Spørgsmål Vedr. lejelighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2011

132319

Secrets skriver:

Jeg tror ikke det vil rykke dig op på listen. Vi snakkede med boligforeningen i forgårs om hvilke ting der kunne påvirke ancienniteten i en positiv retning, men der var ikke rigtig noget. Graviditet eller små børn var også betydningsløst i den sammenhæng, men måske er det anderledes i din boligforening

Det er meget forskelligt 

Jeg fik en bolig efter 1½ år, stod godt nok nummer 10 til den så var heldig  Men her i boligselskabet hedder ventelisten for folk uden børn 5 år.

Jeg fik høj ancinitet fordi jeg er alene med to børn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2011

Frøken J.

132319 skriver:

Det er meget forskelligt 

Jeg fik en bolig efter 1½ år, stod godt nok nummer 10 til den så var heldig  Men her i boligselskabet hedder ventelisten for folk uden børn 5 år.

Jeg fik høj ancinitet fordi jeg er alene med to børn 

Men var det så ikke fordi du er enlig? Men ja, helt sikkert der er forskel, pointen er bare, at man ikke bare skal regne med det

Min kæreste har anciennitet helt tilbage fra 1989, og selvom vi har søgt stort set ALT her i Århus, også i udkanten, så kan vi bare ikke finde en skid. Det er helt vildt. Dem vi er blevet tilbudt, har vi stået nr. 12-15 stykker til, men de er jo blevet taget af dem længere oppe på listen..

Anmeld

7. maj 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Du vil jo kunne få boligstøtte når den lille kommer.

Du kommer vel heller ikke til at bo billigere af at flytte i noget større?  En flytning i sig selv er helt vildt dyr og her i kommunen får man ikke lov til at låne til indskud, uanset hvor slemt det står til.

Jeg kunne ikke låne i banken pga. deres strenge krav til rådighedsbeløb og kommunen ville stadig ikke hjælpe mig. Det endte med at min far måtte sælge aktier for at låne mig pengene -Lort, for jeg hader at være afhængig af min far i en alder af 27 men jeg kunne desværre intet andet gøre 

Jamen til den bolige jeg har har jeg fået indskud for kommunen så tror ikke det er så slet i Kbh kommune..

Jeg kender altså nogen som har 4 værelses lejelighed som betaler 7000 kr 

Og boligestøtte er ikke et problem det kan alle søge.. det havde jeg også men så stoppede jeg det.

Jeg tror det er forskellige fra kommune til kommune..

FX min søster har været en 3 værelses lejelighed igennem kommunen ..

Anmeld

7. maj 2011

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

Jeg tror ikke det vil rykke dig op på listen. Vi snakkede med boligforeningen i forgårs om hvilke ting der kunne påvirke ancienniteten i en positiv retning, men der var ikke rigtig noget. Graviditet eller små børn var også betydningsløst i den sammenhæng, men måske er det anderledes i din boligforening

Jeg prøver måske lykkes det for mig .

Men som du siger så er det forskelligt fra boligeselskab til boligeselskab

Anmeld

7. maj 2011

132319

Secrets skriver:

Men var det så ikke fordi du er enlig? Men ja, helt sikkert der er forskel, pointen er bare, at man ikke bare skal regne med det

Min kæreste har anciennitet helt tilbage fra 1989, og selvom vi har søgt stort set ALT her i Århus, også i udkanten, så kan vi bare ikke finde en skid. Det er helt vildt. Dem vi er blevet tilbudt, har vi stået nr. 12-15 stykker til, men de er jo blevet taget af dem længere oppe på listen..

Jo, det er det nok men det er TS jo også 

Jeg er helt vildt træt af at skulle forsvare overfor folk og forklare at jeg IKKE har fået lejligheden igennem kommunen  Fjollet måske, men jeg sætter bare en ære i at kunne klare mig selv. Jeg har jo trods alt selv valgt at sætte to børn til verden 

Anmeld

7. maj 2011

nvm

i de boligselskab jeg har været skrevet op i, skal man være min. 3 personer for at få en 4 vær. og min 2 personer for at få en 3'er...

tror det meget forskelligt fra boligselskab til boligselskab, og fra kommune til kommune..

men F*** ja den er dyr den du bor i, jeg bor selv i en 4 værelse den gir jeg 5200 foe, så synes godt nok din er dyr, det jo sindsygt.

jeg blev foresten ikke rykket op på venteliste pga jeg var gravid eller havde barn i forvejen. men det da forsøget værd at prøve.. man ved jo aldrig.

held og lykke herfra

Anmeld

7. maj 2011

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

Er der ikke noget der hedder fleksibel liste når nu du og din kæreste er studerene?

Der er så noget her i kbh..

Anmeld

7. maj 2011

Frøken J.

132319 skriver:

Jo, det er det nok men det er TS jo også 

Jeg er helt vildt træt af at skulle forsvare overfor folk og forklare at jeg IKKE har fået lejligheden igennem kommunen  Fjollet måske, men jeg sætter bare en ære i at kunne klare mig selv. Jeg har jo trods alt selv valgt at sætte to børn til verden 

Det er self. rigtigt nok!

Kan godt forstå du sætter en ære i det, men jeg synes nu ikke der er noget galt i at få hjælp heller, hvis man har brug for det. Bare lige for at understrege det

Anmeld

7. maj 2011

132319

Jamen til den bolige jeg har har jeg fået indskud for kommunen så tror ikke det er så slet i Kbh kommune..

Jeg kender altså nogen som har 4 værelses lejelighed som betaler 7000 kr 

Og boligestøtte er ikke et problem det kan alle søge.. det havde jeg også men så stoppede jeg det.

Jeg tror det er forskellige fra kommune til kommune..

FX min søster har været en 3 værelses lejelighed igennem kommunen ..

Det er klart det er forskelligt. Da jeg blev færdiguddannet og stod uden indkomst i 2 måneder og skulle forsørge et barn, kunne jeg ikke hverken få eller låne en klink af kommunen (og jeg hadede at måtte søge men hvad søren skulle jeg gøre. Endte med at låne dem i banken ) Min veninde fik da lige 14.000 kastet i nakken af kommunen og hun har vel og mærke ingen børn  -Hun bor i en anden kommune end mig.

Men 4 værelser til 7000, lyder meget usandsynligt i disse dage at få når man kommer udefra.

Igen, kommunernes regler er blevet strammere når det gælder indskud og hjælp til boliger og jeg deler på sin vis holdning med dem. Når man har tag over hovedet hvor man kan blive boende, må man selv klare at finde både bolig og penge hvis man vil flytte.

Anmeld

7. maj 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Er der ikke noget der hedder fleksibel liste når nu du og din kæreste er studerene?

Der er så noget her i kbh..

De sagde der var bestemte områder for studerende man kunne søge, men for det første vil vi ikke bo blandt en masse studerende af den årsag, at der så er meget larm og fest. Det var sådan jeg boede før jeg mødte min kæreste, og det vil vi ikke med en lille. Og derudover så er det sådan nogle lejligheder, hvor man skal flytte når man ikke studerer længere. Og selvom der er lang tid til vi ikke længere læser, så er det alligevel lidt træls at vide, at man har sit hjem på lånt tid :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.