rygning og hånd hygiejne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2011

Ni-ko-li-ne

stod det til mig var det også vask og sprit!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

jeg har en venninde der ryger hvor når hun har røget vasker sine hænder, desinficere dem og så smørre dem ind i tandpasta! jeg ved ikke lige hvorfor hun bruger tandpasta men det gør hun. hun børster også sine tænder efter hver smøg, og så tygger hun tyggegummi...

det syntes jeg dælme er god stil det der..  for din veninde..

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

stod det til mig var det også vask og sprit!

Anmeld

6. maj 2011

Bellinda89

Anonym skriver:

Dejligt at det ikke kun er mig der er sådan
skulle måske have skrevet at det var omkring de små..

Ja men det kan folk jo se nu , at det er det du mener

Anmeld

6. maj 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

hvad mener i er god hånd hygiejne omkring rygning, ?

Øhhh - det samme som for alle andre!

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Øhhh - det samme som for alle andre!

Ja okay men mener efter de har været ude at ryge ?

Anmeld

6. maj 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Ja okay men mener efter de har været ude at ryge ?

Nå jeg har været ude og ryge, vasker jeg hæder- for jeg kan slet ikke have lugten :0)...

Mit barn skal heller ikke udsættes for røg i hjemmet, så som hovedregel skal det foregå udenfor...

Nu kan jeg læse at du (og visse andre) mener at der også skal sprittes efter røg... Det undrer mig lidt, for det virker kun på bakterier og vira - og dem er der vel ikke flere af fordi man har røget en smøg? Så synes jeg at det er langt vigtigere at gøre det efter fx toiletbesøg og inden madlavning... Og huske at det skal være med måde, for sprit har det med at tørre hænderne ud,  og tørre hænder er mere modtagelige for infektioner...

Spritten hjælper IKKE på røglugt på fingrene (desværre), men kunne forestille mig at tandpasta gør 

Anmeld

6. maj 2011

sarahb

min mand vasker kraftigt hænder efter han har været ude og ryge. plus tandpaste/tyggegummi. Det er så klamt ellers. Men han vasker hænder efter alt, bare han har været i kiosken efter en plade chokolade..

Anmeld

6. maj 2011

jeansmummie

Har arbrjdet luft som med hjælper inde for ældre plejen og der bruger man håndsprit hele tiden, jeg håndspritter og vasker og håndspritter igen og børster tænder og rygning er udenfor!! Børn skal selv vælge også ryger jeg ik i graviditeten

Anmeld

6. maj 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Nå jeg har været ude og ryge, vasker jeg hæder- for jeg kan slet ikke have lugten :0)...

Mit barn skal heller ikke udsættes for røg i hjemmet, så som hovedregel skal det foregå udenfor...

Nu kan jeg læse at du (og visse andre) mener at der også skal sprittes efter røg... Det undrer mig lidt, for det virker kun på bakterier og vira - og dem er der vel ikke flere af fordi man har røget en smøg? Så synes jeg at det er langt vigtigere at gøre det efter fx toiletbesøg og inden madlavning... Og huske at det skal være med måde, for sprit har det med at tørre hænderne ud,  og tørre hænder er mere modtagelige for infektioner...

Spritten hjælper IKKE på røglugt på fingrene (desværre), men kunne forestille mig at tandpasta gør 

det har du ret i, det er nu heller ikke kun pga lugten
selv har jeg gjort til vane at hver gange jeg vasker hænder, spritter jeg også. men bruger til gengæld også utrolig meget håndcreme
har det bare sådan at sæben fjerner lugten, og spritten tager de baktusser der ikke forsvinder med håndvask syntes ikke at min søn skal have negotin (staves?!) i munden, og svigerfar er virkelig godt til ikke engang at vaske hænder..  eller i det hele taget syntes jeg ikke at hans hygiegne er særlig god.. men det der kommer i berøring med min søn må gerne være rent, især når hans fingre kommer direkte i munden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.