Hvornår fik eller får jeres børn mobil...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Aves.

Tdittmann skriver:

vi har også lige haft det oppe og vende herhjemme for jeg har en datter på 8½ som ønsker sig en mobil.

Vores holdning herhjemme er at når hun ikke længere kan gå i SFO så kan hun få en mobil indtil da kan vi ikke se hvad hun skal bruge den til for alle hendes veninder går jo også i SFO. Og legeaftaler går her hos os fra voksen til voksen

så her får hun en mobil i 3. klasse

hehe..det er sådan en rigtig voksen forælder holdning, er det ikke...?det er i hvert fald den jeg hører tit. Jeg tror bare jeg ser alt det positive i det at have en mobil og ikke kun som en telefon men alt det andet den også kan... alt skal jo ikke have en praktisk funktion...jeg ser noget socialt i det og noget relationsstyrkende/dyrkende, selvstændigheds skabende...det at skrive med vennerne, moster, bedsteforældre osv...tage billeder og kunne lægge dem på fb eller sende til bror eller venner...

Jeg kan i den grad se den som nyttig...og hvis man endelig kun skulle gå ud fra den rent praktiske funktion og det vigtige der, så er en mobil vel egentlig npget alle mennesker kan og har undværet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Aves.

gravid20 skriver:

tror bare det er omkring der jeg er opdraget til at de skal have en  

kan da også sagtens være jeg skifter mening når den bette rammer et punkt hvor jeg føler det er nødvendigt  

Når du siger opdraget, hvad mener du så....? er det bare fordi det er det du har hørt, eller hvordan mener du..

Anmeld

11. maj 2011

lucas<3

Eva. skriver:

Ellers er den også lidt svær at bruge...

hehe ja.

har hørt der er nogle der gir sit barn en når de gåri 2 kl, og det sysn jeg er for tidligt..

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

luppe-laban skriver:

hehe ja.

har hørt der er nogle der gir sit barn en når de gåri 2 kl, og det sysn jeg er for tidligt..

Min går i 1 klasse og fik i går...jeg kan ikke se hvad der er for tidligt ved det,...hvis det er noget som giver mening, glæde og som er brugbart, så handler det vel ikke om alder eller?

Anmeld

11. maj 2011

JulieE

Min søn er 7 år og går i 0. klasse. Han har ikke en endnu, men kan se at flere af han klassekammerater har en. Han har slet ikke udtrykt ønske om at få mobil telefon endnu, så mit umiddelbare bud er ved en gang omkring 3. klasse.  Men jeg har ikke lagt mig fast på noget, hvis ønsket og behovet opstår før og jeg mener han kan håndtere det, ja så kan det godt være han får en før  

Jeg er dog helt sikker på han skal have en senest når han starter i klub i slutningen af 3. klase 

Anmeld

11. maj 2011

Kofoed.

Mig og mine søskende fik en fælles mobil, da jeg var omkring 5, da de andre så fik deres egne, blev det helt min omkring de 7-8 år.

Mine unger for en, når der bliver behov, altså skal vi noget ude, hvor der er en chance for, at de "bliver væk" eller løber selv rundt og hygger sig osv. Men vil ikke have, at de skal have den med i skole og sådan, for det er til nødsituationer og ikke sjov ellers skal de selv betale regningen, om det bliver med job eller huslig arbejde, det må de om.

Anmeld

11. maj 2011

Pia.

Mikkel har haft en del år nu og skal i 6 klasse her efter sommerferien ....

Mille har haft en gammel "lege" mobil først - en hun bare spillede på og for godt et år siden fik hun rigtig kort I og ny mobil - hun er super dygtig til at sms og hendes stavning er blevet endnu bedre - de må ikke have mobil i skolen og heller ikke I sfo, men hun har den I tasken for en sikkerhedsskyld og kan ringe til mig hvis hun selv skal cykle hjem ....

Men altså mine fik mobil pga. lyst ikke det store behov - Mikkel kan jo så ikke leve uden sin mere og den sidder klistret på kroppen - kæresten skal jo kunne fange ham hele døgnet he he...

Knus Pia.

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

JulieE skriver:

Min søn er 7 år og går i 0. klasse. Han har ikke en endnu, men kan se at flere af han klassekammerater har en. Han har slet ikke udtrykt ønske om at få mobil telefon endnu, så mit umiddelbare bud er ved en gang omkring 3. klasse.  Men jeg har ikke lagt mig fast på noget, hvis ønsket og behovet opstår før og jeg mener han kan håndtere det, ja så kan det godt være han får en før  

Jeg er dog helt sikker på han skal have en senest når han starter i klub i slutningen af 3. klase 

Sådan var det præcis med min den store og han er stadig nu her som 14 årig ikke interesseret i mobiler og teknik på den måde....det er lidt sjovt så forskellige de er, sådanne børn..

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

Pia. skriver:

Mikkel har haft en del år nu og skal i 6 klasse her efter sommerferien ....

Mille har haft en gammel "lege" mobil først - en hun bare spillede på og for godt et år siden fik hun rigtig kort I og ny mobil - hun er super dygtig til at sms og hendes stavning er blevet endnu bedre - de må ikke have mobil i skolen og heller ikke I sfo, men hun har den I tasken for en sikkerhedsskyld og kan ringe til mig hvis hun selv skal cykle hjem ....

Men altså mine fik mobil pga. lyst ikke det store behov - Mikkel kan jo så ikke leve uden sin mere og den sidder klistret på kroppen - kæresten skal jo kunne fange ham hele døgnet he he...

Knus Pia.

Hehe..det lyder meget som samme mønster med Bertram..og jeg tror nemlig også det styrker dem i det skriftlige..super god måde..

Det er sjovt at Mikkel har det sådan, jeppe er så ligeglad med sin mobil, skøre knægt....bare han har sit wow...han er sgu blevet en rigtig slatten, bumset teenager...

knus..

Anmeld

11. maj 2011

Pia.

Eva. skriver:

Hehe..det lyder meget som samme mønster med Bertram..og jeg tror nemlig også det styrker dem i det skriftlige..super god måde..

Det er sjovt at Mikkel har det sådan, jeppe er så ligeglad med sin mobil, skøre knægt....bare han har sit wow...han er sgu blevet en rigtig slatten, bumset teenager...

knus..

He He ... Mikkel spiller slet ikke mere - af nogen form... han bruger alt sin tid med kæresten og to rigtige gode venner - de er sammen dagligt ... og så står han meget på Streetboard og rulleskøjter ... lidt sjovt for troede han ville være klistret til en skørm i denne alder...

Hans kæreste er den sødeste skønneste pige - de er så søde sammen og har så mange fælles interesser - hun er samtidig hans aller bedste ven ... De laver mad sammen her hjemme ind imellem - hvis de små er hos Jim og Mikkel bliver her men jeg måske har en aftale så invitere han hende her hjem og så spiser de sammen og hygger ... den anden dag kom jeg hjem til jordbær dessert - de havde lavet med flødeskum, Kys (du ved de der man spiser til is) vanilie og Jordbær - der havde de blandet det samme og glædet sig til jeg skulle smage det og så havde de lavet Chili pizzaer ...

Skønne dejlige unger...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.