Spørgsmål Vedr. lejelighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.041 visninger
44 svar
0 synes godt om
7. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej alle Sammen..

Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber nogen kan svar på.

Jeg bor i et 2 værelses lejelighed med kæresten, men er gravid og vil gerne ha et 3-4 værelser da den lille skal ha sin egen værelse.

Min kæreste flytte ud da vi har lidt problemer!

Kan kommunen hjælpe mig med at få et 3-4 værelses lejelighed Føt den lille kommer til verden? Hvis ja hvordan gøre man?

Der skal siges at jeg er skrevet op på flere boligforeninger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

Koen.

Anonym skriver:

Hej alle Sammen..

Jeg bor i et 2 værelses lejelighed med kæresten, men er gravid og vil gerne ha et 3-4 værelser da den lille skal ha sin egen værelse.

Kan kommunen hjælpe mig med at få et 3-4 værelses lejelighed Føt den lille kommer til verden? Hvis ja hvordan gøre man?

ved ikke om de som sådan kan hjælpe jer, for babyen har jo ikke brug for sit eget værelse fra start

Min datter er snart 13 mdr og hun bruger stadig ikke sit værelse

Anmeld

7. maj 2011

Anonym trådstarter

Det er rigtig nok, men min lejelighed er al for lille til at en baby kan være der med sin ting..

Men tak for svaret 

Anmeld

7. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

hmmm, tror ikk på den måde kommunen kan hjælpe. Men jeg var gravid og blev skrevet op ved en boligforening om en lejlighed/rækkehus med min. 3 værelse (2 værelser og stue)..
Fandt selv en billig 2 værelses lejlighed jeg flyttede i midlertidig.
Da så jeg fik tilbud fra boligforeningen tog jeg imod og lånte hos kommunen indskud- da jeg ikk kunne nå at spare det op.
Så på sin vis har kommunen jo ikke noget med det at gøre.
At du står som enlig og gravid hos boligforeningen bliver du skubbet frem i køen..

Anmeld

7. maj 2011

132319

Nej, det er dit eget problem at du er gravid og bor i en lille lejlighed.

Prøv at få det bedste ud af det. Jeg boede på 55m2 med min søn i 2½ år, uden problemer. Jeg nød at have lav husleje imens jeg studerede.

Det er absolut ikke kommunens opgave at skaffe dig en større lejlighed blot fordi du mener at dit barn skal have sit eget værelse.

Jeg står alene med to børn nu og har selv fundet en større lejlighed, en tre værelses og vi klarer os fint uden to børneværelser. Jeg vil ikke være afhængig af kommunen, ganske enkelt.

Anmeld

7. maj 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Prøv at få det bedste ud af det. Jeg boede på 55m2 med min søn i 2½ år, uden problemer. Jeg nød at have lav husleje imens jeg studerede.

Det er absolut ikke kommunens opgave at skaffe dig en større lejlighed blot fordi du mener at dit barn skal have sit eget værelse.

Jeg står alene med to børn nu og har selv fundet en større lejlighed, en tre værelses og vi klarer os fint uden to børneværelser. Jeg vil ikke være afhængig af kommunen, ganske enkelt.

Jeg siger heller ikke at det er kommunes problem, men jeg har fået af vide af mit omkreds at de hjælpe med at finde en lejelighed til en.

Så vil bare være sikker 

Mit lejelighed er al for dyr til mig betaler 6700 for 2 værelses lejelighed som er på 66m2 og jeg er på dagpenge nu så det er mange penge jeg betaler..

Anmeld

7. maj 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Jeg vil prøve og sige til de boligeforeninger jeg er skrevet op hos at de skal skrive at jeg er enlige og gravid

Så må vi håbe det hjælper..

Tak for det

Anmeld

7. maj 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Hej alle Sammen..

Det tvivler jeg meget på. Vi bor også meget trangt og har kun lige plads til alle vores møbler. Vi har ikke en gang eget bad, men deler med opgang i kælderen, har kun lille WC. Og vi har også barn på vej, men må klare os selv, selvom vi ikke har så meget plads. Vi søger med lys og lygte, og der er ikke hjælp at hente

Anmeld

7. maj 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Jeg vil prøve og sige til de boligeforeninger jeg er skrevet op hos at de skal skrive at jeg er enlige og gravid

Så må vi håbe det hjælper..

Tak for det

Jeg tror ikke det vil rykke dig op på listen. Vi snakkede med boligforeningen i forgårs om hvilke ting der kunne påvirke ancienniteten i en positiv retning, men der var ikke rigtig noget. Graviditet eller små børn var også betydningsløst i den sammenhæng, men måske er det anderledes i din boligforening

Anmeld

7. maj 2011

132319

Anonym skriver:

Jeg siger heller ikke at det er kommunes problem, men jeg har fået af vide af mit omkreds at de hjælpe med at finde en lejelighed til en.

Så vil bare være sikker 

Mit lejelighed er al for dyr til mig betaler 6700 for 2 værelses lejelighed som er på 66m2 og jeg er på dagpenge nu så det er mange penge jeg betaler..

Du vil jo kunne få boligstøtte når den lille kommer.

Du kommer vel heller ikke til at bo billigere af at flytte i noget større?  En flytning i sig selv er helt vildt dyr og her i kommunen får man ikke lov til at låne til indskud, uanset hvor slemt det står til.

Jeg kunne ikke låne i banken pga. deres strenge krav til rådighedsbeløb og kommunen ville stadig ikke hjælpe mig. Det endte med at min far måtte sælge aktier for at låne mig pengene -Lort, for jeg hader at være afhængig af min far i en alder af 27 men jeg kunne desværre intet andet gøre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.