Synes måske det er en smule egoistisk.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2011

Faith

KaLee skriver:

Jeg er måske også lidt speciel med alt det her børnehalløj... 

Selvom jeg jo elsker min eneste lille gut überalles, så har jeg sgu også brug for at være mig.... og jeg dyrker altså ikke at skulle være mor 24/7, hvilket man er med sådan en børneflok. 

Jeg har ikke ambitioner om en stor familie - altså jeg ved ikke engang om jeg vil have en til... er nok bare stadig egoist på nogle områder i forhold til mig-tiden og mine behov - selvom knægten ikke mangler noget og heller ikke kommer til det hverken af kærligheden eller materielle goder ;-)

Præcis.

Elsker mine drenge overalt på jorden, men er du gal hvor jeg osse nyder at tage ud med veninderne og gi den gas engang imellem. Det er ikke det samme som "i gamle dage", men det er vel meget naturligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

jydeinden

sad godt selv og så noget af programmet, og dem hvor moderen var bankerot, tjaa det var sådan set ikke dem jeg blev mest harm over... blev mere harm over at man kan sætte så mange børn til verden, og så leve af statens penge...

Anmeld

8. maj 2011

Ranarupta

Jeg tænker, at det er synd for hele søskendeflokken. 
Jeg tror simpelthen ikke på, at man som forældre kan fordele sin tid og give tilstrækkelig opmærksomhed til alle 12 (måske 13) børn.

Børnene i flokken bliver ekstra-forældre for de yngre/hinanden og det er slet ikke deres job. Selvfølgelig må børn gerne hjælpe og lære at tage ansvar, men det skal ikke være en sur pligt, at der endnu engang skal fodres børn, afleveres børn i institution osv.

Og mon ikke, at det er fordi moren er små-besat af de helt små børn?

(Jeg har ikke set programmet i denne omgang, men har set det for et års tid siden - og dér var jeg skuffet over hendes indstilling.) 

Anmeld

8. maj 2011

Nadia Foged

Nu er det ikke fordi jeg går hen og tager tingene personligt, meeeeeen det vil faktisk mene at du også vil mene min mor er egoist? Jeg har 12 søskende, og kunne have haft 2 mere, men en abort og en dødfødt, pga navlestreng om halsen..

Jeg kan ikke lægge skjul på jeg giver ret i at man skal stoppe mens legen er god, men jeg klager bestemt ikke over at have så mange søskende, det har da ikke altid været på samme måde som andre børn, der kunne få i hoved og røv - men jeg har bestemt ikke taget skade Jeg har lært at penge ikke er alt, og at man lærer at deles om ting, og vi har alle rigtig meget glæde af hinanden, min lillebror er 12 og min ældste i flokken er min søster på 42.

Men at være egoist vil jeg ikke kalde det, muligvis har vi ikke hver især haft lige meget tid med mor, men vi har til gengæld altid haft hinanden og det var vi stadigvæk!

Anmeld

8. maj 2011

Faith

Ranarupta skriver:

Jeg tænker, at det er synd for hele søskendeflokken. 
Jeg tror simpelthen ikke på, at man som forældre kan fordele sin tid og give tilstrækkelig opmærksomhed til alle 12 (måske 13) børn.

Børnene i flokken bliver ekstra-forældre for de yngre/hinanden og det er slet ikke deres job. Selvfølgelig må børn gerne hjælpe og lære at tage ansvar, men det skal ikke være en sur pligt, at der endnu engang skal fodres børn, afleveres børn i institution osv.

Og mon ikke, at det er fordi moren er små-besat af de helt små børn?

(Jeg har ikke set programmet i denne omgang, men har set det for et års tid siden - og dér var jeg skuffet over hendes indstilling.) 

Kunne ikke have sagt det bedre selv.

Anmeld

8. maj 2011

Faith

Nadia Foged skriver:

Nu er det ikke fordi jeg går hen og tager tingene personligt, meeeeeen det vil faktisk mene at du også vil mene min mor er egoist? Jeg har 12 søskende, og kunne have haft 2 mere, men en abort og en dødfødt, pga navlestreng om halsen..

Jeg kan ikke lægge skjul på jeg giver ret i at man skal stoppe mens legen er god, men jeg klager bestemt ikke over at have så mange søskende, det har da ikke altid været på samme måde som andre børn, der kunne få i hoved og røv - men jeg har bestemt ikke taget skade Jeg har lært at penge ikke er alt, og at man lærer at deles om ting, og vi har alle rigtig meget glæde af hinanden, min lillebror er 12 og min ældste i flokken er min søster på 42.

Men at være egoist vil jeg ikke kalde det, muligvis har vi ikke hver især haft lige meget tid med mor, men vi har til gengæld altid haft hinanden og det var vi stadigvæk!

Jeg kender naturligvis intet til dine familieforhold, men det lyder til at du har en velfungerende og dejlig familie

Der hvor jeg synes det bliver et problem er når man ikke formår at forsørge alle de børn (som en af kvinderne i programmet) og så ovenikøbet ønsker flere børn. Det er direkte synd for de andre børn. Da man forlod programmet stod der at kvinden nu havde fundet sig en ny mand, og at de i en alder af 48 forsøgte at få et barn sammen.

Har ingen respekt for at man sidder og klager sin nød over at man ingen penge har og så rent faktisk arbejder på at sætte flere børn i verden. Shame on her!

Anmeld

8. maj 2011

Ranarupta

Nadia Foged skriver:

Jeg vil altså lige sige, at man sagtens kan lære de ting, du beskriver med færre søskende.
Jeg har tre søstre og vi har heller aldrig fået i hoved og røv, og jeg har lært at hjælpe til. Både fordi der kunne være behov for det, men også fordi jeg havde lyst.
Jeg havde lyst til at hjælpe mine forældre, så de ikke skulle knokle, men havde også lyst til at hygge mig med det.
Jeg er så også 9, 12 og 17 år ældre end mine søstre og var dermed også på et helt andet udviklingsniveau end dem.

Jeg havde (og ved, at mine søstre har haft det lige sådan) indimellem brug for tid alene med min mor, men det kan være svært, når forældrene udover at være forældre, også er har jobs, er ægtefæller, er politisk engagerede osv. osv.

(Og så håber jeg ikke, at du tolker min respons som noget negativt, jeg vil bare lige sige, at det sagtens kan være som du beskriver med færre børn)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.