Spørgsmål Vedr. lejelighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2011

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

Det er self. rigtigt nok!

Kan godt forstå du sætter en ære i det, men jeg synes nu ikke der er noget galt i at få hjælp heller, hvis man har brug for det. Bare lige for at understrege det

Enige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

De sagde der var bestemte områder for studerende man kunne søge, men for det første vil vi ikke bo blandt en masse studerende af den årsag, at der så er meget larm og fest. Det var sådan jeg boede før jeg mødte min kæreste, og det vil vi ikke med en lille. Og derudover så er det sådan nogle lejligheder, hvor man skal flytte når man ikke studerer længere. Og selvom der er lang tid til vi ikke længere læser, så er det alligevel lidt træls at vide, at man har sit hjem på lånt tid :/

Hmmm mærkeligt..

Den lejelighed jeg har er også under fleksibel udlejning og det er alm. lejelighed.

Anmeld

7. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Jeg siger heller ikke at det er kommunes problem, men jeg har fået af vide af mit omkreds at de hjælpe med at finde en lejelighed til en.

Så vil bare være sikker 

Mit lejelighed er al for dyr til mig betaler 6700 for 2 værelses lejelighed som er på 66m2 og jeg er på dagpenge nu så det er mange penge jeg betaler..

Det er virkelig forskelligt fra både kommune til kommune samt person til person...
Jeg fik intet hjælp overhovedet. Det eneste jeg ku få a min sagbehandler var et dumt blik og kommentaren: en på 18 år ka ikk være mor!
Siden har jeg ikke snakket med min sagsbehandler!!
Og har intet kunne søge ekstra selvom jeg er enlig og under udd. (altså for støtten for at være enlig- men det har jeg selv måtte snuse mig frem til) En fra mødre gruppen skal blot række lille fingeren så klare hendes sagbehandler lige at hun kan få elevløn samt opsupl. til kh på trods a hun faktisk har kæreste. Det er samme kommune vi snakker om!! WHAT!

Anmeld

7. maj 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Hmmm mærkeligt..

Den lejelighed jeg har er også under fleksibel udlejning og det er alm. lejelighed.

Men det er nok igen fordi der er forskel fra boligforening til boligforening

Anmeld

7. maj 2011

Anonym trådstarter

LouiseVous skriver:

Det er virkelig forskelligt fra både kommune til kommune samt person til person...
Jeg fik intet hjælp overhovedet. Det eneste jeg ku få a min sagbehandler var et dumt blik og kommentaren: en på 18 år ka ikk være mor!
Siden har jeg ikke snakket med min sagsbehandler!!
Og har intet kunne søge ekstra selvom jeg er enlig og under udd. (altså for støtten for at være enlig- men det har jeg selv måtte snuse mig frem til) En fra mødre gruppen skal blot række lille fingeren så klare hendes sagbehandler lige at hun kan få elevløn samt opsupl. til kh på trods a hun faktisk har kæreste. Det er samme kommune vi snakker om!! WHAT!

WHAT!!!

Det er syg mærkeligt men som du sige det kommmer an på den sagsbehandler man får..

Jeg vil flippe fuldstændige ud hvis hun sagde sådan til mig..

Anmeld

7. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

132319 skriver:

Du vil jo kunne få boligstøtte når den lille kommer.

Du kommer vel heller ikke til at bo billigere af at flytte i noget større?  En flytning i sig selv er helt vildt dyr og her i kommunen får man ikke lov til at låne til indskud, uanset hvor slemt det står til.

Jeg kunne ikke låne i banken pga. deres strenge krav til rådighedsbeløb og kommunen ville stadig ikke hjælpe mig. Det endte med at min far måtte sælge aktier for at låne mig pengene -Lort, for jeg hader at være afhængig af min far i en alder af 27 men jeg kunne desværre intet andet gøre 

Man kan få bolig støtte som single bebor, som par og som enlig bebor med barn..
Så ikke først når barnet kommer.

Anmeld

7. maj 2011

132319

Secrets skriver:

Det er self. rigtigt nok!

Kan godt forstå du sætter en ære i det, men jeg synes nu ikke der er noget galt i at få hjælp heller, hvis man har brug for det. Bare lige for at understrege det

Der er intet galt i det -Jeg har selv søgt om hjælp da jeg stod 2 måneder uden indkomst fordi jeg var blevet færdiguddannet og var i karens fra A-kassen. At jeg så fik afslag fordi de ikke kunne se at det var nødvendigt at min 2årige søn og jeg fik mad på bordet, er så en anden sag 

Anmeld

7. maj 2011

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

Men det er nok igen fordi der er forskel fra boligforening til boligforening

Præcis

Anmeld

7. maj 2011

Frøken J.

132319 skriver:

Der er intet galt i det -Jeg har selv søgt om hjælp da jeg stod 2 måneder uden indkomst fordi jeg var blevet færdiguddannet og var i karens fra A-kassen. At jeg så fik afslag fordi de ikke kunne se at det var nødvendigt at min 2årige søn og jeg fik mad på bordet, er så en anden sag 

f**k hvor fesent!

Anmeld

7. maj 2011

132319

LouiseVous skriver:

Man kan få bolig støtte som single bebor, som par og som enlig bebor med barn..
Så ikke først når barnet kommer.

Det ved jeg udmærket godt, det jeg mente var at den stiger væsenligt når den lille kommer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.