Kan man være det bekendt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

MariaMus

Jeg stod i samme situation sidste år, jeg var blevet lovet fastansættelse efter min elevkontrakt stoppede. Men efter jeg fortalte at jeg var blevet gravid igen (var væk 6 mdr. med mit første barn), valgte de ikke at fastansætte mig efter elevkontraktens udløb. Men jeg er glad for at jeg fortalte dem om graviditeten, jeg har ikke samvittighed til at undlade at fortælle om en sådan stor ting...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Mor til Ella

MariaMus skriver:

Jeg stod i samme situation sidste år, jeg var blevet lovet fastansættelse efter min elevkontrakt stoppede. Men efter jeg fortalte at jeg var blevet gravid igen (var væk 6 mdr. med mit første barn), valgte de ikke at fastansætte mig efter elevkontraktens udløb. Men jeg er glad for at jeg fortalte dem om graviditeten, jeg har ikke samvittighed til at undlade at fortælle om en sådan stor ting...

beundrings værdigt.

Men nedern chef

Anmeld

9. maj 2011

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej tøser.

Håber i kan hjælpe.

Jeg testede positiv igår, hele 3 stk. Så vi er bare over lykkelig.

Men men..

Jeg er udlært salgsassistent d. 31 juli, har fået lov til at blive efter jeg er udlært. Men som sagt er jeg jo blive gravid

Jeg har termin 12 januar. Så lige nu er jeg 4+2

Jeg vil være 16 uger henne, når jeg starter som udlært d. 1 august.

Piger, hvad skal jeg gøre. Regne med at man ikke kan se jeg er gravid til 1 august, når jeg startet som fuldtids. Eller sige det til min chef, når jeg er 12 uger henne? Men så er jeg ikke sikker på at hun ville beholde mig?

Jeg har snakket med hk, jeg ville få a-kasse som ligger på 12.000. kr før skat i mån. Det er jo ikke særlig meget

Hjælp mig piger, hvad ville i gøre.

Og for øvrigt tillykke med positiv test

Anmeld

9. maj 2011

Manakauapo

Kofoed33 skriver:

Som elev er man kun ansæt, til man er færdig udlært, så hendes kontrakt slutter til 31. juli, så hun bliver ikke fyret.

Men problemmet er jo, at man skal oplyse ens graviditet når man er 12 uger henne. Men hvis kontrakten bliver fornyet inden de 12 uger, skal hun så oplyse noget? - det tror jeg faktisk ikke, men når barselen er over, tror ikke næppe hun har et job, at komme tilbage til.

hmm, godt spørgsmål, tror det handler om din samvidighed.

Faktisk har du ikke pligt til at fortælle at du er gravid, før du er 6 måneder henne.

Anmeld

9. maj 2011

TineA

Anonym skriver:

Hej tøser.

Håber i kan hjælpe.

Jeg testede positiv igår, hele 3 stk. Så vi er bare over lykkelig.

Men men..

Jeg er udlært salgsassistent d. 31 juli, har fået lov til at blive efter jeg er udlært. Men som sagt er jeg jo blive gravid

Jeg har termin 12 januar. Så lige nu er jeg 4+2

Jeg vil være 16 uger henne, når jeg starter som udlært d. 1 august.

Piger, hvad skal jeg gøre. Regne med at man ikke kan se jeg er gravid til 1 august, når jeg startet som fuldtids. Eller sige det til min chef, når jeg er 12 uger henne? Men så er jeg ikke sikker på at hun ville beholde mig?

Jeg har snakket med hk, jeg ville få a-kasse som ligger på 12.000. kr før skat i mån. Det er jo ikke særlig meget

Hjælp mig piger, hvad ville i gøre.

Skal man ikke fortælle sin arbejdsgiver om sin graviditet senest 3 måneder før termin? Det mener jeg.. Jeg ville fortælle det så snart jeg var over de 12 uger - så er man da ærlig og så må det være op til arbejdsgiveren hvad der skal ske derfra ..

Og TILLYKKE med graviditeten!

Anmeld

9. maj 2011

Kofoed.

Manakauapo skriver:

Faktisk har du ikke pligt til at fortælle at du er gravid, før du er 6 måneder henne.

Det fik jeg afklaret med MedRogn

Anmeld

9. maj 2011

Anonym trådstarter

Tak for svarene.

Problemet ligger også i at. Min kollega gik på barsel i  marts. Hun havde fortalt min chef for fire år siden at hun ønskede at få et barn, men manden ikke var klar. Så dette for hende at endelig at blive gravid, var det mest fantastisk. Min chef tog det ikke særlig pænt, hun blev lidt irriteret.

Min chef har ingen børn selv og tror ikke hun kan sætte sig ind i det Hun har selv sagt at hun ikke ville ansatte folk med børn, pga. barnes sygedage osv.

Jeg har været ansat i firmaet i 6 år, samtidig med at jeg er elev, så er jeg også salgsleder (første dame). Så ved at hun ikke kan undvære mig.

Jeg synes det er super svært, jeg ved at jeg ikke vil tilbage efter min barsel. Da jeg ikke kan forenes med arbejdstiderne og et barn. Plus at jeg heller ikke synes hun værdsætter mig.

Anmeld

9. maj 2011

Anonym trådstarter

Økonomisk.

Hvis jeg fortæller hende det og hun ikke vælger at beholde mig, så ville jeg få 12.000 kr fra a-kassen.

Hvis jeg ikke fortæller hende det og håber man ikke kan se det, når jeg starter som udlært. så ville jeg modtage 19.500 kr.

Så ville miste super meget, hvis hun vælger ikke at ansætte mig.

Anmeld

9. maj 2011

Skouboe

Anonym skriver:

Tak for svarene.

Problemet ligger også i at. Min kollega gik på barsel i  marts. Hun havde fortalt min chef for fire år siden at hun ønskede at få et barn, men manden ikke var klar. Så dette for hende at endelig at blive gravid, var det mest fantastisk. Min chef tog det ikke særlig pænt, hun blev lidt irriteret.

Min chef har ingen børn selv og tror ikke hun kan sætte sig ind i det Hun har selv sagt at hun ikke ville ansatte folk med børn, pga. barnes sygedage osv.

Jeg har været ansat i firmaet i 6 år, samtidig med at jeg er elev, så er jeg også salgsleder (første dame). Så ved at hun ikke kan undvære mig.

Jeg synes det er super svært, jeg ved at jeg ikke vil tilbage efter min barsel. Da jeg ikke kan forenes med arbejdstiderne og et barn. Plus at jeg heller ikke synes hun værdsætter mig.

I så fald så skal du kun tage hensyn til 1 - og det er dig selv. Jeg ville ikke fortælle min chef det før en måneds tid efter at jeg er blevet fastansat hvis jeg var dig

Anmeld

9. maj 2011

Cris

Det er ikke en god start, hvis de ved, at du har været gravid allerede, da du har underskrevet kontrakten. Jeg ville være ærlig med dem, forklare situationen at du er både overlykkelig for dit kommende barn men også for dit arbejde. De skal få lov til at planlægge, hvornår og hvor længe du kan være på arbejde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.