Alle de ting man ikke må...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.098 visninger
41 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

NatteS

kan i komme i tanke om nogle af de ting man ikke må når man er gravid..

Min veninde er lige blevet gravid, og hendes kaereste er efter hende med det ene og det andet..

Hvad kender i af ting man ikke må som gravid - både først i graviditeten og senere.. og evt. hvorfor ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Corn

I mine øjne er der ikke noget man ikke må. Kun noget man ikke bør. Og Alt med måde...

Så lidt almindelig logik, burde kunne give sunde og raske børn.

OG ellers får hun nok en masse at vide ved læge og jm

Anmeld

11. maj 2011

Bryndis

NatteS skriver:

Min veninde er lige blevet gravid, og hendes kaereste er efter hende med det ene og det andet..

Hvad kender i af ting man ikke må som gravid - både først i graviditeten og senere.. og evt. hvorfor ?

Alt med måde. Som man siger
Men ellers siger man at man ikke må:ryge, drikke alkohol, farve hår, gå i sol, gå i boblebad pga bakterier, bruge for meget kosmetik og parfume indholdte creme m.m., spise rød kød, rå fisk, max drikke 3 kopper kaffe/the om dagen, ikke for meget sodavand. Og sjovt nok ikke for meget frugt. Det indeholder naturlig sukker men får man for meget af det kan det blive usundt for barnet og den gravides vægt, tømme katte bakke.... Jeg kunne nok blive ved.

Men som sagt: ''Alt med måde''

Anmeld

11. maj 2011

NatteS

Bryndis skriver:

Men ellers siger man at man ikke må:ryge, drikke alkohol, farve hår, gå i sol, gå i boblebad pga bakterier, bruge for meget kosmetik og parfume indholdte creme m.m., spise rød kød, rå fisk, max drikke 3 kopper kaffe/the om dagen, ikke for meget sodavand. Og sjovt nok ikke for meget frugt. Det indeholder naturlig sukker men får man for meget af det kan det blive usundt for barnet og den gravides vægt, tømme katte bakke.... Jeg kunne nok blive ved.

ja der er nemlig SÅ mange ting..men det er sjovt lige at høre ..

er der flere folkens ?

Anmeld

11. maj 2011

Anette&Sophia

NatteS skriver:

altså det er ikke en sygdom jo.

hvis man løb hver dag, før man blev gravid, skal man ikke stoppe når man så er blevet gravid.

men som de andre også siger, alt med måde.

Anmeld

11. maj 2011

Meliora

NatteS skriver:

Altså selvfølgelig rygning, druk og stoffer:-)Tun er vidst også et nogo pga. tungmetaller, men anden fisk er helt ok, OGSÅ sushi:-)Og kaffe anbefaler man vidst heller ikke.

Anmeld

11. maj 2011

Tina&Laura

NatteS skriver:

Det er godt nok ikke lige med graviditeten, men efterfølgende HVIS man ammer, anbefaler 'de' at man ikke spiser for meget løg og kål da det går i mælen og kan give avav-maver hos baby  ..

Anmeld

11. maj 2011

Kofoed.

Bryndis skriver:

Hmm, to rettelser

Du må gerne spise sushi, da det er opbeværet på frost, så bakterierne er dræbt.

Du må gerne gå i sol, dog kun i kort tid af gangen, da det kan blive for varmt for både mor og bebs. Men igen, det frarådes pga pigmentforandringerne der sker i kroppen under en graviditet.

Men idéen med tråden var det ikke, at snakke sjove/skøre/mærkelige ting man ikke bør gøre under en graviditet?

Anmeld

11. maj 2011

anmaj

NatteS skriver:

der bliver tilrådet til ikke overdreven indtagelse af koffein... ca. 3 kopper kaffe om dagen.. (svarer til noget mere cola)

og så skal man passe på tun, sværdfisk.. ca. 100 g i ugen pga kviksølv indhold..

mener jeg...

men ellers også bare alm. sund fornuft... for selvom man har vildt meget lyst til slik og sådan så er det stadig vigtigt med rigtig mad og grønt og varieret..

Anmeld

11. maj 2011

NatteS

Hmm, to rettelser

Du må gerne spise sushi, da det er opbeværet på frost, så bakterierne er dræbt.

Du må gerne gå i sol, dog kun i kort tid af gangen, da det kan blive for varmt for både mor og bebs. Men igen, det frarådes pga pigmentforandringerne der sker i kroppen under en graviditet.

Men idéen med tråden var det ikke, at snakke sjove/skøre/mærkelige ting man ikke bør gøre under en graviditet?

nemlig nemlig ;P

og også lidt om hvorfor ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.