Hvornår fik eller får jeres børn mobil...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Diana...

Pia. skriver:

He He ... Mikkel spiller slet ikke mere - af nogen form... han bruger alt sin tid med kæresten og to rigtige gode venner - de er sammen dagligt ... og så står han meget på Streetboard og rulleskøjter ... lidt sjovt for troede han ville være klistret til en skørm i denne alder...

Hans kæreste er den sødeste skønneste pige - de er så søde sammen og har så mange fælles interesser - hun er samtidig hans aller bedste ven ... De laver mad sammen her hjemme ind imellem - hvis de små er hos Jim og Mikkel bliver her men jeg måske har en aftale så invitere han hende her hjem og så spiser de sammen og hygger ... den anden dag kom jeg hjem til jordbær dessert - de havde lavet med flødeskum, Kys (du ved de der man spiser til is) vanilie og Jordbær - der havde de blandet det samme og glædet sig til jeg skulle smage det og så havde de lavet Chili pizzaer ...

Skønne dejlige unger...

Ej Pia jeg ka altså slet ikke huske hvor gammel din søn er  Men hvor lyder det altså bare så sødt jeg bliver helt varm om hjertet og tænker tilbage til den gang  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Aves.

Pia. skriver:

He He ... Mikkel spiller slet ikke mere - af nogen form... han bruger alt sin tid med kæresten og to rigtige gode venner - de er sammen dagligt ... og så står han meget på Streetboard og rulleskøjter ... lidt sjovt for troede han ville være klistret til en skørm i denne alder...

Hans kæreste er den sødeste skønneste pige - de er så søde sammen og har så mange fælles interesser - hun er samtidig hans aller bedste ven ... De laver mad sammen her hjemme ind imellem - hvis de små er hos Jim og Mikkel bliver her men jeg måske har en aftale så invitere han hende her hjem og så spiser de sammen og hygger ... den anden dag kom jeg hjem til jordbær dessert - de havde lavet med flødeskum, Kys (du ved de der man spiser til is) vanilie og Jordbær - der havde de blandet det samme og glædet sig til jeg skulle smage det og så havde de lavet Chili pizzaer ...

Skønne dejlige unger...

Åhh, hvor lyder det bare skønt....fantastisk...kan høre han rigtig trives... Jeppe er i "piger er dumme og pinlige og alligevel spændene-alderen... " pubertet i fuld flor..

Jeppe er jo stadig påvirket af allergi og det hæmmer virkelig i hverdagen og gør ham så møg træt......han er vokset 18 cm siden han fik sin diagnose og taget 13 kg på, så han er ved at være stor... 163cm, er han oppe på nu....men alt det der er sket har godt nok taget meget fra ham.. men han trives og har et par kammerater han gerne og tit spiller wow med...

Knus..

Anmeld

11. maj 2011

Winnie

Eva. skriver:

Er det ud fra en bestemt alder eller når lysten, eller behovet er der eller hvad har I gjort.

Min den store fik først i 3 kl. da han skulle til at gå i klub og ingen holdt øje med hvor han var og hvornår....altså skole og pædagoger.

Bertram som går i 1 klasse har lige fået en, min den gamle og han er ellevild....så for ham var det lysten der gjorde han fik den mere end behovet, selvom det er skønt han nu kan skrive og ringe til mig når han er hos sin far.. Han har så taget den med i skole i dag, og det må de gerne, altså i sfo...ikke i skoletiden..

Hvad med jer...hvordan er jeres holdning og tanker omkring børn og mobiler...

Da min den store var 6 år fik han sin første mobil, da han selv gik til og fra skole og tit legede på en legeplads et stykke fra vores blok, følte jeg det var en sikkehed at kunne få fat på ham. Lille bror på 4 år fik en samtidig, for at kunne spille på den  Men når de starter i skole har jeg synes, så min 3. fik da han skulle i skole, men her hvor vi bor nu er der skole bus og han skal ikke gå selv, så det er faktisk først her i 1. kl at han rigtig er begyndt at bruge den, høre tit musik på de, tager billeder og ringer selv til venner og spørger om de kan lege. Han sms'er ikke endnu.

Min datter på 5½ spørger om hvornår hun for sin og det er helt klart at hun ikke ville kunne bruge den til sms, men ringe, høre musik og tage billeder som sine brødre er jo det hun gerne vil og jeg kan godt forstå hende og debatere det lidt med faren 

Børn er forskellige og min 2. søn på nu 13 år har fornyligt kommet sin mobil i vaske tøjet og jeg opdagede den ikke  Han mente dog ikke at han behøvede en ny mobil for han brugte den jo aldrig. Nej, men han tager den da når jeg ringer til ham og spørger hvor han er  Så han fik en ny, men dog billig mobil.

