Kan man være det bekendt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.490 visninger
46 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej tøser.

Håber i kan hjælpe.

Jeg testede positiv igår, hele 3 stk. Så vi er bare over lykkelig.

Men men..

Jeg er udlært salgsassistent d. 31 juli, har fået lov til at blive efter jeg er udlært. Men som sagt er jeg jo blive gravid

Jeg har termin 12 januar. Så lige nu er jeg 4+2

Jeg vil være 16 uger henne, når jeg starter som udlært d. 1 august.

Piger, hvad skal jeg gøre. Regne med at man ikke kan se jeg er gravid til 1 august, når jeg startet som fuldtids. Eller sige det til min chef, når jeg er 12 uger henne? Men så er jeg ikke sikker på at hun ville beholde mig?

Jeg har snakket med hk, jeg ville få a-kasse som ligger på 12.000. kr før skat i mån. Det er jo ikke særlig meget

Hjælp mig piger, hvad ville i gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej tøser.

Håber i kan hjælpe.

Jeg testede positiv igår, hele 3 stk. Så vi er bare over lykkelig.

Men men..

Jeg er udlært salgsassistent d. 31 juli, har fået lov til at blive efter jeg er udlært. Men som sagt er jeg jo blive gravid

Jeg har termin 12 januar. Så lige nu er jeg 4+2

Jeg vil være 16 uger henne, når jeg starter som udlært d. 1 august.

Piger, hvad skal jeg gøre. Regne med at man ikke kan se jeg er gravid til 1 august, når jeg startet som fuldtids. Eller sige det til min chef, når jeg er 12 uger henne? Men så er jeg ikke sikker på at hun ville beholde mig?

Jeg har snakket med hk, jeg ville få a-kasse som ligger på 12.000. kr før skat i mån. Det er jo ikke særlig meget

Hjælp mig piger, hvad ville i gøre.

Tja, det komme vel an på hvad forhold du vil have til hende fremover

du er ikke forpligtet til at sige det, men vil du have samvittighed til at lade være?

Anmeld

9. maj 2011

Chr-Hei

Ved ikke hvordan det er når du går fra elev til fastansat men som udgangspunkt må hun jo ikke fyrer dig bare fordi du er gravid?

Anmeld

9. maj 2011

Mor til Ella

Heidi-ra skriver:

Ved ikke hvordan det er når du går fra elev til fastansat men som udgangspunkt må hun jo ikke fyrer dig bare fordi du er gravid?

Hvis hun fortæller det inden hendes kontrakt udløber, er hun ikke forpligtet til at beholde hende, da man stille en lærekontrakt op imod en tids begrænset ansættelse, hun behøver jo ikke engang at sige der er derfor hun ikke vil beholde hende.

Så den er lidt svær

Anmeld

9. maj 2011

Kofoed.

Som elev er man kun ansæt, til man er færdig udlært, så hendes kontrakt slutter til 31. juli, så hun bliver ikke fyret.

Men problemmet er jo, at man skal oplyse ens graviditet når man er 12 uger henne. Men hvis kontrakten bliver fornyet inden de 12 uger, skal hun så oplyse noget? - det tror jeg faktisk ikke, men når barselen er over, tror ikke næppe hun har et job, at komme tilbage til.

hmm, godt spørgsmål, tror det handler om din samvidighed.

Anmeld

9. maj 2011

Københavnermor

Du er jo ikke forpligtet til at sige det før tre måneder før termin. 

Det er kvindens lod i livet at det er vores arbejde det går udover når der kommer børn. Det skal en chef jo være indforstået med. Hvis du er bange for at blive fyret så lad være med at sige noget.. Det er simpelthen så tarveligt at ville fyre nogen pga en graviditet! De fleste kvinder for jo børn på et eller andet tidspunkt, det er bare et spørgsmål om hvornår, så dit job vil jo blive afbrudt før eller siden.. 

Anmeld

9. maj 2011

Kofoed.

MedRogn skriver:

Det er kvindens lod i livet at det er vores arbejde det går udover når der kommer børn. Det skal en chef jo være indforstået med. Hvis du er bange for at blive fyret så lad være med at sige noget.. Det er simpelthen så tarveligt at ville fyre nogen pga en graviditet! De fleste kvinder for jo børn på et eller andet tidspunkt, det er bare et spørgsmål om hvornår, så dit job vil jo blive afbrudt før eller siden.. 

Er det ikke når man er 12+0 man er forpligtet til, at oplyse om sin graviditet?

Anmeld

9. maj 2011

Kofoed.

MedRogn skriver:

Sorry fandt lige reglerne. Jamen så er det jo ikke noget problem

http://www.djoef.dk/R-aa-dgivning/Ans-ae-ttelsesvilk-aa-r/Boernogbarsel/Graviditet-og-jobs-oe-gning.aspx

Anmeld

9. maj 2011

Mor til Ella

MedRogn skriver:

Helt enig, kunne aldrig selv finde på at fyrer en af mine piger af den grund

Omvendt ville jeg  bleve skuffet over at man ikke er ærlig. det ville være fyringsgrund for mig. Det kan jeg ikke arbejde med.

Jeg tror at hvis hun er ærlig og hendes chef er glad for hende finder de også ud af det, hun er blevet tilbudt et arbejde på et tidspunkt hvor chefen kan vælge og vrage blandt arbejdsløse Hun må være glad for dig og som med rogn siger er det jo noget man ved som selvstændig

Anmeld

9. maj 2011

Københavnermor

Kofoed33 skriver:

Er det ikke når man er 12+0 man er forpligtet til, at oplyse om sin graviditet?

Nej, du skal bare give besked om at du går på barsel, min. 3 måneder før din terminsdato. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.