Alle de ting man ikke må...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Kofoed.

FruRafn skriver:

Altså selvfølgelig rygning, druk og stoffer:-)Tun er vidst også et nogo pga. tungmetaller, men anden fisk er helt ok, OGSÅ sushi:-)Og kaffe anbefaler man vidst heller ikke.

Laks er også et nogo. Men de andre fisk skulle ikke være noget problem, såsom torsk, spætte osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

lounika

NatteS skriver:

kan i komme i tanke om nogle af de ting man ikke må når man er gravid..

Min veninde er lige blevet gravid, og hendes kaereste er efter hende med det ene og det andet..

Hvad kender i af ting man ikke må som gravid - både først i graviditeten og senere.. og evt. hvorfor ?

der ikke noget man IKKE må men en masse der ikke er så godt måske... men alt med måde..

min kæreste har sagt at i mens jeg er garvis må jeg ikke tage solaium - farve mit hår- (ryge/drikke) men det gør jeg ikke i forvejen så..   ellers er der ikke nogle ting jeg ikke gør som normalt..

jeg baruger parfyme og meakuop som jeg lyster det men parfymen kommer helt a sig selv det kan du ike altid selv holde ud..

spiser som jeg alttid har gjort..

så tror ikke man skal gøre det til en sygdom at man er garvid...

Anmeld

11. maj 2011

NatteS

Ja der er meget med de fisk.. folk er ikke helt enige om hvad der er for nogle fisk man gerne må spise og ikke må..

er der egentlig ikke også noget med upasturiseret (*staves?)

Anmeld

11. maj 2011

Anette&Sophia

Tina&Daniel skriver:

Det er godt nok ikke lige med graviditeten, men efterfølgende HVIS man ammer, anbefaler 'de' at man ikke spiser for meget løg og kål da det går i mælen og kan give avav-maver hos baby  ..

det samme med chokolade, har jeg hørt
- det bliver en svær jul for mig

Anmeld

11. maj 2011

Kofoed.

NatteS skriver:

Ja der er meget med de fisk.. folk er ikke helt enige om hvad der er for nogle fisk man gerne må spise og ikke må..

er der egentlig ikke også noget med upasturiseret (*staves?)

Tun og laks skal man passe på med, da der er et højt kviksølv indhold. - Jeg fik afvide, at jeg kun måtte spise det en gang i måned, dog skulle der være mindre kviksølv i dåsetun, så små mængder et par gange om måned skulle ikke være noget problem.

Jo federe fisk - jo mindre skal man spise af det (det var hvad min læge også sagde).

Anmeld

11. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Maling - og slet ikke indendørs.

I øvrigt er det jo mændenes job, så pyt 

Og så har jeg læst noget om at Sit Ups ikke er så godt når man er et stykke henne. Men mon ikke det handler om ubehag også. Hvem kan dog lave Sit Ups med en blod på maven, hehe. 

Anmeld

11. maj 2011

Mor010711

Bløde oste frarådes også

Anmeld

11. maj 2011

Kofoed33 skriver:

Laks er også et nogo. Men de andre fisk skulle ikke være noget problem, såsom torsk, spætte osv.

Man må godt spise laks. Men max 125 gr om måneden 

Anmeld

11. maj 2011

Mor010711 skriver:

Bløde oste frarådes også

Er det ikke kun hvis de ikke er lavet med pastauriseret mælk? Sådan har jeg forstået det. Langt de fleste oste herhjemme er lavet af pastauriseret mælk. Noget med lovgivning osv. 

Anmeld

11. maj 2011

anetteb skriver:

det samme med chokolade, har jeg hørt
- det bliver en svær jul for mig

AAAIIII jeg SKAL da have chokolade til Jul. Buuhuuuuuu 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.