Synes måske det er en smule egoistisk.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2011

Faith

qp skriver:

Jeg synes ikke egoistisk er det rette ord, jeg ville hellere mene det var uforsvarligt! - Og det med, at det skal være lige så egoistisk, at få et barn som 13-14 holder altså ikke... Du kan aldrig give så mange børn den nærhed de har behov for, derfor mener jeg det er uforsvarligt.

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

Aves.

qp skriver:

Jeg synes ikke egoistisk er det rette ord, jeg ville hellere mene det var uforsvarligt! - Og det med, at det skal være lige så egoistisk, at få et barn som 13-14 holder altså ikke... Du kan aldrig give så mange børn den nærhed de har behov for, derfor mener jeg det er uforsvarligt.

Det kommer da an på hvordan man lever og hvor gamle børnene er...nu har en teenager jo ikke brug for samme kontakt som en på 2 år...jeg ville sagtens kunne være der for mange børn, hvis jeg ikke havde andet end at tage mig af dem...og så mener jeg faktisk også at den kontakt og det de har søskende imellem er sund og givtigt...vi som forældre skal jo ikke sidde og se på vores børn dagen lang, men er vi der vil de søge os når de har behov for det.

Men ja, jeg tror det handler om hvordan man vælger at leve/har mulighed for at leve.

Anmeld

8. maj 2011

qp

Eva. skriver:

Det kommer da an på hvordan man lever og hvor gamle børnene er...nu har en teenager jo ikke brug for samme kontakt som en på 2 år...jeg ville sagtens kunne være der for mange børn, hvis jeg ikke havde andet end at tage mig af dem...og så mener jeg faktisk også at den kontakt og det de har søskende imellem er sund og givtigt...vi som forældre skal jo ikke sidde og se på vores børn dagen lang, men er vi der vil de søge os når de har behov for det.

Men ja, jeg tror det handler om hvordan man vælger at leve/har mulighed for at leve.

Jo men Eva, nu snakker vi også om maaaange børn - og du har da et pr stk men det er da ikke maaange

Anmeld

8. maj 2011

Faith

Eva. skriver:

Ja søskendekontakt er sund og vigtig... Men det er ikke meningen at søskende skal agere forældre for hinanden. Det er ikke rimeligt for nogen af parterne.

Har set flere programmer om folk med mange børn hvor de ældste udtaler at de sommetider føler sig som forældre for de mindste, og at de ikke har et normalt teenageliv fordi de altid skal være barnepige. Ikke rimeligt! 

Anmeld

8. maj 2011

Aves.

smillaluna skriver:

Ja søskendekontakt er sund og vigtig... Men det er ikke meningen at søskende skal agere forældre for hinanden. Det er ikke rimeligt for nogen af parterne.

Har set flere programmer om folk med mange børn hvor de ældste udtaler at de sommetider føler sig som forældre for de mindste, og at de ikke har et normalt teenageliv fordi de altid skal være barnepige. Ikke rimeligt! 

Har jeg sagt de skal det...du tolker altså virkelig frit og ud fra hvad du vil se.

Det er som at slås i vand, det her...fortsat god debat...og jeg vil ikke give dig ret i det er synd for børn at blive født, så længe forældre magter det og lærer dem gode og sunde værdier, så som rummelighed, indsigt, forståelse og respekt for andre end sig selv og det de kommer af.

Anmeld

8. maj 2011

Faith

Eva. skriver:

Har jeg sagt de skal det...du tolker altså virkelig frit og ud fra hvad du vil se.

Det er som at slås i vand, det her...fortsat god debat...og jeg vil ikke give dig ret i det er synd for børn at blive født, så længe forældre magter det og lærer dem gode og sunde værdier, så som rummelighed, indsigt, forståelse og respekt for andre end sig selv og det de kommer af.

Gud fader bevares siger jeg bare... Hvorfor holder du dig ikke fra de debatter jeg opretter? Du har altid et surt opstød til mig. Så hop dog over dem. Synes du gør dig selv til grin.

God dag til dig.

Anmeld

8. maj 2011

eElak

Jeg gad i hvert fald ikke at have så mange børn... 

Anmeld

8. maj 2011

Faith

KaLee skriver:

Jeg gad i hvert fald ikke at have så mange børn... 

Heller ikke mig... Prøv lige at forestille dig de nedre regioner hos en kvinde der har født 13 børn... Det må være som at kaste et kosteskaft ind i en gymnastiksal at hygge med hende.

Nej spøg til side... Tror ikke kroppen har godt af at føde 13 unger. Synes mine 2 har tæret rigeligt på min. Men kunne nu alligevel godt snuppe et par stykker mere

Anmeld

8. maj 2011

eElak

smillaluna skriver:

Heller ikke mig... Prøv lige at forestille dig de nedre regioner hos en kvinde der har født 13 børn... Det må være som at kaste et kosteskaft ind i en gymnastiksal at hygge med hende.

Nej spøg til side... Tror ikke kroppen har godt af at føde 13 unger. Synes mine 2 har tæret rigeligt på min. Men kunne nu alligevel godt snuppe et par stykker mere

Jeg er måske også lidt speciel med alt det her børnehalløj... 

Selvom jeg jo elsker min eneste lille gut überalles, så har jeg sgu også brug for at være mig.... og jeg dyrker altså ikke at skulle være mor 24/7, hvilket man er med sådan en børneflok. 

Jeg har ikke ambitioner om en stor familie - altså jeg ved ikke engang om jeg vil have en til... er nok bare stadig egoist på nogle områder i forhold til mig-tiden og mine behov - selvom knægten ikke mangler noget og heller ikke kommer til det hverken af kærligheden eller materielle goder ;-)

Anmeld

8. maj 2011

skønneunger

jeg ville ikke selv have så mange, men dem der vil og kan overskue det og sørge for at børnene har hvad de skal bruge og det gælder også af omsorg og kærlighed, så kan jeg ikke se det store problem i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.