Anmeld

11. maj 2011

Diana...

Jeg ved slet ikke hvornår mine får mobil de er jo slet ikke så gamle endnu. Jeg mener jeg selv var 16 da jeg fik men det var den gang og der var det jo slet ikke et behov som det er nu så vi må se. 

Anmeld

11. maj 2011

Pia.

Diana... skriver:

Ej Pia jeg ka altså slet ikke huske hvor gammel din søn er  Men hvor lyder det altså bare så sødt jeg bliver helt varm om hjertet og tænker tilbage til den gang  

Han er 12½ år Diana - ja det er en skøn alder...

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

Diana... skriver:

Jeg ved slet ikke hvornår mine får mobil de er jo slet ikke så gamle endnu. Jeg mener jeg selv var 16 da jeg fik men det var den gang og der var det jo slet ikke et behov som det er nu så vi må se. 

Jeg var 23 da jeg fik...men hey, der var de jo også først lige kommet på markedet for almindelige dødelige...så det kan vel næppe sammenlignes...ting skal jo lige opfindes, før de kan skabe et behov..

Anmeld

11. maj 2011

Diana...

Eva. skriver:

Jeg var 23 da jeg fik...men hey, der var de jo også først lige kommet på markedet for almindelige dødelige...så det kan vel næppe sammenlignes...ting skal jo lige opfindes, før de kan skabe et behov..

Nemlig. 

Anmeld

11. maj 2011

Ina33

Eva. skriver:

Er det ud fra en bestemt alder eller når lysten, eller behovet er der eller hvad har I gjort.

Min den store fik først i 3 kl. da han skulle til at gå i klub og ingen holdt øje med hvor han var og hvornår....altså skole og pædagoger.

Bertram som går i 1 klasse har lige fået en, min den gamle og han er ellevild....så for ham var det lysten der gjorde han fik den mere end behovet, selvom det er skønt han nu kan skrive og ringe til mig når han er hos sin far.. Han har så taget den med i skole i dag, og det må de gerne, altså i sfo...ikke i skoletiden..

Hvad med jer...hvordan er jeres holdning og tanker omkring børn og mobiler...

Jeg synes der er en super god debat du har oprettet, jeg synes nemlig der mangler lidt meninger om netop dette emne.

Min holdning var egentlig at 10 år var en god alder, jeg synes at de der er nået en alder hvor de begynder at blive lidt mere bevidste. De kan passe på ting, og de har måske en sans for hvornår telefonen skal gemmes væk, og hvornår det er ok at have den fremme.

Min datter er skilsmissebarn, og jeg fik desværre ikke et ord indført, hendes far forærede hende en telefon (uden mit vidne ) da hun gik i 1. klasse. Jeg synes det var alt for tidligt, hun havde ingen sans for hvornår det var ok at ringe og hvornår det ikek var. Hun kunne ringe til mig 30 gange på en dag (når hun var hos ham), blot for at høre hvad jeg lavede, og det var lige fra kl.6 om morgenen til kl. 23 om aftenen.

Jeg har en søn på 5 år, som jeg regner med får en telefon om et par år. Min holdning er med årerne blevet lidt mere afslappet.

Vi har dog en ekstra telefon, som ligger her hjemme, og er det nødvendigt, så får han lov at bruge den.

Nu om stunder hvor man ikke har fastnettelefon, så synes jeg faktisk det er meget praktisk altid at have en ekstra telefon til at ligge i hjemmet.

Anmeld

11. maj 2011

JulieE

Eva. skriver:

Sådan var det præcis med min den store og han er stadig nu her som 14 årig ikke interesseret i mobiler og teknik på den måde....det er lidt sjovt så forskellige de er, sådanne børn..

Ja, det vildt så stor forskel der kan være  Min niece som bliver 10 år til efteråret, var helt vild for at få en og snakkede rigtig meget om at få en mobil. Så hun fik den til sin 8 års fødselsdag  

Anmeld

11. maj 2011

Ina33

Eva. skriver:

Ha ha jeg var 20 år da jeg fik min den første mobiltelefon, og den kunne ikke sende sms'er. Og jeg kunne ikke finde ud af at tage den når den ringede.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.