rygning og hånd hygiejne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

Anonym trådstarter

jeansmummie skriver:

Har arbrjdet luft som med hjælper inde for ældre plejen og der bruger man håndsprit hele tiden, jeg håndspritter og vasker og håndspritter igen og børster tænder og rygning er udenfor!! Børn skal selv vælge også ryger jeg ik i graviditeten

lige præcis, og når de ikke er gamle nok til at vælge selv, må vi som forældre gøre det for dem jeg er selv uddannet sosu-hjælper, og er også sikker på at det kommer derfra. under min udd skulle vi lave sådan nogle test der viser hvor mange bakterier der er på hænderne, efter de er blevet vasket kun med vand og sæbe.. virkelig ulækkert håndsprit er uuværligt i hvert fald for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

jeansmummie

Jeg er godt nok også afhængi af det må jeg indrømme ja det er vildt med de teste det er virkelig ulækkert, men jeg hører nok til den hysteriske delmas befolkningen hvad angår renlighed og rengøring.

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

jeansmummie skriver:

Jeg er godt nok også afhængi af det må jeg indrømme ja det er vildt med de teste det er virkelig ulækkert, men jeg hører nok til den hysteriske delmas befolkningen hvad angår renlighed og rengøring.

Anmeld

6. maj 2011

Noneother

isabellamor skriver:

jeg har en venninde der ryger hvor når hun har røget vasker sine hænder, desinficere dem og så smørre dem ind i tandpasta! jeg ved ikke lige hvorfor hun bruger tandpasta men det gør hun. hun børster også sine tænder efter hver smøg, og så tygger hun tyggegummi...

Ved din veninde godt at hun dermed ødelægger sine tænder for sindsygt? -Hvis hun altså ryger mere end 2-3 smøger om dagen..

Anmeld

6. maj 2011

Isabella_mor

Noneother skriver:

Ved din veninde godt at hun dermed ødelægger sine tænder for sindsygt? -Hvis hun altså ryger mere end 2-3 smøger om dagen..

hun siger hun ryger 3-4 smøger om dagen.. 

hun har en lille pige så hun vil ikke lugte af røg når hun er sammen med hende.. det er forståeligt..

Anmeld

6. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Enig i vask og sprit !

Anmeld

6. maj 2011

kiwilouise

Anonym skriver:

lige præcis, og når de ikke er gamle nok til at vælge selv, må vi som forældre gøre det for dem jeg er selv uddannet sosu-hjælper, og er også sikker på at det kommer derfra. under min udd skulle vi lave sådan nogle test der viser hvor mange bakterier der er på hænderne, efter de er blevet vasket kun med vand og sæbe.. virkelig ulækkert håndsprit er uuværligt i hvert fald for mig

de bakterier der så er tilbage er jo dem der gør at vi lever.

man lavede et forsøg på babyer hvor der ingen berøring måtte være og så lidt kontakt som muligt - alle babyerne døde og man fandt ud af at det er bakterierne vi overfører til dem der gør at de får et stærkere immunforsvar.

synes det er lige overdrevet nok med sprit, tandpasta og hvad i så ellers nævner... kunne forstå hvis i havde været ude og skide men cigaretten får man da ikke bakterier af

Anmeld

6. maj 2011

Zeus

Anonym skriver:

det har du ret i, det er nu heller ikke kun pga lugten
selv har jeg gjort til vane at hver gange jeg vasker hænder, spritter jeg også. men bruger til gengæld også utrolig meget håndcreme
har det bare sådan at sæben fjerner lugten, og spritten tager de baktusser der ikke forsvinder med håndvask syntes ikke at min søn skal have negotin (staves?!) i munden, og svigerfar er virkelig godt til ikke engang at vaske hænder..  eller i det hele taget syntes jeg ikke at hans hygiegne er særlig god.. men det der kommer i berøring med min søn må gerne være rent, især når hans fingre kommer direkte i munden

Tænker lidt.. Du har jo selv valgt, at lade dem passe knægten? Velvidende at du ikke bryder dig om deres håndhygiejne?

Jeg synes bestemt ikke, at man kan komme i andres hjem, og bestemme hvordan de skal gøre tingene.. Jeg bryder mig heller ikke  om dem, som kommer med en 8 sider lang forklaring om, hvordan man passer lige netop deres børn bedst, og den SKAL følges til punkt og prikke!

Tror ikke at din søn dør af, at få en smule bakterier, og hvis du er så nervøs for nikotinen på fingrene, så få en ikke-ryger til at passe ham istedet for...

Når jeg selv får passet ungerne, så lader jeg dem der passer dem, bestemme hvordan tingene foregår.. Jeg stoler trods alt nok på deres dømmekraft, til at lade dem passe dem til at starte med

Anmeld

6. maj 2011

Zeus

kiwilouise skriver:

de bakterier der så er tilbage er jo dem der gør at vi lever.

man lavede et forsøg på babyer hvor der ingen berøring måtte være og så lidt kontakt som muligt - alle babyerne døde og man fandt ud af at det er bakterierne vi overfører til dem der gør at de får et stærkere immunforsvar.

synes det er lige overdrevet nok med sprit, tandpasta og hvad i så ellers nævner... kunne forstå hvis i havde været ude og skide men cigaretten får man da ikke bakterier af

Anmeld

6. maj 2011

kiwilouise

Zeus skriver:

Tænker lidt.. Du har jo selv valgt, at lade dem passe knægten? Velvidende at du ikke bryder dig om deres håndhygiejne?

Jeg synes bestemt ikke, at man kan komme i andres hjem, og bestemme hvordan de skal gøre tingene.. Jeg bryder mig heller ikke  om dem, som kommer med en 8 sider lang forklaring om, hvordan man passer lige netop deres børn bedst, og den SKAL følges til punkt og prikke!

Tror ikke at din søn dør af, at få en smule bakterier, og hvis du er så nervøs for nikotinen på fingrene, så få en ikke-ryger til at passe ham istedet for...

Når jeg selv får passet ungerne, så lader jeg dem der passer dem, bestemme hvordan tingene foregår.. Jeg stoler trods alt nok på deres dømmekraft, til at lade dem passe dem til at starte med

enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.