Kan man være det bekendt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

Mor til Ella

gravid20 skriver:

Jeg ville helt sikkert sige det efter de første 12 uger.. 

hun må ikke fyre dig hvis du har fortalt at du er gravid, men hun kan sagtens fyrre dig hvis der er en anden der fortæller hende det først.. så er det jo nemt at snige sig udenom at skulle betale barsel.. 

- held og lykke 

under de omstændigheder må hun gerne. da hun bare kan sige at hun ikke vil beholde hende efter endt kontrakt.

Det er jo det der gør det svært.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Anonym trådstarter

Bare der var et rigtig svar

Anmeld

9. maj 2011

Mor til Ella

Holbæktrunten skriver:

Korrekt, EFTER man har fået jobbet og har overstået evt prøvetid, kan man ikke fyres - i hvert fald ikke med graviditet som begrundede :0) men du skulle bare vide hvor opfindsomme arb givere i det private kan være- og offentlige for den sags skyld. Hvis man kun har fået lovning på et job - som TS har- kan arb giver uden problemer vælge at ansætte en anden, da der ikke er kontrakt på noget endnu. Hvilket de fleste arb givere ville gøre, da det er både dyrt og besværligt at have en ansat på barsel... synes ikke det er noget forkert signal at sende ud, at man gerne vil have et arbejde, og derfor benytter sig af den ved lov bestemte ret til først at fortælle om evt graviditet 3 mdr før termin?

hov hov 

Arbejds tagere er sku også opfindsomme

Det behøver ikke være dyrt jeg betaler ind til barselsfond så det er meget lidt der koster mig når jeg har en der er på barsel

Men synes ikke der er særlig rart at man ser sådan på sin chef.

Anmeld

9. maj 2011

132319

Cris skriver:

Det er ikke en god start, hvis de ved, at du har været gravid allerede, da du har underskrevet kontrakten. Jeg ville være ærlig med dem, forklare situationen at du er både overlykkelig for dit kommende barn men også for dit arbejde. De skal få lov til at planlægge, hvornår og hvor længe du kan være på arbejde.

Enig!

Pli er for mig vigtigere end penge og forskellen er jo trods alt ikke mange mange tusind kroner 

Hellere være på barsel på dagpenge med god samvittighed frem for at holde noget så stort, hemmeligt. 

Men jeg er så også en af dem der synes at 6 måneder er ALT for længe, når det handler om hvor længe man må undlade at sige noget 

Anmeld

9. maj 2011

>>Carina<<

Hvis du vil må du meget gerne skrive til mig privat. Vil gerne fortælle min historie om den situation.

Anmeld

9. maj 2011

Carl-Emil's mor

Søde, søde TS ( ved jo hvem du er )

Jeg synes slet ikke du skal sige det.. samvittighed eller ej tænk på jer derhjemme før hende, de udtalelser hun kommer med viser blot at hun er dybt ego ergo ser jeg intet galt i at du også er det ...

Anmeld

9. maj 2011

camilla28

alså  det kommer an på hvordan jerws forhold er men vis du allerede  er i tvivl ville je sige du skal tie stille indtil du har en fastansættelse i hånden færdig slut drop dårlig samvitighed  tror du selv at din chef vil have dårlig samvitighed ved og fyre dig

nææ du

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.