hurtigt, det der med børn og mobiler..

Anmeld

11. maj 2011

baby012

Eva. skriver:

Når du siger opdraget, hvad mener du så....? er det bare fordi det er det du har hørt, eller hvordan mener du..

Det er der de fleste i min familie fik det og stadig gør det.. 

men igen, kan jo være det ændre sig når H*N bliver ældre  

Anmeld

11. maj 2011

betski

Eva. skriver:

Er det ud fra en bestemt alder eller når lysten, eller behovet er der eller hvad har I gjort.

Min den store fik først i 3 kl. da han skulle til at gå i klub og ingen holdt øje med hvor han var og hvornår....altså skole og pædagoger.

Bertram som går i 1 klasse har lige fået en, min den gamle og han er ellevild....så for ham var det lysten der gjorde han fik den mere end behovet, selvom det er skønt han nu kan skrive og ringe til mig når han er hos sin far.. Han har så taget den med i skole i dag, og det må de gerne, altså i sfo...ikke i skoletiden..

Hvad med jer...hvordan er jeres holdning og tanker omkring børn og mobiler...

Min datter fik hendes mobil som 6 årig. Af to grunde: For at have den når hun var med mine forældre på camping, så ville de gerne at de kunne ringe til hende, hvis hun var ude at lege og de evt gik en tur med hunden eller når de skulle spise, så de kunne ringe efter hende. Men også for at hun havde/har mulighed for at ringe når hun tager toget over til sin far.

Ellers havde jeg besluttet mig for, at hun skulle have en mobil den dag hun selv skulle gå hjem fra skole.

Anmeld

11. maj 2011

Dansker i England

Det var et godt spørgsmål, hvornår de små skal have mobil.

Jeg venter dog lige et par år endnu med lillepigen, og selvom hun er helt vild med mobiler og kan låse de fleste mærker op (tastaturlås) og finde ud af at ringe fra dem, så tror jeg ikke, hun har et behov for en endnu 

Når hun bliver en 6-7 år kunne jeg tro, det ville blive aktuelt - men det må tiden vise.

Anmeld

11. maj 2011

betski

Eva. skriver:

Jeg var 23 da jeg fik...men hey, der var de jo også først lige kommet på markedet for almindelige dødelige...så det kan vel næppe sammenlignes...ting skal jo lige opfindes, før de kan skabe et behov..

Nej vi skal vel ikke se på, hvornår vi selv fik en mobil hehe. Jeg var 19 år og var en af de første i min omgangskreds der fik en. Jeg kunne modtage sms'er på den men ikke sende - fedt!

Anmeld

11. maj 2011

Dansker i England

duddi. skriver:

Nej vi skal vel ikke se på, hvornår vi selv fik en mobil hehe. Jeg var 19 år og var en af de første i min omgangskreds der fik en. Jeg kunne modtage sms'er på den men ikke sende - fedt!

Jeg var 17 - også en af de første i min omgangskreds. Havde et sponsorfon abonnement (kan I huske, hvad det var?) Kunne hverken sende eller modtage texts - men havde så heller ikke nogen at sende dem til

Anmeld

11. maj 2011

MaliksMor

Jeg tror jeg gik i 5-6 klasse da jeg fik min første mobil. Men, tingene har jo ændrede sig en del på de ti år der nu er gået:-) Malik er 1 år og allerede nu viser han stor intresse i vores mobiler - haha:-D men, han for en når han vil ha' en. Så hvis han vil ha' en i 0 klasse for han en af vores gamle, men det kan jo også være han førest vil ha' en i 3-4-5 klasse, det må tiden vise ;-) men, kort sagt når han vil ha' en for han en

Anmeld

12. maj 2011

lene

mine får ikke en før de kan læse og skrive nogenlunde, jeg kan faktisk ikke se de har et behov for en, min store på 7 går i sfo og der kan de låne telefonen, hvis de vil lave en lege aftale, så nej det bliver nok ikke aktuelt før omkring 3-4 klasse,

Anmeld

12. maj 2011

annekarina

hej.

vores den ældste var 9 år da hun fik sin første mobil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.