Nadia Foged skriver:
Nu er det ikke fordi jeg går hen og tager tingene personligt, meeeeeen det vil faktisk mene at du også vil mene min mor er egoist?
Jeg har 12 søskende, og kunne have haft 2 mere, men en abort og en dødfødt, pga navlestreng om halsen..
Jeg kan ikke lægge skjul på jeg giver ret i at man skal stoppe mens legen er god, men jeg klager bestemt ikke over at have så mange søskende, det har da ikke altid været på samme måde som andre børn, der kunne få i hoved og røv - men jeg har bestemt ikke taget skade
Jeg har lært at penge ikke er alt, og at man lærer at deles om ting, og vi har alle rigtig meget glæde af hinanden, min lillebror er 12 og min ældste i flokken er min søster på 42.
Men at være egoist vil jeg ikke kalde det, muligvis har vi ikke hver især haft lige meget tid med mor, men vi har til gengæld altid haft hinanden og det var vi stadigvæk! 

Jeg vil altså lige sige, at man sagtens kan lære de ting, du beskriver med færre søskende.
Jeg har tre søstre og vi har heller aldrig fået i hoved og røv, og jeg har lært at hjælpe til. Både fordi der kunne være behov for det, men også fordi jeg havde lyst.
Jeg havde lyst til at hjælpe mine forældre, så de ikke skulle knokle, men havde også lyst til at hygge mig med det.
Jeg er så også 9, 12 og 17 år ældre end mine søstre og var dermed også på et helt andet udviklingsniveau end dem.
Jeg havde (og ved, at mine søstre har haft det lige sådan) indimellem brug for tid alene med min mor, men det kan være svært, når forældrene udover at være forældre, også er har jobs, er ægtefæller, er politisk engagerede osv. osv.
(Og så håber jeg ikke, at du tolker min respons som noget negativt, jeg vil bare lige sige, at det sagtens kan være som du beskriver med færre børn) 
Anmeld