Kan man være det bekendt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg er detail

Hun kan ikke gøre noget. Ved hun ville blive hård ved mig, vi har en pige som er sygmeldt pga. operation i føden, hun har været sygmeldt i 3 uger og hun har sagt til mig at hun fyre hende til sommer.

Jeg ville klart få det sagt så hun ikke får kørt dig for langt ned, så hellere undvære de penge end ikke at kunne nyde min gravidlitet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Kløver

Jeg ville være ærlig og sige det, synes det er misbrug at man udnytter den beskyttelse man har som gravid, ikke at fortælle den slags. Men jeg er da sikker på det intet problem er heller, det plejer det jo ikke at være

Anmeld

9. maj 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Hej tøser.

Håber i kan hjælpe.

Jeg testede positiv igår, hele 3 stk. Så vi er bare over lykkelig.

Men men..

Jeg er udlært salgsassistent d. 31 juli, har fået lov til at blive efter jeg er udlært. Men som sagt er jeg jo blive gravid

Jeg har termin 12 januar. Så lige nu er jeg 4+2

Jeg vil være 16 uger henne, når jeg starter som udlært d. 1 august.

Piger, hvad skal jeg gøre. Regne med at man ikke kan se jeg er gravid til 1 august, når jeg startet som fuldtids. Eller sige det til min chef, når jeg er 12 uger henne? Men så er jeg ikke sikker på at hun ville beholde mig?

Jeg har snakket med hk, jeg ville få a-kasse som ligger på 12.000. kr før skat i mån. Det er jo ikke særlig meget

Hjælp mig piger, hvad ville i gøre.

Den der 'samvittighed' kan du godt lægge på hylden min pige! Der er en grund til at man ikke behøver fortælle arb pladsen noget før der er 3 mdr til termin. Fuck (undskyld mit franske) hende hvis hun bliver sur, det er den risiko der er når man ansætter unge/kvinder, og vi skal IKKE have dårlig samvittighed over at producere nye kommende kunder til hendes biks!!! Endvidere siger du jo selv at du ikke ville blive der efter endt barsel, så et godt forhold til chefen er fuldstændig ligegyldigt i min verden. Og hvis hun bliver en kost overfor dig, er det jo heldigt at der findes læger der kan syge melde en. Spørger du mig skal du holde din mund til du har fået ansættelseskontrakt og evt prøvetid er overstået. Selvfølgelig kan du skjule en lille babydelle - posede bluser er genialt. Hvad du fortæller/digter for at få hende til at opføre sig pænt inden du går på barsel, synes jeg heller ikke jeg kan hidse mig op over...

Anmeld

9. maj 2011

Holbæktrunten

Maja84 skriver:

Jeg ville være ærlig og sige det, synes det er misbrug at man udnytter den beskyttelse man har som gravid, ikke at fortælle den slags. Men jeg er da sikker på det intet problem er heller, det plejer det jo ikke at være

Der er jo en grund til at der er lavet de regler der er? Synes det er større misbrug og samfundsnasseri, når man siger til en potientielt kommende arbejdsplads at man er gravid, velvidende at de højst sandsynligt så ikke vil ansætte en, og man i stedet ryger på kontanthjælp!?!

Anmeld

9. maj 2011

Fru Nielsen

Jeg ville overhovedet ikke have samvittighed til det.... Ærlighed frem for alt! Også må din kommende chef jo bestemme om du får lov at blive eller ej. Får du lov til at blive så er du heldig og i kan have et godt forhold. Fortæller du hende det ikke, vil hun måske føle du har ført hende bag lyset også er jeres forhold ligesom bestemt på forhånd....

Nu skriver jeg hun, ved da ikke om din chef er en hun.... Hehe

Anmeld

9. maj 2011

Kløver

Holbæktrunten skriver:

Der er jo en grund til at der er lavet de regler der er? Synes det er større misbrug og samfundsnasseri, når man siger til en potientielt kommende arbejdsplads at man er gravid, velvidende at de højst sandsynligt så ikke vil ansætte en, og man i stedet ryger på kontanthjælp!?!

Jeg synes da det er fair man er ærlig, men er nu også i forhold til det signal man sender ud. Men synes så også det er ok at vente til man er over de første usikre 3 mdr. Selvfølgelig er dte en risiko at ta, men har nu aldrig hørt om folk alligevel ikke kunne få jobbet fordi de var gået hen og blevet gravid, efter de havde fået jobbet

Anmeld

9. maj 2011

jannebjerre

Anonym skriver:

Hej tøser.

Håber i kan hjælpe.

Jeg testede positiv igår, hele 3 stk. Så vi er bare over lykkelig.

Men men..

Jeg er udlært salgsassistent d. 31 juli, har fået lov til at blive efter jeg er udlært. Men som sagt er jeg jo blive gravid

Jeg har termin 12 januar. Så lige nu er jeg 4+2

Jeg vil være 16 uger henne, når jeg starter som udlært d. 1 august.

Piger, hvad skal jeg gøre. Regne med at man ikke kan se jeg er gravid til 1 august, når jeg startet som fuldtids. Eller sige det til min chef, når jeg er 12 uger henne? Men så er jeg ikke sikker på at hun ville beholde mig?

Jeg har snakket med hk, jeg ville få a-kasse som ligger på 12.000. kr før skat i mån. Det er jo ikke særlig meget

Hjælp mig piger, hvad ville i gøre.

Fuck hende skat

Jeg hjælper dig alt hvad jeg kan - sig det til hende og nyd din graviditet

Anmeld

9. maj 2011

baby012

Jeg ville helt sikkert sige det efter de første 12 uger.. 

hun må ikke fyre dig hvis du har fortalt at du er gravid, men hun kan sagtens fyrre dig hvis der er en anden der fortæller hende det først.. så er det jo nemt at snige sig udenom at skulle betale barsel.. 

- held og lykke 

Anmeld

9. maj 2011

Holbæktrunten

Maja84 skriver:

Jeg synes da det er fair man er ærlig, men er nu også i forhold til det signal man sender ud. Men synes så også det er ok at vente til man er over de første usikre 3 mdr. Selvfølgelig er dte en risiko at ta, men har nu aldrig hørt om folk alligevel ikke kunne få jobbet fordi de var gået hen og blevet gravid, efter de havde fået jobbet

Korrekt, EFTER man har fået jobbet og har overstået evt prøvetid, kan man ikke fyres - i hvert fald ikke med graviditet som begrundede :0) men du skulle bare vide hvor opfindsomme arb givere i det private kan være- og offentlige for den sags skyld. Hvis man kun har fået lovning på et job - som TS har- kan arb giver uden problemer vælge at ansætte en anden, da der ikke er kontrakt på noget endnu. Hvilket de fleste arb givere ville gøre, da det er både dyrt og besværligt at have en ansat på barsel... synes ikke det er noget forkert signal at sende ud, at man gerne vil have et arbejde, og derfor benytter sig af den ved lov bestemte ret til først at fortælle om evt graviditet 3 mdr før termin?

Anmeld

9. maj 2011

mortilnoahogmelina

Kofoed33 skriver:

Er det ikke når man er 12+0 man er forpligtet til, at oplyse om sin graviditet?

NEj 3 måneder før termin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.