Socialt bedrageri...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2008

Anne

Jeg synes simpelthen det er så tarveligt at melde andre på den måde. Jeg kan slet ikke se, hvad man som person får ud af det, andet end at skade andre. Man får jo ikke emre ud af sine skattepenge alligevel, og hvis det kan hjælpe en familie til at have lidt bedre overskud, så for min skyld ingen alarm. Jeg synes, det er meget småligt at melde andre for socialt bedrageri og sort arbejde.

Men derimod ville jeg ikke tvivle et sekund, hvis det handlede om svigt eller andet for børn eller voksne. Ingen skal gøre andre mennesker fortræd på min vej, så er jeg klar til at kæmpe!

Anne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2008

Honningblomst

Anne skriver:

Jeg synes simpelthen det er så tarveligt at melde andre på den måde. Jeg kan slet ikke se, hvad man som person får ud af det, andet end at skade andre. Man får jo ikke emre ud af sine skattepenge alligevel, og hvis det kan hjælpe en familie til at have lidt bedre overskud, så for min skyld ingen alarm. Jeg synes, det er meget småligt at melde andre for socialt bedrageri og sort arbejde.

Men derimod ville jeg ikke tvivle et sekund, hvis det handlede om svigt eller andet for børn eller voksne. Ingen skal gøre andre mennesker fortræd på min vej, så er jeg klar til at kæmpe!

Anne

Enig....

Anmeld

10. november 2008

Mikkelmusen

Jeg ville ikke gøre det. Jeg vil faktisk kun melde nogen hvis det handlede om børnemishandling eller lign.

Jeg må da indrømme at jeg på et tidspunkt havde lyst til at melde nogen for socialt bedrageri, som havde meldt os for omsorgssvigt. Men på den anden side så gør det jo mig lige så tarvelig og led som den der meldte os.

Så det gjorde jeg ikke, for sådan er jeg bare ikke, og jeg ville desuden risikere at skulle igennem ny samtale med social-damen osv. Og jer der har prøvet det ved hvordan det kan være! Det skal lige siges at den indberetning de fik om os var 100% løgn, det var ikke et eneste sandt ord i den.

Nå men altså, for lige at vende tilbage så ville jeg IKKE melde nogen for socialt bedrageri. Men jeg ville melde nogen for mishandling hvis jeg var 100 % sikker på det fandt sted.

Christina

Anmeld

10. november 2008

Anne

Anne skriver:

Anne

Glemte lige, at jeg så også har den krølle på halen, at jeg ikke selv ville begå socialt bedrageri. Jeg kunne ikke drømme om at lukrere på andre på den måde, men jeg får ikke ondt i bagen over andre, der gør det. Herre Gud...

Anmeld

10. november 2008

Louise mortil4

hmm, det er svært tror jeg at svare på inden man selv er i det. Men har svaret ja, for det er jo ulovligt, men ville kun gøre det hvis jeg var 100% sikker i min sag og efter en snak med personen, det kan jo være det ikke er som det ser ud.

Men jeg ville så heller aldrig gøre det selv.

Knus

Anmeld

10. november 2008

Katjaro

Jeg har endnu ikke stået i situationen hvor jeg skulle tage beslutningen hvad jeg ville gøre.

Men jeg må tilstå at jeg bliver skisme harm når jeg betaler min skat (måske med glæde ) som i stedet for at gå til børnehaverne, hospitalerne eller skolerne, i stedet går lige ned i snydernes lommer - og hvis de så endda er så dumme at prale med det - tjaaah så kan jeg ikke sige at jeg ikke anmelder dem.

Hilsen Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.