Hvornår fik eller får jeres børn mobil...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.788 visninger
40 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

Aves.

Er det ud fra en bestemt alder eller når lysten, eller behovet er der eller hvad har I gjort.

Min den store fik først i 3 kl. da han skulle til at gå i klub og ingen holdt øje med hvor han var og hvornår....altså skole og pædagoger.

Bertram som går i 1 klasse har lige fået en, min den gamle og han er ellevild....så for ham var det lysten der gjorde han fik den mere end behovet, selvom det er skønt han nu kan skrive og ringe til mig når han er hos sin far.. Han har så taget den med i skole i dag, og det må de gerne, altså i sfo...ikke i skoletiden..

Hvad med jer...hvordan er jeres holdning og tanker omkring børn og mobiler...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

eirene

Min holdning er at de skal kunne læse og skrive. Mine egne har først fået når de var 10 år. Men tiderne ændrer sig. Og hvis den lille lærer at læse og skrive før, så må jeg jo se på det til den tid.

Der kan sagtens være situationer hvor det er mere trygt for mig at de har en.

Irene

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

eirene skriver:

Min holdning er at de skal kunne læse og skrive. Mine egne har først fået når de var 10 år. Men tiderne ændrer sig. Og hvis den lille lærer at læse og skrive før, så må jeg jo se på det til den tid.

Der kan sagtens være situationer hvor det er mere trygt for mig at de har en.

Irene

Ja, det er jo det....min nummer to har knækket læse skrivekoden for for flere måneder siden, så han er virkelig helt opslugt i det der med at skrive beskeder og det er jo en super god læring også..

Min den store gik først i 6 klasse da han begyndte at huske at tage mobilen med og kan stadig glemme den... beskeder gider han ikke og ringer aldrig fra den...men ja, børn er jo laaaangt fra ens..

Anmeld

11. maj 2011

baby012

Jeg var selv 12 da jeg fik min første mobil.. 

tror min holdning er at de skal være mindst 10 ..

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

gravid20 skriver:

Jeg var selv 12 da jeg fik min første mobil.. 

tror min holdning er at de skal være mindst 10 ..

Må jeg spørge hvorfor lige 10 år...og hvorfor alder på?

Anmeld

11. maj 2011

eirene

Eva. skriver:

Ja, det er jo det....min nummer to har knækket læse skrivekoden for for flere måneder siden, så han er virkelig helt opslugt i det der med at skrive beskeder og det er jo en super god læring også..

Min den store gik først i 6 klasse da han begyndte at huske at tage mobilen med og kan stadig glemme den... beskeder gider han ikke og ringer aldrig fra den...men ja, børn er jo laaaangt fra ens..

Ja og heldigvis for det...

Anmeld

11. maj 2011

lucas<3

jeg fik min den første i 6 kl.

men jeg gir først min dreng en når han kan læse og skrive..

Anmeld

11. maj 2011

Aves.

luppe-laban skriver:

jeg fik min den første i 6 kl.

men jeg gir først min dreng en når han kan læse og skrive..

Ellers er den også lidt svær at bruge...

Anmeld

11. maj 2011

Tdittmann

vi har også lige haft det oppe og vende herhjemme for jeg har en datter på 8½ som ønsker sig en mobil.

Vores holdning herhjemme er at når hun ikke længere kan gå i SFO så kan hun få en mobil indtil da kan vi ikke se hvad hun skal bruge den til for alle hendes veninder går jo også i SFO. Og legeaftaler går her hos os fra voksen til voksen

så her får hun en mobil i 3. klasse

Anmeld

11. maj 2011

baby012

Eva. skriver:

Må jeg spørge hvorfor lige 10 år...og hvorfor alder på?

tror bare det er omkring der jeg er opdraget til at de skal have en  

kan da også sagtens være jeg skifter mening når den bette rammer et punkt hvor jeg føler det er nødvendigt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.